Тема: Людина починається з добра Мета: вчити дітей робити висновки з прочитаних творів, визначати кращі моральні якості людини; вчити жити в суспільстві за правилами людської моралі; вміти визначати, що таке добро і зло; розвивати мислення і мовлення. Тип уроку: урок позакласного читання. ХІД УРОКУ I. Організація класу Читання вірша з дошки. Один мудрець сказав: — Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і в вищу правду віра Людину відрізня від мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра! Проводиться аналіз прочитаного. II. Повідомлення теми і мети уроку Учениця читає вірш. Врятує світ краса, Завжди так говорили... Тепер врятує світ лиш доброта, Бо однієї вже краси занадто мало, Бо стільки всюди зла — людина вже не та. Тож, люди на землі! Спішіть добро творити, Щоб нам не згинути у морі зла, Щоб кожен міг серед краси прожити У царстві справедливості й добра! — Отже, сьогодні ми поговоримо про добро. III. Робота над темою уроку 1. Аналіз прочитаних творів. — Про які добрі справи йдеться у творах, що ви прочитали? (Короткий огляд.) 2. Розкриття теми. Дев’ять негідних речей (за В. Сухомлинським). — Здавна на землі люди цінували праведне життя — чесне, щире, відкрите. Дорослі вчили дітей: слід утримуватись від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує лише зло. А добро помножує добро. Не давайте можливості злу перебороти добро! У своїй книзі «Як виховати справжню людину» В. Сухомлинський назвав 9 негідних речей, які людина повинна запам’ятати, щоби залишитися людиною. (Укожного учня на парті аркуш із надрукованими заповідями.) 1) Не гідно отримувати своє благополуччя, радість, спокій за рахунок приниження інших людей. 2) Не гідно залишати товариша в біді, бути байдужим до чужого горя. 3) Не гідно привласнювати результати чужої праці, ховатися за чужі спини. 4) Не гідно бути байдужим, боязливим, відступати перед труднощами. 5) Не гідно задовольняти власні потреби, пристрасті. Умій володіти ними, щоб мати духовне піднесення. 6) Не гідно мовчати, коли твоє слово — чесність, благородність, бо мовчання — малодушність і підлість. 7) Не гідно справжній людині не тільки брехати, лицемірити, а й не мати власної думки, погляду. 8) Не гідно легковажно кидатися словами, давати обіцянки, що не виконуються. 9) Не гідно надмірно жаліти самого себе, як і безжально і байдуже ставитись до іншої людини. 3. Поетична хвилинка. Посеред класу — хлопчик і дівчинка. Хлопчик Для хлопців завжди дуже радий Я дати ось які поради: Увагу щоб звернуть на себе, Як слід навчитися нам треба Не смикати дівчат за коси, Робити все, що вони просять. Не будь хвальком і задавакою, Не змушуй меншого заплакати. Коли врахуєш ці поради, Будь-хто дружить з тобою радий! Дівчинка У дівчат — свої секрети. Слід їм знати ці куплети. Чисті руки, одяг, щічки, В косах — гарні білі стрічки. Все важливе для дівчаток — З голови до самих п’яток. Та віддавна й дотепер Цінять правильні манери, А грубити, з кимось битись Для дівчаток не годиться! 4. Читання твору С. Маршака «Що таке добре, що таке погано». 5. Коротка бесіда за змістом прочитаного. IV.Підсумок уроку — Любі діти, після сьогоднішньої зустрічі у нас з’явилась ось така квітка. Діти складають ромашку, на пелюстках якої написані правила моральної поведінки: — дотримуюсь розпорядку дня; — у транспорті не штовхаюсь; — поступаюсь місцем старшим; — вживаю ввічливі слова під час розмови; — люблю й оберігаю природу; — відповідаю за кожний свій вчинок; — думаю про інших; — не байдужий до чужої біди; — радію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2112 | |
Прикраси для ялинки |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Всього коментарів: 0 | |