💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Л. Полтава «Лісова книга». В. Скомаровський «Три лижні». А. Костецький «Лист до птахів»

Тема: Л. Полтава «Лісова книга». В. Скомаровський «Три лижні». А. Костецький «Лист до птахів»

Мета: розвивати в учнів спостережливість, допитливість до навколишнього світу; вчити доводити свої міркування; правильно і виразно читати вірші; виховувати любов до природи.

Обладнання: малюнки із зображенням зимового лісу.

ХІД УРОКУ

І.Вправи для розвитку читацьких навичок

1.Прочитайте слова згори донизу, фіксуючи погляд на вертикальній лінії посередині колонки.

ліс

лапи

еліди

лісовий

напев но

узліс ся

прочи тати

пташе нята

2. Складовий аукціон.

ла, шко ни,си, ця

лка, бі та,ти, чи

ки, кро со,чи, на, ви

3. Повторення скоромовок, вивчених раніше.

II. Актуалізація опорних знань учнів

Читання напам’ять вірша М. Рильського «Зимовий ранок».

— Хто автор вірша?

— Які слова вжиті у вірші в переносному значенні?

— Назвіть порівняння, що зустрічаються у вірші. З якою метою їх ужито?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності.

— Чи доводилось вам бувати в зимовому лісі?

— Що ви там бачили, чули?

— Яке враження справив на вас зимовий ліс?

— Сьогодні на уроці ми помандруємо в зимовий ліс. Я сподіваюся, що ми побачимо там багато цікавого.

2. Робота над віршем Л. Полтави «Лісова книга».

1) Словникова робота.

— Прочитайте пояснення слів риза і вивірка (у підручнику після вірша).

2) Читання вірша вчителем.

— Із чим порівнюється ліс у вірші? Чому?

3) Читання вірша учнями мовчки.

— Хто може прочитати лісову книгу?

4) Читання вірша за методикою «Естафета».

5) Аналіз змісту вірша.

а) Самостійна постановка запитань учнями.

6) Відповіді на запитання вчителя.

— Чиї сліди зустрілися у лісі?

— Із чим порівнює автор сліди звіриних ніг?

— Чому ліс порівнюється з книгою?

— Чиїх слідів ми не знайдемо у лісовій зимовій книзі? Чому?

— Хто може читати записи у лісовій книзі?

в)Вибіркове читання.

— Хто залишив свої записи у лісовій книзі?

— Що говориться про сліди лиса, вовка, білки, зайчиків?

б) Читання вірша за методикою «День і ніч».

7) Відшукування рим у вірші.

8) Словесне малювання.

— Які картини ви намалювали б до цього вірша?

— Які фарби використали б? Чому?

9) Гра «Дочитайте до кінця».

Ніхто з людей...

Тут кожного...

То лиса...

10) Робота над виразністю читання.

3. Робота над віршем В. Скомаровського «Три лижні».

1) Словникова робота.

— До поданих слів дібрати синоніми: звивиста, постривай, спритний.

2) Читання вірша вчителем.

— Куди їздили хлопчики? Чому?

3) Читання вірша учнями мовчки.

— Що віз кожен із хлопчиків?

4) Читання вірша «ланцюжком».

5) Робота над змістом вірша.

— Чому хлопчики їздили до лісу?

— Що віз кожен із хлопців?

— Що можна сказати про хлопців?

— Що є свідченням того, що хлопчики люблять тварин?

6) Вибіркове читання.

— Куди проклали лижню?

— Що говориться про Левка, Гриця?

— Що приносив автор?

7) Робота над виразністю читання.

8) Читання вірша за методикою «Я — диктор».

4.Робота над віршем Л. Костецького «Лист до птахів».

1) Робота над заголовком.

— Як ви думаєте, про що буде йти мова у вірші? Чому?

2) Читання вірша вчителем.

— Про що говориться у вірші?

— Чи збіглися ваші міркування й очікування зі змістом вірша?

3) Читання вірша парами.

4) Читання вірша за методикою «Дощик».

5) Вибіркове читання.

— Знайдіть у тексті та прочитайте спонукальні речення. До чого вони спонукають?

IV. Підсумок уроку

— Які вірші ми сьогодні читали?

— Хто їх автори?

— Який із цих віршів справив на вас найбільше враження? Чим саме?

V. Домашнє завдання

1. Навчитись виразно читати вірші.

2. Скласти свій лист птахам.

3. Скласти оповідання «Зустріч із зимовим лісом».



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (01.03.2015)
Переглядів: 1763 | Рейтинг: 0.0/0
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле...
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
Охорона природного довкілля
Підсумковий урок за І семестр
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]