Тема: Вступний урок до теми «Рости книголюбом!». Усна народна творчість Мета: ознайомити учнів із завданнями нового розділу; розширити знання учнів про види усної народної творчості; прищеплювати увагу, повагу до кожного вимовленого слова, до якості й чистоти мовлення; розвивати уявлення про влучність, красу рідного слова; пробуджувати інтерес дітей до рідного слова. Обладнання: книги, записи на дошці, реліз казок. ХІД УРОКУ I. Організаційна частина II. Вивчення нового матеріалу 1. Бесіда. — Ви ходите до школи. І кожного дня кожен із вас зустрічається з книгами. З книгою пов’язане все життя людини з самого її народження. І вона — книга — супроводжуватиме вас у повсякденні, тому що без неї неможливо навчатися, відпочивати, розуміти красу навколишнього світу. Перша книга, з якої ви дізналися про головне, — вивчили букви і звуки, якими користуєтеся повсякчас, — це «Буквар». І ця перша книга повела вас у велику, безмежну країну знань. А чи може кожен із вас сказати про себе: «Я — книголюб!» Давайте поміркуємо... 2. Робота з підручником. Читання учнями тексту з підручника. — То про що ж ми дізнаємося, читаючи розділ «Рости книголюбом!»? — Ми з вами вже протягом трьох років і працюємо з підручниками «Буквар» і «Читанка». І жоден із цих підручників не може існувати без своіх вірних друзів: казок, скоромовок, прислів’їв, приказок. І сьогодні ми проведемо екскурсію у велику країну Народної творчості, в якій ми зустрінемось із нашими вірними друзями, виконавши деякі завдання. І ось — перше завдання, яке необхідно виконати. Запис на дошці: Казок чимало є на світі — і веселих, і сумних. Хіба зможемо прожити ми без них? Завдання 1. Назвати всіх героїв казки (ілюстраціїна дошці). Завдання 2. Відгадати, з яких казок загублені речі: кошик, колосок, яйце, рукавичка, люстерко. Завдання 3. Зустрічі героїв казок: герої казок співають пісеньки, учні називають героїв. Я, Коза-Дереза, За три копи куплена, Півбока луплена. Тупу, тупу ногами, Сколю тебе рогами, Ніжками затопчу, Хвостиком замету, Тут тобі й смерть. Ой ви, діточки, козеняточка! Відмикайтеся, відчиняйтеся, Ваша матінка прийшла, Молочка вам принесла. Я по засіку метений, Я на яйцях спечений, Я від баби утік... Завдання 4. А які ж казки без головних героїв? Тож відгадайте загадки про них. • Маленьке, сіреньке, біди набрало, Щось біле кругленьке хвостиком розбило. (Мишка) • Гу-гу-гу! Як вас багато! Пустіть і мене до хатки! (Ведмідь) • А прийду, журавлику, а прийду, лебедику! (Лисиця) — Отже, ми зустрілися з вами з казкою. 3. Опрацювання скоромовок. — А що ж таке скоромовка? Скоро мовлю скоромовку. Скоро, скоро мовить Галка Скоромовки-спотиканки. Слово в слово, слово ловке Скоро мовить скоромовка. — Ми знаємо, як мовляться скоромовки, тож давайте пограємо у гру «Хто більше згадає скоромовок». Клас розподіляється на дві команди. Кожна команда по черзі промовляє згадану скоромовку. Переможцем є та команда, яка назве більше скоромовок. — А зараз ми вивчимо ще одну скоромовку. Сім братів королів В королівстві кольорів. Кожен король керує, В королівстві королює. 4. Фізкультхвилинка. 5. Робота з прислів’ями та приказками. — А зараз на нас чекає зустріч із прислів’ями та приказками. 1)Гра «Зберіть прислів’я» Без вірного друга —... Друга гукай, а... Без роботи день... Не все, що знаєш,... ...знайдеш — тримай. ...велика туга. ...треба говорити. ...роком став. 2) Записати прислів’я, вставляючи букви, що позначають голосні звуки. Визначити тему даного прислів’я. (Дружба, весна) Л_д_н_ б_з др_г_, щ_ д_р_в_ б_з к_р_нн_. (Людина без друга, що дерево без коріння.) С_й вч_сн_, т_ вр_д_ть р_сн_. (Сій вчасно, то вродить рясно.) 3) — Хто правильно закінчить прислів’я? Без роботи день... (роком стає). Добре шукай, а... (знайдеш — тримай). Вік живи,... (вік учись). Бджола мала, й та... (працює). 4) Прочитати приказку. лотрич мсала дайвеє (Діло майстра величає.) 5)Прочитати зашифровану приказку. (Тому горе жить, хто життям не дорожить.) 6) Скласти з даних слів приказку. Землі, ледачій, на, і, не, трава, виросте. (На ледачій землі і трава не виросте.) 7) Скласти приказку з «розрізаних» слів. ділозастійсмілоправе (За праве діло стій сміло.) 87) Прочитати приказку. Очамстрашноарукироблять. (Очам страшно, а руки роблять.) Заздрощідобраненавчать. (Заздрощі добра не навчать.) Насонцітеплоабілямамидобре. (На сонці тепло, а біля мами добре.) III. Підсумок уроку — Які приказки, прислів’я, скоромовки ви запам’ятали? IV. Домашнє завдання Вивчити скоромовку, прислів’я, приказку. Пояснити значення вивченої приказки чи прислів’я. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1661 | |
Наш вернісаж |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Всього коментарів: 0 | |