УРОК 103 Тема: Периметр трикутника. Розв'язування задач двома способами (ознайомлення)Мета: ознайомити учнів із розв'язуванням задач двома способами; навчити знаходити периметр трикутника; удосконалювати обчислювальні навички, вміння порівнювати вирази; розвивати логічне мислення учнів; виховувати почуття взаємодопомоги. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Здрастуйте, діти. Чуєте дзвінок? Це починається Новий наш УРОК. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Геометричний матеріал — Скільки трикутників сховалося в цій фігурі? (12 трикутників) 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Знайдіть закономірність у написанні числового ряду та про-довжте його. 1) 13; 2; 13; 5; 13; 8; ... 2) 12; 7; 13; 7; 14; 7; ... 3) 15; 2; 15; 14; 3; 14; 13; 4; 13; ... 3 Обчислення периметра трикутника 1)Розв’язування задачі. — Знайдіть довжину маршруту «Школа — будинок — стадіон». Б ш С — Укажіть можливі напрямки від будинку. — Яку фігуру представляє маршрут руху? (Замкнену ламану, трикутник) — як знайти довжину маршруту? (Додати по порядку довжини всіх відрізків шляху.) 2) Створення проблемної ситуації. — У вас на партах лежать фігури (виготовлені з дроту). яку форму вони мають? (Форму трикутника.) — як по-іншому можна її назвати? (Замкнена ламана) — Із скількох ланок складається ламана? (З трьох) — як знайти її довжину? (Виміряти ланки і додати всі довжини.) — Виконайте вимірювання. (4 см, 5 см, 3 см) — Виконайте обчислення. (4 см + 5 см + 3 см = 12 см) — як по-іншому назвати ланки в цій фігурі? (Сторони) — Що вимірювали і додавали? (Вимірювали і додавали довжини сторін трикутника.) — Уявіть, що вершини цього трикутника представляють місця, куди ви хочете потрапити. як представити довжину пройденого шляху, якщо учень побував скрізь? (Пропозиції учнів.) — Запишемо вираз. 4 см + 5 см + 3 см = 12 см — довжина шляху. — Розпрямимо сторони трикутника в одну лінію і виміряємо за допомогою лінійки. яка довжина дроту? (12 см) — Порівняйте результат обчислення і вимірювання. — Що ми з вами знайшли цим виразом? (Довжину шляху, або суму довжин сторін трикутника.) 4 Гра «Не помилися!» — я пропоную вам упорядкувати трикутники за допомогою чисел, що є значеннями їх периметрів. Заповніть таблицю. 5 3 2 6 8 9 12 13 15 18 12
— Яке слово отримали? (Периметр) — Отже, що таке периметр трикутника? (Це сума довжин усіх сторін трикутника.) ● Фізкультхвилинка Ми з-за парт мерщій встаєм, лінькам волі не даєм, Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки. Думки наші прилетіли, Ми за парти тихо сіли. III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — На набірному полотні виставлено 5 квадратів і 4 трикутники. Треба зняти 3 фігури. Які фігури можна прибрати? (Три квадрати, 3 круги або 3 різних фігури) — Скільки фігур залишиться? — Якщо прибрати квадрати, то як розв’язати задачу? (5 - 3 = 2; 2 + 4 = 6) — А якщо прибрати трикутники? (4 - 3 = 1; 1 + 5 = 6) — А якщо прибирати різні фігури? (5 + 4 = 9; 9 - 3 = 6) 2 Пояснення двох способів розв'язування задачі На першій полиці було 9 книг, на другій — 8 книг. 7 книг узяли. Скільки книг залишилося на двох полицях? На дошці — коротка умова задачі. Було—9 кн. і 8 кн. Узяли —7 кн. Залишилося — ? Учитель пропонує розв’язати задачу самостійно. З’ясовується, що учні розв’язали її різними способами. Робиться висновок про те, що є задачі, які можна розв’язати різними способами, і результат від цього не зміниться. 3 Первинне закріплення 1)Розв’язування задачі різними способами за даним планом. В автобусі їхало 6 жінок і 8 чоловіків. На зупинці вийшло 5 чоловіків. Скільки пасажирів залишилося в автобусі? На дошці — запис короткої умови задачі. Їхало— 6 ж. і 8 ч. Вийшло — 5 ч. Залишилося — ? — Прочитайте план розв’язування задачі. До кожного питання доберіть дію. Поясніть свій вибір. 1 спосіб 1) Скільки всього пасажирів було в автобусі? 2) Скільки пасажирів залишилося в автобусі? 2 спосіб 1) Скільки чоловіків залишилося в автобусі? 2) Скільки всього пасажирів залишилося в автобусі? 4 Пояснення способів розв'язування задачі На тарілці лежало 11 помідорів. На приготування сніданку використали 4 помідори, а на приготування обіду — 5 помідорів. Скільки помідорів залишилося? На дошці — запис короткої умови задачі. Було— 11 п. Використали — 4 п. і 5 п. Залишилося — ? 1 спосіб 1) 4 + 5 = 9 (п.) 2) 11 - 9 = 2 (п.) 2 спосіб 1)11 - 4 = 7 (п.) 2) 7 - 5 = 2 (п.) 5 Офтальмологічна пауза • На «раз» — підняти очі вгору, на «два» — дивитися прямо, на «три» — опустити погляд донизу, на «чотири» — дивитися прямо (8 разів). • На «раз» — дивитися на перенісся, на «два» — прямо. (8 разів) • На «раз» — дивитися ліворуч, на «два» — прямо, на «три» — дивитися праворуч, на «чотири» — перед собою. (8 разів) • Кругові обороти очима — 4 рази ліворуч, 4 — праворуч. • Широко розплющити очі, а потім щільно заплющити. (5 разів) IV. Розвиток математичних знань 1 Самостійна робота 1 варіант 2 варіант 9 + 6 = 4 + 8 = 9 + 3 = 7 + 9 = 5 + 7 =8 + 9 = 16 - 9 =13 - 8= 17 - 9 =14 - 6= 12 - 6 □ 15 15 -9 □ 7 5 + 8 □ 209 □12 - 4 2 Розв'язування логічної задачі — Виберіть з шести пронумерованих фігур ту, що доповнює ряд. • о V. Підбиття підсумків. Рефлексія — яке завдання сподобалось найбільше? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2259 | |
Школа ввічливості. Гостини |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |