Тема. Мудрим ніхто не вродився, а навчився Леся Українка «Біда навчить» Мета: викликати у дітей інтерес до творчості Лесі Українки, розширити і поглибити їхні знання про поетесу, розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв, звивати навички читання, пам'ять, увагу, вміння орієнтуватися у тексті, логічне мислення, виховувати інтерес до народної мудрості і бажання вчитися. Обладнання: портрет Л. Українки, картки для індивідуальної роботи, малюнковий план казки, зображення птахів – героїв казки. Хід уроку 1. Організаційний момент. 2. Перевірка домашнього завдання.
Усна перевірка домашнього завдання: Варіант Б – стислий переказ І і ІІ частин казки; Варіант А – розповідь власно придуманої кінцівки казки. 3. Вправи на розвиток швидкості читання (читання деформованого тексту).
4. Повідомлення теми і мети уроку.
5. Вивчення нового матеріалу. а) первинне читання ІІІ частини казки підготовленим учнем. - Послухайте кінцівку казки і дайте відповідь на таке питання: «Що примусило горобчика замислитись над життям і змінитися?» б) словникова робота. - Які незрозумілі слова ви зустріли у тексті і вважаєте, що їх треба пояснити? Ні гадки йому – ні про що не думав. Зоглядівся – не помітив. Статкує – хазяйнує. Вславився – прославився. Дбає – турбується. Клопіт – турбота. Клуні – будівлі для зберігання харчів, врожаю. (Діти намагаються пояснити значення самостійно, потім уточнюють за тлумачним словником.) в) повторне читання кінцівки про себе.
г) «Торба питань» - задати питання по тексту.
Можливі питання:
6. Вправи на розвиток швидкості читання.
Перевірка читання у одного учня. 7. Робота над змістом казки. а) робота в парах – закінчити прислів’я. - Відшукайте в казці прислів’я, початок яких вказаний у вас на картці. - Яка пара справиться швидше?
Перевірка: одна пара зачитує свої відповіді. б) фізхвилинка – вправи для очей. в) робота за варіантами: варіант А варіант Б варіант В на картці вибрати скласти цитатний план прочитати кінцівку ті риси характеру казки, доповнюючи казки ще раз, горобчика, які речення на картці. вись швидко читати відповідають змісту слова, 2 абзац – казки, непотрібне - скоромовкою. закреслити. Варіант А
Варіант Б
Перевірка варіантів. варіант А варіант Б варіант В розташувати вибрані прочитати ще раз підготувати стислий риси у тій послідовності, слова дійових осіб, переказ кінцівки. як змінювався горобчик. приготуватися до доведіть це в своїй інсценування казки. розповіді. Як треба читати слова різних героїв казки? Курка – доброзичливо, заклопотано; Зозуля – насмішкувато, байдуже; Бузько – сердито; ґава – сумно, співчутливо; Сова – сердито, зверхньо; сорока – швидко; Крук – поважно, повчально. Перевірка завдань варіантів. г) робота над головною думкою казки.
(Мудрим ніхто не вродився, а навчився.)
(Чужим розумом жить, добра не нажить.)
Не всякий розумний, хто з головою. В розумній розмові розуму набиратися, в нерозумній – свій загубити. Розум за морем не купиш, коли вдома немає. По одягу зустрічають, по розуму проводжають. Голова без розуму, що ліхтар без свічки. - Яка з приказок, вжитих у казці, співзвучна з головною думкою? (Поки біди не знатимеш – розуму не матимеш.) - Як розумієте цю приказку? ( Наші помилки у житті змушують нас замислюватись над життям, вчитись нового, жити по іншому, краще думати.) 8. Підсумок уроку.
Оцінювання відповідей дітей. 9. Домашнє завдання. Варіант А: написати невеличкий твір-роздум на тему «Чого навчила мене ця казка?» Варіант Б і В: підготувати переказ казки від першої особи. Джерело: noindex | |||||||
| |||||||
Переглядів: 2209 | |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
З чого складається комп’ютер |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21 |
Всього коментарів: 0 | |