Тема. Написання листа рідним, друзям з попереднім складанням плану. Закріплення етичних навичок у ході складання письмових висловлювань. Мета: повторити основні вимоги до усного та писемного мовлення, ознайомити учнів з одним із зразків ділового мовлення – листом; закріплювати практичні навички етики мовлення; розвивати культуру мовлення; виховувати охайність. старанність. Обладнання: схема-таблиця написання листа, тематичні ілюстрації, таблиця «Так звертайся». Хід уроку 1. Організація навчальної діяльності Дзвоник дзвонить, не стихає Гей, до класу поспішайте, На місця свої сідайте, Починаємо урок.
2. Активізація навчальної діяльності а) Гра «Склади слово» Пропоную вам пограти. В словах цих пропущені букви немарно - З них слово скласти зможеш ти гарно. _и с т о н о ш а с к р _ н ь к а а д р е _ а к о н в е р _ - Якою спільною темою можна об’єднати усі ці слова? - Для чого людям необхідне листування? б) Метод «Прес». Я вважаю … Тому що … Отже … 2.1. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми будемо вчитися писати листи своїм близьким і знайомим. Лист – дуже важлива форма спілкування. Тому писати його повинен уміти кожен. 2.2. Бесіда про лист і листування.
2.3. Історична довідка (Підготовлена пошуковою групою «Всезнайки») Тисячі років люди нічого не записували. Інформацію й легенди вони передавали з вуст в уста. Першим видом писемності були геометричні зображення й малюнки. Стародавні єгиптяни користувалися піктографічним (рисунковим) письмом. Кожна малесенька картинка позначала слово або звук. Першими найпростішими перами слугували гронця або порожні тростяні палички, які обмокували у чорнила. Згодом люди навчилися користуватися гусячими перами. Кінчик гусячої пір’їни відрізали, а потім загострювали, надаючи йому клиноподібної форми. Щоб писати гусячим пером, його кінчик треба було весь час обмокувати у чорнило. Перші кулькові ручки виготовив у 1938 році інженер Ласло Біро. Коли у дешевій кульковій ручці закінчуються чорнила, її викидають. Для інших ручок купують додатковий стержень з новими чорнилами. У самісінький кінчик кулькової ручки вмонтовано крихітну сталеву кульку. Коли ви пишете, вона обертається, розподіляючи чорнило по паперу. 2.4. Метод співвідношень Щоб швидко перевірити, чи уважно ви слухали текст, спробуємо встановити співвідношення виразів з прочитаного. Тисячі років люди11були геометричні зображення та малюнки Інформацію передавали22гусячими перами. Першим видом писемності33гронця або порожні тростяні палички. Першими найпростішими перами44з вуст в уста були Згодом люди навчилися55нічого не записували користуватися Діти показують співвідношення: 1-5,2-4,3-1,4-3,5-2. 2.5. Словникова робота (Працюємо зі словниками: тлумачним та орфографічним). Результати роботи вивішуємо на дошці у «Словничок-довідничок».
Слова, які досліджуємо. (Лист, конверт, поштова скринька, поштове відділення, до запитання, листоноша, адреса, автор листа (адресат), адресувати). Адреса - позначення місця проживання того, кому адресується лист. (Її записують на конвертах та інших видах поштових пересилань). Адресат - той, кому адресується, посилається лист. Адрес - письмове вітання кого-небудь з нагоди відзначення видатної події в його житті. 2.6. Зачитування листа Хочу зачитати вам листа, якого отримали мої діти Олеся та Сашко. Він трохи незвичайний. Роблю це з їх дозволу. План роботи
Лист Любі мої діти, Олесенько та Сашунику! Ось я знову завітав до вас. Ви спите солодким сном, а я залишаю вам свої подарунки. Бажаю вам щастя та радості, миру та добра. Ти, Олесю, пам’ятай, що ти старша, братик в усьому бере з тебе приклад. Люби його міцно. Успіхів тобі у навчанні, бачив якою старанною була ти у школі. А ти, Сашко, будь чемним, слухняним. Ростіть обоє здоровими на радість мамі і татові. Вони дуже вас люблять. 19.12.2007 р.Ваш Святий Миколай. -Чим незвичайний цей лист? Чого не вистачає в цьому листі? (Адреси). Хто отримував подібні листи? 2.7. Розгляд-аналіз схеми листа Проаналізуй, з яких елементів може складатися лист? Розглянемо приклади до кожної з частин тексту листа. Як звернутися у листі? Де ставлять дату? Підпис? а) Жарт Чого ти плачеш, хлопчику? Бо я загубився. А на якій вулиці ти живеш? На нашій… Як можна допомогти хлопчикові знайти свою домівку? Адреса – дуже важлива у листуванні, а також важливо вірно вміти записати адресу на конверті (підписувати конверт). Лист — це текст, і творити його треба за певними правилами. Метод «Кубування»
Пам’ятайте! Ви можете поєднувати кілька видів текстів. Наприклад, у розповідь ввести елементи опису, міркування. Фізхвилинка Пропоную відпочити та пограти в гру «Продовж ланцюжок слів-звертань». Той, хто отримує м’ячик, має отримати слово та у відповідь утворює слово-звертання. Наприклад: Петрик - Петрику, мама - мамо … б) Розглянь таблицю і запам'ятай, з яких частин складається лист.
в) Як ти звернешся в листі до людей, зображених на кожному малюнку? Запиши свою відповідь — звертання і слова вітання. Слова для довідок: дорогий, любі мої, рідні мої, шановний, любий, друже, добрий день, здрастуйте.
3. Практична діяльність 3.1. Визначення завдання уроку. Складання листа. Спробуємо визначити, кому буде адресовано ваш лист. Пропоную шість варіантів на вибір. Хтось один із кожного варіанту підійде до скриньки і витягне назву адресату для свого варіанту. 1 - мамі (татові). 2 - бабусі (дідусеві). 3 - другові. 4 - вчителеві. 5 - Чарівникові (Добрій Феї). 6 - Президентові. Правила роботи в групі. 1. Працюють всі. 2. Кожен пропонує свій варіант відповіді. 3. Говори коротко і чітко. 4. Критикуй не товариша, а ідею. 5. Ми працюємо разом, щоб було добре всім. 6. Культурна людина вміє не тільки говорити, але й слухати. Об’єднайтеся в групи та обговоріть назви частин, з яких буде складатися лист. План Вибір адресата. Обдумування змісту листа. Складання плану листа. Обговорення кожного пункту плану. Правила написання твору: • Дотримуйся змісту твору. • Працюй за визначеним планом. • Починай нову думку з нового абзацу. • Уникай повторів. • Використовуй художні засоби. • Використовуй слова зі «Словничка-довідничка». • Перевір написане.
Якщо хтось із вас відчує невпевненість, можете скористатися картками-помічниками. 3.2. Читання листів за бажанням 4. Підсумок уроку
| |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
Переглядів: 7469 | |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Знайомтесь — клавіатура |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Дикорослі рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |