Урок-казка « Запрошення до замку «Писемної Мови»

Тема: Урок-казка « Запрошення до замку «Писемної Мови».

Мета: 1. Узагальнити знання учнів про писемне мовлення, букви і звуки, речення, закріпити вміння одержані в попередній « Подорожі до замку «Усної Мови». Удосконалювати навички самостійної роботи.

            2.Виховувати пізнавальну активність.

            3.Розвивати словниковий запас, фонематичний слух, мовлення учнів.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Подорож до замку « Писемної Мови»

  • Продовжимо подорож. До себе в гості вас запросила молодша принцеса, котра живе у замку» Писемної мови». Вона, напевно, попросить вас згадати про подорож до її сестри Усної Мови, а також   згадати вивчене протягом навчального року.

ІV. Подорож до замку «Писемної Мови».

  • Хочу сповістити вас, що принцеса вийшла заміж за принца Алфавіта, який живе у сусідньому королівстві. Принц і принцеса запросили вас відвідати їхню школу. Зверніть увагу на напис «Палац Знань». Як ви думаєте, чому вони так назвали свою школу?
  • Хто є мешканцями цієї школи? ( Букви)
  • Так, батьки-букви приводять у палац знань букви-малятка. На порозі палацу їх зустрічає вчитель Буквар. Перш, ніж розпочати урок, вчитель знайомиться з буквами. Пограймо ж і ми у гру «  Назви букву» (вчитель показує букви, учні правильно називають їх ) .
  • Учнів у класі багато  , тому Буквар розділив їх на 2 групи, пов’язавши червоні і сині стрічки. Хто носить червоні ( сині) стрічки? ( Червоні – голосні звуки, сині – приголосні)
  • Я теж поділю вас на 2 групи за допомогою стрічок і кожна група буде виконувати своє завдання:

                                1 група – фонетичний розбір слова « сміється». ( [сІмІійецІ:а] )

                                2 група - фонетичний розбір слова « тчеться». ([ч:ецІ:а])

  • Перший урок  вчитель Буквар присвячує знайомству з буквами і звуками, які ви так добре вивчили. Він розповідає учням про алфавіт, про те, як треба поводитись з буквами, щоб правильно їх вимовляти і писати. На наступному уроці до учнів-букв приходить Зошит, який веде їх до великого залу, де вчителька танців Ручка вчитиме їх танцювати. Причому кожна буква матиме свої танцювальні рухи і соє місце у кожному окремому танці. А щоб танець цей був гарним, слід дуже старатися. Згадайте правила писемного мовлення.
  • А тепер і ми потанцюємо з буквами і запишемо каліграфічно речення.

                                       Чому пахнуть квіти? З чого раді діти?

                                       Бо їм сонце світить. Бо ростуть, як квіти.

                                      Чого річка грає? Дітям добре жити –

                                       Бо їм сонце сяє. З сонечком дружити. ( М. Познанська)

  • Пролунав дзвінок і вихователька Перерва зібрала дітей на відпочинок. Заграла музика і всі почали танцювати. Відпочинемо і ми. ( Звучить музика. Діти танцюють. )
  • А ось дзвоник кличе знову всіх на урок. (Дзвенить дзвінок)
  • Як видумаєте, хто першим повинен ввійти у клас? ( Великі букви, адже старших слід поважати)
  • Великі букви ми пишемо першими і у реченні. Для того, щоб слова стали реченням слід, щоб вони подружились. Згадайте, що називається реченням?
  • Що служить для зв’язку слів у реченні? (( Прийменники і закінчення)
  • Допоможіть словам подружитися, виконавши завдання в парах.

         Залило, і, світлом, сонячне, теплом, землю, проміння.

         До, комахи, і, потягнулися, тепла, й, рослини, сонця.

        Біля, розквітли, буйно, садки,будинків.

  • Які це речення за метою висловлювання?
  • Перебудуйте їх так, щоб вони були спонукальними( питальними).
  • Які бувають речення за інтонацією? ( Окличні і неокличні)
  • Придумайте окличне речення. 
  • Діти, ми отримали запрошення від першого міністра  вченого Словника із королівства Правопису. Прочитайте його.

 Дорогі діти! Від імені жителів королівства Правопису запрошую Вас завітати до нас! Вчений Словник.

  • Проаналізуйте знаки в кінці речень. ( Виділене звертання. Речення з окличною інтонацією. Розповідне  неокличне речення.)
  • До якого із стилів мовлення належить цей текст? (Діловий стиль)
  • Проаналізуйте, чи правильно написане запрошення? ( Не вказана дата )
  • Що ж ідемо до королівства Правопису. ( Намальована схема) Тут ви бачите багато палаців, площ, вулиць  з різними назвами. Сьогодні відвідаємо палац вченого Словника і попрацюємо з орфографічним словником. Та спочатку згадайте, які ви знаєте словники і для чого їх використовують?
  • Як розміщені слова у словнику?
  • А тепер кожна пара отримає своє завдання за алфавітом. ( Учні   знаходять і виписують споріднені слова на певну букву )
  • Чому ви думаєте, що ці слова є спорідненими?
  • Що називається коренем? Як його визначити у слові?
  • Які ще частини слова ви знаєте? Як визначити їх?
  • Розберіть виписані слова за будовою.
  • Прочитайте, які ще палаци чи площі є у цьому королівстві? ( Палац Правил, Площа Знаків, Царство  феї Морфології )
  • Подорож по королівстві Правопису продовжимо на  наступних уроках. А зараз розкажіть, використовуючи усне мовлення, своєму другу про враження від уроку.
  • Чи хочете ви мандрувати далі?

V. Домашнє завдання.

-  Випишіть з улюбленої казки по 2 речення: розповідні, спонукальні, питальні.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 1328 | Рейтинг: 0.0/0
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком
Робочий стіл. Піктограми
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]