Тема: Урок-казка « Запрошення до замку «Писемної Мови».
Мета: 1. Узагальнити знання учнів про писемне мовлення, букви і звуки, речення, закріпити вміння одержані в попередній « Подорожі до замку «Усної Мови». Удосконалювати навички самостійної роботи.
2.Виховувати пізнавальну активність.
3.Розвивати словниковий запас, фонематичний слух, мовлення учнів.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Подорож до замку « Писемної Мови»
- Продовжимо подорож. До себе в гості вас запросила молодша принцеса, котра живе у замку» Писемної мови». Вона, напевно, попросить вас згадати про подорож до її сестри Усної Мови, а також згадати вивчене протягом навчального року.
ІV. Подорож до замку «Писемної Мови».
- Хочу сповістити вас, що принцеса вийшла заміж за принца Алфавіта, який живе у сусідньому королівстві. Принц і принцеса запросили вас відвідати їхню школу. Зверніть увагу на напис «Палац Знань». Як ви думаєте, чому вони так назвали свою школу?
- Хто є мешканцями цієї школи? ( Букви)
- Так, батьки-букви приводять у палац знань букви-малятка. На порозі палацу їх зустрічає вчитель Буквар. Перш, ніж розпочати урок, вчитель знайомиться з буквами. Пограймо ж і ми у гру « Назви букву» (вчитель показує букви, учні правильно називають їх ) .
- Учнів у класі багато , тому Буквар розділив їх на 2 групи, пов’язавши червоні і сині стрічки. Хто носить червоні ( сині) стрічки? ( Червоні – голосні звуки, сині – приголосні)
- Я теж поділю вас на 2 групи за допомогою стрічок і кожна група буде виконувати своє завдання:
1 група – фонетичний розбір слова « сміється». ( [сІмІійецІ:а] )
2 група - фонетичний розбір слова « тчеться». ([ч:ецІ:а])
- Перший урок вчитель Буквар присвячує знайомству з буквами і звуками, які ви так добре вивчили. Він розповідає учням про алфавіт, про те, як треба поводитись з буквами, щоб правильно їх вимовляти і писати. На наступному уроці до учнів-букв приходить Зошит, який веде їх до великого залу, де вчителька танців Ручка вчитиме їх танцювати. Причому кожна буква матиме свої танцювальні рухи і соє місце у кожному окремому танці. А щоб танець цей був гарним, слід дуже старатися. Згадайте правила писемного мовлення.
- А тепер і ми потанцюємо з буквами і запишемо каліграфічно речення.
Чому пахнуть квіти? З чого раді діти?
Бо їм сонце світить. Бо ростуть, як квіти.
Чого річка грає? Дітям добре жити –
Бо їм сонце сяє. З сонечком дружити. ( М. Познанська)
- Пролунав дзвінок і вихователька Перерва зібрала дітей на відпочинок. Заграла музика і всі почали танцювати. Відпочинемо і ми. ( Звучить музика. Діти танцюють. )
- А ось дзвоник кличе знову всіх на урок. (Дзвенить дзвінок)
- Як видумаєте, хто першим повинен ввійти у клас? ( Великі букви, адже старших слід поважати)
- Великі букви ми пишемо першими і у реченні. Для того, щоб слова стали реченням слід, щоб вони подружились. Згадайте, що називається реченням?
- Що служить для зв’язку слів у реченні? (( Прийменники і закінчення)
- Допоможіть словам подружитися, виконавши завдання в парах.
Залило, і, світлом, сонячне, теплом, землю, проміння.
До, комахи, і, потягнулися, тепла, й, рослини, сонця.
Біля, розквітли, буйно, садки,будинків.
- Які це речення за метою висловлювання?
- Перебудуйте їх так, щоб вони були спонукальними( питальними).
- Які бувають речення за інтонацією? ( Окличні і неокличні)
- Придумайте окличне речення.
- Діти, ми отримали запрошення від першого міністра вченого Словника із королівства Правопису. Прочитайте його.
Дорогі діти! Від імені жителів королівства Правопису запрошую Вас завітати до нас! Вчений Словник.
- Проаналізуйте знаки в кінці речень. ( Виділене звертання. Речення з окличною інтонацією. Розповідне неокличне речення.)
- До якого із стилів мовлення належить цей текст? (Діловий стиль)
- Проаналізуйте, чи правильно написане запрошення? ( Не вказана дата )
- Що ж ідемо до королівства Правопису. ( Намальована схема) Тут ви бачите багато палаців, площ, вулиць з різними назвами. Сьогодні відвідаємо палац вченого Словника і попрацюємо з орфографічним словником. Та спочатку згадайте, які ви знаєте словники і для чого їх використовують?
- Як розміщені слова у словнику?
- А тепер кожна пара отримає своє завдання за алфавітом. ( Учні знаходять і виписують споріднені слова на певну букву )
- Чому ви думаєте, що ці слова є спорідненими?
- Що називається коренем? Як його визначити у слові?
- Які ще частини слова ви знаєте? Як визначити їх?
- Розберіть виписані слова за будовою.
- Прочитайте, які ще палаци чи площі є у цьому королівстві? ( Палац Правил, Площа Знаків, Царство феї Морфології )
- Подорож по королівстві Правопису продовжимо на наступних уроках. А зараз розкажіть, використовуючи усне мовлення, своєму другу про враження від уроку.
- Чи хочете ви мандрувати далі?
V. Домашнє завдання.
- Випишіть з улюбленої казки по 2 речення: розповідні, спонукальні, питальні.
|