Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Складання художнього опису. Впр. 179. Мета: 1. Повторити вивчене про текст, вчити складати текст-опис, формувати вміння послідовно висловлювати думку. 2.Виховувати почуття прекрасного. 3.Розвивати спостережливість, пізнавальну активність, мовлення учнів. Хід уроку І. Організація класу. Стали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько. Настрій на урок взяли Й працювати почали.( І. Острогляд) ІІ. Перевірка домашнього завдання.Впр.177.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ним комах з кори виймає, Про здоров’я лісу дбає? (Дятел)
Їм дерева стережу, Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним здобуваю. (Дятел)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Одного разу бідний чоловік пішов на Великдень до лісу зрубати дерево. Тільки він почав рубати, як до нього підійшов старий дід і сказав: « Не рубай дерево. Іди додому. В тебе буде достатньо грошей, щоб купити дров і жити без злиднів». Чоловік так і зробив. Жив він добре, але наступного року він подумав:» Піду до того дерева, попрошу ще грошей». Прийшов чоловік до лісу і почав рубати дерево. Тут і з’явився старий дід, він зрозумів,що чоловіка до лісу привела жадібність. Тоді дідусь мовив: « За твою жадібність перетворю тебе в птаха, стукай все життя по деревах». Так з’явився птах дятел.
Дятел – слово прийшло з давньої слов’янської мови, означало »той, хто довбає, видовблює», «клюйдерев».
Працьовитий, енергійний, молодий, спритний, красивий, міцнодзьобий. (Дятел)
Тіло ( яке?) … (чорне з білими смугами). Голова (Яка?) … (червона «шапочка» ). Лоб і «щоки» (які? ) … (білі ). «Вуса» (які?) … (чорні) . Боки (які?) … ( жовтуваті). Хвіст (який? ) … (пружний) Лапи (які? ) … (сильні). Язик (який? ) … ( довгий).
( Якщо залишиться час:
ІV. Руханка. Пальчикова гра » Пташенята у гнізді» Полетіла пташка-мати Малюкам жуків шукати. А малята не літають – Із гніздечка виглядають. ( С. Лупінович) ( Усі пальці правої руки обхопити долонею. Утворити «гніздо». Ворушити пальцями правої руки) V. Підсумок уроку. 1. Аналіз прислів’я « Де багато пташок, там нема комашок». 2. Інтерактивна вправа «Мікрофон» - Які бувають тексти? - Який текст складали ми? - Який це опис – художній чи науковий? - Чим відрізняється опис науковий від опису художнього? - Що вам вдалося? - Що здалося важким? Чому? - Що нового ви дізнались? VІ. Домашнє завдання. Впр. 179. | |
| |
Переглядів: 2280 | |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Доброта - це частина нас |
Всього коментарів: 0 | |