Поняття «інформація». Органи чуття, за допомогою яких людина отримує інформацію. «Незрозуміла інформація». Обробка текстової інформації

Урок №4

Тема: Поняття «інформація».  Органи чуття, за допомогою яких людина отримує інформацію.

Практична робота № 4. «Незрозуміла інформація». Обробка текстової інформації.

Мета:

  • формувати в учнів уявлення про інформацію;
  • розширити уявлення про інформаційну картину світу;
  • розвивати пам’ять і пізнавальні інтереси учнів;
  • виховувати цікавість до предмета.

Обладнання, програмне забезпечення: презентація «Урок4», парфуми, пов’язка на очі, м’яка іграшка, ємність з водою, подушка, зім’ятий папір, цукор, сіль, лимон

Вимоги до учнів: мати уявлення про поняття «інформація»; знати канали отримання інформації людиною; уміти наводити приклади інформації.

Хід уроку

  1. Організаційний момент (1 хв)
  2. Актуалізація опорних знань

1) Розминка (3 хв)

- Здогадайся, який з цих собак вкрав у господаря м’ясної крамнички дві сосиски, якщо ти знаєш, що: у нього є нашийник, він не сидить, у нього немає бантика на голові, а на його тулубі немає ніяких плямок, це не такса, а ще – він знаходиться найближче до господаря крамнички.

- Протягом 20 секунд уважно роздивись малюнок. Дай відповіді на запитання:

  • Скільки сов заховалося у дуплах дерев?
  • Скільки грибів на галявині?
  • Чи задоволений вигляд у оленя?
  • Чи є на малюнку мухомори?
  • Скільки беріз на малюнку?

2) Перевірка домашнього завдання (1 хв)

3) Повторення правил техніки безпеки (2 хв)

А тепер давайте перевіримо нашого Незнайку правила техніки безпеки у нашому комп’ютерному класі. Послухайте, як поводився Незнайко на уроці, і скажіть, чи порушив він ці правила?

  • Незнайко сів за комп’ютер, поклав на клавіатуру книжку і почав читати.
  • Коли вчитель поясняв що потрібно виконувати на комп’ютері, Незнайко вирішив змінити картинку на комп’ютері і почав клацати мишкою.

Дійсно, Незнайко порушив деякі правила техніки безпеки. Не можна ложити на клавіатуру зайві предмети, не можна змінювати конфігурацію нашого комп’ютера. Будемо сподіватися, що наш Незнайко виправиться і до кінця навчального року він правила техніки безпеки буде дуже добре знати.

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Оголошення теми і мети уроку (1 хв)

Якось Незнайка запитав у вчителя: «А що таке інформація?» Як ви гадаєте, що відповів вчитель?

Пізнаючи навколишній світ, кожен із нас формує своє поняття про інформацію. А як це відбувається?

  1. Вивчення нового матеріалу (12 хв)

Розгляньте малюнки. Що ви бачите?. Чи отримали ви інформацію, і яку? А як ви її отримали? (побачили)

А тепер закрийте очі. До кінця уроку залишилось 35 хвилин. Відкрийте очі та дайте відповідь на запитання: чи отримали ви зараз інформацію, і як? (почули)

Експериментуємо далі. До дошки запрошується один бажаючий. Учневі щільно зав’язують очі, і вчитель проносить біля його носа предмет із сильним запахом (парфуми, мило, квітку). Учневі розв’язують очі та пропонують дати відповідь на запитання: чи отримав він інформацію, і як саме? (відчув по запаху)

До дошки запрошується ще один бажаючий. Учневі теж щільно зав’язують очі, і вчитель дає йому в руки якийсь предмет, наприклад, м’яку іграшку (можна принести ємність з піском, водою і занурювати туди руки учні). Далі пропонують учневі сісти на стілець із подушкою, пройтися по підлозі, де накидані якісь предмети тощо. Учневі розв’язують очі і пропонують дати відповідь на запитання: чи отримав він інформацію, і як саме? (відчув на дотик)

До дошки запрошується ще один бажаючий. Учневі теж щільно зав’язують очі, і вчитель пропонує йому скуштувати дрібку цукру, дрібку солі, лимон. Учневі розв’язують очі, і пропонують дати відповідь на запитання: чи отримав він інформацію, і як саме? (відчув на смак)

Провівши такі дослідження, ми можемо з вами сказати, що людина отримує інформацію із навколишнього середовища за допомогою 5 органів чуття: органів зору, дотику, слуху, нюху, смаку.

А що ж таке «інформація»? Однозначно на це питання відповідь дати не можна.

Слово «інформація» походить від латинського слова information, яке має декілька значень: роз’яснення, витлумачення, уявлення, ознайомлення, просвіта.

  1. Фізкультхвилинка (1 хв)

Встаньте і покажіть, як стоїть на п’єдесталі спортсмен-переможець.

Посміхніться так, ніби ви отримали дванадцять балів і дуже собою задоволені.

Сядьте так, ніби ви дуже втомилися і вам хочеться відпочити.

А зараз встаньте і покажіть, як літають птахи.

Покажіть, як вітер гойдає дерево. Покажіть, як ви збираєте гриби.

Покажіть, як пливе риба.

А зараз сядьте за парту так, ніби ви принц або принцеса, а парта – ваш трон. Ви добре за допомогою дій передавали інформацію!

  1. Закріплення нового матеріалу

1) Робота із зошитом (8 хв)

Завдання 1

Гавкіт собаки

Орган слуху

Захід сонця

Орган зору

Смак солодощів

Орган смаку

Предмети в темряві

Орган дотику

Пахощі квітів

Орган нюху

Завдання 2

Відчуття

Орган чуття

Приклад інформації

Кисле

Язик

Кислий компот

Гучне

Вуха

Гучна музика

Приємний запах

Ніс

Пахуча квітка

Солодке

Язик

Солодке печиво

Небезпека

Зір

Горить ліс

Холодне

Шкіра

Холодний лід

  1. Розв’язування задач (5 хв)
  • Робот – це машина. У неї нема органів чуття. Поясни йому, якими органами чуття сприймається кожний із предметів на малюнку. ( ківі, банани, будинок, квітка, будильник, метелик, акула, пташка)
  • Незнайко визначив, що можна робити з інформацією. Підніми червону картку, якщо визначення неправильне, зелену, якщо правильне.

Інформацію можна  зберігати, їсти, виправляти, нюхати,  видаляти, прати, передавати, пристебнути до штанів, обробляти

  • Яким органом чуття сприймають інформацію кожен із друзів Незнайка?
  1. Пояснення домашнього завдання (1 хв)
  2. Підсумок уроку (5 хв)

Ми з вами вивчили, яким чином людина сприймає інформацію. Давайте назвемо, за допомогою чого ми сприймаємо інформацію? (зір, слух, на запах, на дотик, на смак)

Подумайте і скажіть за допомогою яких органів чуття отримує інформацію собака, кішка, кріт?



Джерело: noindex
Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (12.10.2014)
Переглядів: 1764 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка»
Риби
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Листівка для Елзіка
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]