Місце і способи збереження інформації. Пам’ять. Робота з програмами в підтримку навчальних предметів. Способи збереження інформації

Урок № 8

Тема: Місце і способи збереження інформації. Пам’ять. Робота з програмами в підтримку навчальних предметів. Способи збереження інформації

Мета уроку:

  • формувати уміння розгадувати інформацію;
  • дати уявлення про способи збереження інформації;
  • розвивати пам'ять та пізнавальну цікавість.

Обладнання: програма «Кросворд».

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Розминка.

Кросворд «Природа»

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

Якщо ви правильно впишете у відповідні клітинки по горизонталі 4 слова, то у першому вертикальному стовпчику прочитаємо слово, що означає добре відоме усім природне явище, пов’язане з появою води на траві, листі дерев.

  1. Добре відома кожній дитині водойма (Річка)
  2. «Золота» пора року (Осінь)
  3. Зимою і літом маячить одним цвітом (Сосна)
  4. Садова кущова колюча смачна ягода (Аґрус)

Розв’яжіть задачу.

  • На базар йдуть 7 жінок, назустріч їм йдуть 4 чоловіки і 2 жінки. Скільки людей йде на базар?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

Ви вже знаєте, що мати справу зі збереженням інформації приходиться дуже часто, але інформацію недостатньо просто зберегти. Треба зробити так, щоб потім, коли знадобиться, її можна було б швидко знайти. Для цього люди винайшли організацію збереження інформації. От, наприклад, ви вирішили зберегти адреси і телефони однокласників. Як краще зробити? Записати прізвища в записну книжку на сторінки позначені буквами за алфавітом. Якщо зберігати інформацію в такому порядку, то дуже швидко можна знайти потрібне прізвище, адже алфавіт ми добре знаємо.

Як знайти потрібне місце в книзі? Можна, звичайно, просто перегорнути книжку сторінка за сторінкою, поки не знайдеться потрібна сторінка, але цей спосіб забере багато часу. Набагато швидше подивитися у зміст. А який спосіб використовується для запису учнів у класному журналі? У розкладі потягів зазначено, у яке місто й у який час відходить потяг. У якому порядку треба розташувати цю інформацію, щоб було зручно пасажиру?

2. Робота з підручником ст. 18. 

3. Фізкультхвилинка.

Травичка низенька-низенька.

Дерева високі-високі,

Вітер дерева колише, гойдає,

Птахи летять, відлітають,

А діти тихенько

За парти сідають.

V. Робота з програмою «Кросворд».

Коли ви підведете курсор до слова. Його зображення з’явиться на екрані. Якщо виникнуть труднощі, завжди можна звернутися до мудрого словника (натиснути на книгу з написом “SOS” на корінці, після чого вкажіть в якому саме слові необхідна допомога). Необхідні букви з алфавіту вибрати мишкою і перенести на потрібне місце.

Релаксація.

В середньому темпі зробити 3-4 кругові рухи очима праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м’язи очей, подивитись вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

VІ. Узагальнення результатів уроку.

Підведення підсумків.

  • Наведіть приклади сучасних засобів збереження інформації.

VІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання «Для розумників і розумниць» ст. 19.

 

 

 

 

Урок № 9

Тема: Місце і способи збереження інформації. Пам’ять. Робота з програмами в підтримку навчальних предметів. Пам'ять комп’ютера

Мета уроку:

  • формувати уміння розгадувати інформацію;
  • дати уявлення про пам'ять комп’ютера;
  • ввести поняття «інформаційний носій»;
  • розвивати пам'ять та пізнавальну цікавість.

Обладнання: програма «Синоніми і антоніми ».

Хід уроку

І. Організація класу до уроку. Техніка безпеки.

1. Розминка.

Добрати слово, близьке за значенням (синонім).

  • Друг – (товариш), ворог – (супротивник), радість – (веселість), хоробрий – (сміливий), заметіль – (завія).

2. Розв’язати задачу.

Антон написав на аркуші паперу число 86 і запропонував Миколі: «Не виконуючи жодних записів, збільш це число на 12 і покажи мені відповідь». Микола миттю здогадався, що треба зробити. А ви здогадалися?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

В домашньому завданні інформація була подана в малюнках. Яке обличчя буде наступним? Чому? (друге знизу. Кількість волосин на кожній наступній голові збільшується на дві).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Наведіть приклади сучасних засобів збереження інформації.

Людина теж вміє зберігати інформацію. Якщо вона її запам’ятовує, то кажуть, що в неї добра … (пам'ять). У комп’ютера теж вона є.

Тема сьогоднішнього уроку «Пам'ять комп’ютера».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

Ви вже знаєте, що мати справу зі збереженням інформації доводиться дуже часто, але інформацію недостатньо просто зберегти, треба зробити так, щоб потім, коли знадобиться, її можна було легко знайти. Інформацію для комп’ютера зберігають на магнітних дисках. А в самому комп’ютері інформація зберігається на жорсткому магнітному диску, названому вінчестер. Люди зібрали величезну кількість інформації з різних розділів: математики, літератури, природознавства, малювання тощо. Пристрої, на яких зберігається інформація, називаються інформаційними носіями. Усім  знайомий інформаційний носій – книга. Дверний косяк, на якому батьки щорічно відзначають зріст своєї дитини, теж інформаційний носій.

2. Робота з підручником ст.20.

Прочитайте текст.

  • Скільки типів пам’яті має комп’ютер? (Два).
  • Як називається пам'ять, яка потрібна під час виконання програми? (Оперативна).
  • Чи зберігається вона при  вимиканні комп’ютера? (Ні).
  • Як зберегти інформацію тривалий час при вимкненому комп’ютері? (потрібна пам'ять другого типу).
  • Наведіть приклади пам’яті тривалого зберігання.
  • Яка пам'ять дозволяє зчитувати і записувати інформацію значно швидше, ніж носій інформації?

3. Фізкультхвилинка.

Забавлялись зайченята,

Виглядаючи маму і тата.

Ось так лапку до лапки.

Ось так шапку до шапки.

Ось так вусом потрусили.

Так-так-так!

V. Робота з програмою «Синоніми і антоніми».

(Пояснення на ст. 21)

Релаксація.

Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 4-5 раз.

VІ. Узагальнення результатів уроку.

Підведення підсумків.

  • Назвіть відомі вам носії інформації.
  • Які типи пам’яті має комп’ютер?
  • Для чого потрібна оперативна пам'ять?
  • Для чого потрібна пам'ять тривалого зберігання?

VІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання «Для розумників і розумниць» ст. 21.



Джерело: noindex
Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (12.10.2014)
Переглядів: 1307 | Рейтинг: 0.0/0
Лукаві "є" та "и"
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб»
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Конструювання меблів із сірникових коробок
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]