Урок № 5 Тема: Інформація, інформаційні процеси (повторення). У світі інформації. Мета уроку:
Обладнання: програма «Розгорни серветку». Хід уроку І. Організація класу. Техніка безпеки Діти, ми з вами знаходимось у комп’ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно поводили себе діти, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас?
Ви правильно пригадали правила поведінки у комп’ютерному класі. Дійсно, в комп’ютерному класі слід поводити себе тихо, не бавитися, не бігати; не можна розпочинати роботу за комп’ютером та торкатися незнайомих кнопок і клавіш без дозволу вчителя; сидіти треба на відстані не менше 50 см від екрана монітора і не чіпати його руками. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Ви вже знаєте, як поводитись у комп’ютерному класі, вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.
ІІІ. Розминка На минулих уроках ми вивчили, що таке шаради і як їх розгадувати. Що таке шарада? (Загадка, в якій слово зашифроване частинами). Наприклад: На початку число з двома нулями, А далі це те, що всміхається з нами. А прочитати слово, як одне, То буде місто саме головне. (Столиця). А сьогодні ми з вами вивчимо ще один вид задачок. Це – логогрифи (слово написане на дошці). Логогрифи – загадки, в яких додаванням до зашифрованого слова чи вилученням з нього певної букви утворюємо нове слово. Спробуйте розгадати декілька логогрифів. На клумбі гарні, запашні, без к – лише гіллячки ми. (Квіти – віти). На нім барвисті квіти, трава зеленіє, а п додай – зоре усе, не пожаліє. (Луг – плуг). Люблять нас усі збирати Після дощику в ліску, А як букву г відняти, Будем плавати в ставку. (Гриби – риби) Повідомлення теми і мети уроку Розповідаючи вам про логогрифи, я дала інформацію про них. За допомогою цієї інформації ви і змогли її розгадати. Це і є тема сьогоднішнього уроку «У світі інформації» (тема записана на дошці). На цьому уроці ви дізнаєтесь, що таке інформація, звідки ми отримуємо інформацію; дізнаєтесь про властивості інформації, тобто про те, яка вона буває; виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою комп’ютерною програмою. ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя з елементами бесіди. Інформацію ми починаємо одержувати з колиски. Отримуючи інформацію, ми вчимося розмовляти, грати, читати. Питання, відповіді, прохання, сміх і сльози – усе це інформація. Як ви думаєте, чи можливе спілкування людей вдома й у школі, на вулиці і на роботі без одержання та обміну інформацією? Правильно, будь-яка спільна діяльність людей (робота, гра, навчання, спорт) не можлива без обміну інформацією. Про що може бути інформація, якою обмінюються люди? Так, інформація, яку отримує людина, стосується якихось предметів чи нас самих і пов’язана з подіями, що відбуваються в оточуючому нас світі, навколо нас. Як ви думаєте, чи важлива для навчання в школі така інформація: «в портфелі треба носити підручники і зошити»? (Так). Це одна із властивостей інформації. (Важливість). Є й інші властивості інформації: потрібна і непотрібна, правильна і неправильна, повна і неповна, зрозуміла і незрозуміла. Можна про будь-який предмет чи явище дати інформацію. Давайте назвемо інформацію про речення. (Складається із слів, бувають довгі і короткі і т.д.). А зараз я показую предмет, а ви повинні дати про нього як можна більше інформації (словами чи мімікою). (Олівець, зошит, книга). 2. Робота з підручником. Ми з вами багато говорили про інформацію; а зараз відкрийте підручники на сторінці 12 і самостійно знайдіть визначення інформації та шляхи отримання інформації, про які ще не було сказано.
Правильно, інформацію ми отримуємо, коли читаємо книги, слухаємо радіо, дивимося телевізор.
Інтернет – мережа (зв'язок) між комп’ютерами, що знаходяться в різних містах, країнах. За його допомогою люди також можуть обмінюватись інформацією. 3. Фізкультхвилинка. Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором «Ось так!» і жестом показуйте. Як живеш? – Ось так! (Показ великого пальця). Як ідеш? – Ось так! (Прокрокувати двома пальцями по долоні). А біжиш? – Ось так! (Зігнути руки в ліктях і показати, як працюють ними при бігу). Уночі спиш? – Ось так! (Руки під щоку і покласти на них голову). Як береш? – Ось так! Як даєш? – Ось так! Як граєшся? – Ось так! (Надути щоки і злегка стукнути). А грозиш? – Ось так! (Погрозити пальцем сусідові). V. Робота з програмою «Розгорни серветку». Завдання ст..13. А зараз перейдемо до роботи з комп’ютером, який, як ми переконалися, також допомагає отримувати певну інформацію.
Релаксація. Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки. А зараз тихенько сядьте за свої парти. VІ. Закріплення знань учнів. Урок наближається до кінця, я хочу перевірити, як ви засвоїли тему уроку. Перед вами на парті лежать сигнальні картки. Візьміть їх. Я буду називати інформацію. Якщо вона важлива для уроку математики, піднімайте зелену картку, якщо ні – червону.
А зараз, якщо я називаю достовірну інформацію, ви піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.
Молодці, ви добре засвоїли тему уроку. А зараз уважно послухайте домашнє завдання. VІІ. Домашнє завдання. Виконати завдання «Для розумників і розумниць» ст. 13. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2035 | |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
З чого складається комп’ютер |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Всього коментарів: 0 | |