УРОК 31-32 Тема. Сучасні та традиційні види художньої праці. Створення орнаментів для вишивок, перенесення малюнків на тканину Мета: ознайомити з видами художньої праці; вчити створювати орнаменти для вишивок; удосконалювати вміння та навички роботи з голкою, тканиною; розвивати творче мислення, охайність, самостійність, художній смак; виховувати любов до українських традицій. Обладнання: українські рушники, скатертини, ілюстрації з вишиванками, нитки, тканина, ножиці, голки, наперсток. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент 1. Привітання. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочого місця. II. Новий матеріал 1. Оголошення теми та мети уроку. — Подивіться, як гарно прикрашений наш клас. Ви принесли багато рушників, скатертин. Мабуть, хтось із вашої родини — бабуся чи матуся — вишивали деякі самі. Сьогодні темою нашого уроку є українська вишивка. 2. Вступна бесіда. — Українська народна вишивка — один із найпоширеніших і найдоступніших видів народної художньої творчості. Вишиванка удосконалювалась протягом багатьох років і прийшла до нас у вигляді чудових, різноманітних орнаментів. Вони виконані різними швами з цікавим поєднанням кольорових ниток. Створюючи орнамент для вишиванки, художники в усі часи зверталися до природи. Але вони не просто копіювали її, а відбирали головне, дещо спрощували. У народній вишиванці найпоширенішими є геометричні та рослинні орнаменти. Здавна кружечки, квадратики, хрестики символізували явища природи і живих істот. Наприклад: — сонце; — людина; — вода. Рослинні орнаменти створюють зі стилізованих квітів, листя, стебелинок. У великих виробах (скатертинах, панно) вишивають стилізованих звірів, птахів. Існує така легенда. Був час, коли від незнайомої хвороби вмирали діти, а матері, щоб захистити їх від лиха, почали вишивати на рукавах, на пазусі сорочок хрестики чорного та червоного кольорів, щоб здалеку бачити свою дитину і тим самим захистити її. III. Демонстрація та аналіз зразка Учитель демонструє зразки орнаментів і пропонує дітям на папері зробити орнаменти за власним задумом. Потім на спеціальній сітчастій тканині учні починають вишивати хрестиком. Спочатку шиють стібки, що нахилені в один бік, а потім, дійшовши до краю, — стібки, що нахилені в інший бік, утворюючи хрестики. За допомогою хрестиків можна створювати різні візерунки та орнаменти. (Можна купити набір зі зразками орнаментів і вишивати за ними.) IV. Фізкультхвилинка Станемо, діти, чітко в ряд, Вирушимо у сад. Руки вгору піднімаєм, Наче яблука зриваєм. Назбираємо багато, Щоб узимку ласувати. V. Практична робота учнів — Які орнаменти можна створити? • Двічі родився, У школі не вчився, А години знає. {Півень) Що за гість? Ніжок має шість, Аж чотири крильця має, По квіточках собі літає, Не бджола, не джмелик. Зветься він... {метелик). Не сани, не віз, а їде без коліс. (Човен) хххххххххххххххх XX XXX -хх 2.Самостійна робота учнів. VI. Виставка та оцінювання робіт Виготовлення вишиванки розраховане на два уроки. На першому уроці діти створюють орнамент на папері, переносять його на тканину, а на другому — вишивають. Тому доцільно провести виставку та оцінювання робіт на другому уроці. VII. Підсумок уроку — Чого навчилися на уроці? — Що таке вишиванка? — Які орнаменти створювали українські жінки? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2579 | |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Екскурсія до шкільної майстерні |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |