Сучасні та традиційні види художньої праці. Створення орнаментів для вишивок, перенесення малюнків на тканину

УРОК 31-32

Тема. Сучасні та традиційні види художньої праці. Створення орнаментів для вишивок, перенесення малюнків на тканину

Мета: ознайомити з видами художньої праці; вчити створювати орнаменти для вишивок; удосконалювати вміння та навички роботи з голкою, тканиною; розвивати творче мислення, охайність, самостійність, художній смак; виховувати любов до українських традицій.

Обладнання: українські рушники, скатертини, ілюстрації з вишиванками, нитки, тканина, ножиці, голки, наперсток.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 1. Привітання.

 2. Перевірка готовності до уроку.

 3. Упорядкування робочого місця.

II. Новий матеріал

 1. Оголошення теми та мети уроку.

— Подивіться, як гарно прикрашений наш клас. Ви принесли багато рушників, скатертин. Мабуть, хтось із вашої родини — бабуся чи матуся — вишивали деякі самі. Сьогодні темою нашого уроку є українська вишивка.

 2. Вступна бесіда.

— Українська народна вишивка — один із найпоширеніших і найдоступніших видів народної художньої творчості. Вишиванка удосконалювалась протягом багатьох років і прийшла до нас у вигляді чудових, різноманітних орнаментів. Вони виконані різними швами з цікавим поєднанням кольорових ниток.

Створюючи орнамент для вишиванки, художники в усі часи зверталися до природи. Але вони не просто копіювали її, а відбирали головне, дещо спрощували.

У народній вишиванці найпоширенішими є геометричні та рослинні орнаменти. Здавна кружечки, квадратики, хрестики символізували явища природи і живих істот. Наприклад:

— сонце;

— людина;

— вода.

Рослинні орнаменти створюють зі стилізованих квітів, листя, стебелинок. У великих виробах (скатертинах, панно) вишивають стилізованих звірів, птахів.

Існує така легенда. Був час, коли від незнайомої хвороби вмирали діти, а матері, щоб захистити їх від лиха, почали вишивати на рукавах, на пазусі сорочок хрестики чорного та червоного кольорів, щоб здалеку бачити свою дитину і тим самим захистити її.

III. Демонстрація та аналіз зразка

Учитель демонструє зразки орнаментів і пропонує дітям на папері зробити орнаменти за власним задумом. Потім на спеціальній сітчастій тканині учні починають вишивати хрестиком. Спочатку шиють стібки, що нахилені в один бік, а потім, дійшовши до краю, — стібки, що нахилені в інший бік, утворюючи хрестики. За допомогою хрестиків можна створювати різні візерунки та орнаменти. (Можна купити набір зі зразками орнаментів і вишивати за ними.)

IV. Фізкультхвилинка

Станемо, діти, чітко в ряд,

Вирушимо у сад.

Руки вгору піднімаєм,

Наче яблука зриваєм.

Назбираємо багато,

Щоб узимку ласувати.

V. Практична робота учнів

— Які орнаменти можна створити?

• Двічі родився,

У школі не вчився,

А години знає. {Півень)

Що за гість?

Ніжок має шість,

Аж чотири крильця має, По квіточках собі літає, Не бджола, не джмелик. Зветься він... {метелик).

Не сани, не віз, а їде без коліс. (Човен)

хххххххххххххххх

XX XXX -хх

2.Самостійна робота учнів.

VI. Виставка та оцінювання робіт

Виготовлення вишиванки розраховане на два уроки. На першому уроці діти створюють орнамент на папері, переносять його на тканину, а на другому — вишивають. Тому доцільно провести виставку та оцінювання робіт на другому уроці.

VII. Підсумок уроку

— Чого навчилися на уроці?

— Що таке вишиванка?

— Які орнаменти створювали українські жінки?



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (09.10.2014)
Переглядів: 2545 | Рейтинг: 0.0/0
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Сонце — джерело світла і тепла
Вступне заняття
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]