Тема. Конструювання іграшкового планера з паперу Мета: вчити читати креслення, виконувати розмітку за кресленням; обирати та вносити зміни у засоби скріплення деталей виробу; розвивати конструкторські вміння та навички, технічне мислення; виховувати охайність, працьовитість, посидючість, навички естетики. Обладнання: модель літака, малюнки різних видів літаків, алгоритм методичної послідовності виготовлення моделі планера, цупкий і кольоровий папір, картон, лінійка, пензлик, клей, олівець, ножиці. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент 1. Привітання. 2. Перевірка готовності до уроку. — Зараз перевіримо готовність до уроку. Я буду називати матеріали та інструменти, що необхідні до уроку, а ви перевіряйте, чи все на місці. 3. Упорядкування робочого місця. II. Новий матеріал 1. Оголошення теми та мети уроку. — Відгадайте загадки та дізнаєтеся, що ми будемо робити сьогодні на уроці. • Зачепивсь вагон за дріт: «їду, їду в далеч-світ! їду їду, не трясу, Гей, сідайте, підвезу!» {Трамвай, тролейбус) • Полотно, а не доріжка, Кінь біжить-багатоніжка. {Поїзд) • У повітрі я літаю, Я зірки на крилах маю, І мотор у мене є, Що життя мені дає. {Літак) • Ухопився за дріт, Покотився у світ, Повіз близняток Цілий десяток. {Електровоз) • Під землею, подивіться, Незвичайна залізниця. Сновигають поїзди: Цей туди, а той — сюди. Ми до станції «Дніпро» їдем з татом на... {метро). • Біла птаха мчить стрілою, В неї крила... під водою! Лине легко, не трясе — Славних діточок везе. {Катер на підводних крилах) — Так про що йде мова? Чому так вирішили? — Справді, ми будемо говорити про види транспорту. 2. Пояснення нового матеріалу. Вступна бесіда. — Мабуть, дехто із вас хоч раз літав літаком. Це зовсім не страшно. Необхідно зайти по трапу до салону літака, сісти у м'яке крісло, а потім диви- тись у кругле вікно-ілюмінатор. Загудуть мотори, літак вирулить на злітну смугу, набере швидкість — і ось ви вже в повітрі. Літаки потрібні зараз усім: пожежним, рибалкам, геологам, будівникам. — Які повітряні апарати ви ще знаєте, окрім літака? (Гелікоптер, винищувач, ракета, дельтаплан, планер) — Брати Райт із містечка Дейтрон вивчили спеціальну літературу, придумали аеродинамічну трубу, але одного вивчення виявилося замало. Так навіть на велосипеді не навчишся їздити! І вони вирішили побудувати планер, щоб навчитися літати. Коли планер був готовим, один із братів ризикнув, прив’язавшись до планера, піднятися у повітря. Планер відірвався від землі, а потім пролунав відчайдушний і переляканий викрик пілота: «Спустіть мене униз!» Політ тривав дві хвилини. Майже два роки потому братам-винахідникам планеру вдалося до свого планеру приладнати двигун і гвинт -пропелер. Ось так люди прагнули злетіти у повітря! Зараз багато туристів, які відпочивають у Криму або на Кавказі, полюбляють такий вид спорту — дельтапланеризм. Вони виносять на собі на гору планер, розбігаються — і політ забезпечений. Вони літають у повітрі як птахи, почуваючи себе зовсім щасливими. Це сміливі, відважні люди, які не бояться труднощів і у будь-яку скрутну хвилину одразу прийдуть на допомогу один одному. III. Демонстрація та аналіз зразка 1. Аналіз моделі планера. — Давайте роздивимося модель планера. З яких частин вона складається? — Модель складається із корпуса, крил, хвостової та носової частин. 2. Методична послідовність виготовлення моделі планера. • На першому етапі обведіть шаблон, який лежить у вас на столі. Виріжте його. • На другому етапі необхідно загнути частини, як зображено на заготовці. Приклейте носову частину. • На третьому етапі оформіть виріб: наклейте зірки, емблеми. 3. Повторення правил техніки безпеки з ножицями та клеєм. • Ножиці не можна залишати відкритими. • Різати можна тільки сидячи. • Не можна ножиці підносити близько до обличчя. • Передавати ножиці один одному потрібно тільки кільцями уперед. • Під час роботи з клеєм необхідно користуватися пензликом. 4. Практична робота вчителя паралельно з дітьми. • Виріжте заготовку планера та зігніть носову частину навпіл. (1, 2) • Із кожного боку носової частини загніть всередину зовнішні кути. (3) • Зігніть заготовку по наміченій лінії навпіл. (4) Відігніть крила і кутики носової частини. (4) Відігніть маленькі крила стабілізатора. Кіль не відгинайте. Наклейте зірки, емблеми. IV. Виставка та оцінювання робіт 1. Виставка та аналіз робіт. — Розгляньте роботи товаришів. Чия робота є найкращою? Хто припустився помилки? 2. Оцінювання. V. Підсумок уроку — Як створювався повітряний транспорт? — Які частини планера ви знаєте? — Як називається вид транспорту для випробовування саморобних моделей літаків? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2569 | |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Всього коментарів: 0 | |