Конструювання іграшкового планера з паперу

Тема. Конструювання іграшкового планера з паперу

Мета: вчити читати креслення, виконувати розмітку за кресленням; обирати та вносити зміни у засоби скріплення деталей виробу; розвивати конструкторські вміння та навички, технічне мислення; виховувати охайність, працьовитість, посидючість, навички естетики.

Обладнання: модель літака, малюнки різних видів літаків, алгоритм методичної послідовності виготовлення моделі планера, цупкий і кольоровий папір, картон, лінійка, пензлик, клей, олівець, ножиці.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

— Зараз перевіримо готовність до уроку. Я буду називати матеріали та інструменти, що необхідні до уроку, а ви перевіряйте, чи все на місці.

3. Упорядкування робочого місця.

II. Новий матеріал

1. Оголошення теми та мети уроку.

— Відгадайте загадки та дізнаєтеся, що ми будемо робити сьогодні на уроці.

• Зачепивсь вагон за дріт:

«їду, їду в далеч-світ! їду їду, не трясу,

Гей, сідайте, підвезу!» {Трамвай, тролейбус)

• Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить-багатоніжка. {Поїзд)

• У повітрі я літаю,

Я зірки на крилах маю,

І мотор у мене є,

Що життя мені дає. {Літак)

• Ухопився за дріт,

Покотився у світ,

Повіз близняток

Цілий десяток. {Електровоз)

• Під землею, подивіться,

Незвичайна залізниця.

Сновигають поїзди:

Цей туди, а той — сюди.

Ми до станції «Дніпро» їдем з татом на... {метро).

• Біла птаха мчить стрілою,

В неї крила... під водою!

Лине легко, не трясе —

Славних діточок везе. {Катер на підводних крилах)

— Так про що йде мова? Чому так вирішили?

— Справді, ми будемо говорити про види транспорту.

2. Пояснення нового матеріалу. Вступна бесіда.

— Мабуть, дехто із вас хоч раз літав літаком. Це зовсім не страшно. Необхідно зайти по трапу до салону літака, сісти у м'яке крісло, а потім диви-

тись у кругле вікно-ілюмінатор. Загудуть мотори, літак вирулить на злітну смугу, набере швидкість — і ось ви вже в повітрі.

Літаки потрібні зараз усім: пожежним, рибалкам, геологам, будівникам.

— Які повітряні апарати ви ще знаєте, окрім літака? (Гелікоптер, винищувач, ракета, дельтаплан, планер)

— Брати Райт із містечка Дейтрон вивчили спеціальну літературу, придумали аеродинамічну трубу, але одного вивчення виявилося замало. Так навіть на велосипеді не навчишся їздити! І вони вирішили побудувати планер, щоб навчитися літати. Коли планер був готовим, один із братів ризикнув, прив’язавшись до планера, піднятися у повітря. Планер відірвався від землі, а потім пролунав відчайдушний і переляканий викрик пілота: «Спустіть мене униз!» Політ тривав дві хвилини. Майже два роки потому братам-винахідникам планеру вдалося до свого планеру приладнати двигун і гвинт -пропелер. Ось так люди прагнули злетіти у повітря!

Зараз багато туристів, які відпочивають у Криму або на Кавказі, полюбляють такий вид спорту — дельтапланеризм. Вони виносять на собі на гору планер, розбігаються — і політ забезпечений. Вони літають у повітрі як птахи, почуваючи себе зовсім щасливими. Це сміливі, відважні люди, які не бояться труднощів і у будь-яку скрутну хвилину одразу прийдуть на допомогу один одному.

III. Демонстрація та аналіз зразка

1. Аналіз моделі планера.

— Давайте роздивимося модель планера. З яких частин вона складається?

— Модель складається із корпуса, крил, хвостової та носової частин.

2. Методична послідовність виготовлення моделі планера.

• На першому етапі обведіть шаблон, який лежить у вас на столі. Виріжте його.

• На другому етапі необхідно загнути частини, як зображено на заготовці. Приклейте носову частину.

• На третьому етапі оформіть виріб: наклейте зірки, емблеми.

3. Повторення правил техніки безпеки з ножицями та клеєм.

• Ножиці не можна залишати відкритими.

• Різати можна тільки сидячи.

• Не можна ножиці підносити близько до обличчя.

• Передавати ножиці один одному потрібно тільки кільцями уперед.

• Під час роботи з клеєм необхідно користуватися пензликом.

4. Практична робота вчителя паралельно з дітьми.

• Виріжте заготовку планера та зігніть носову частину навпіл. (1, 2)

• Із кожного боку носової частини загніть всередину зовнішні кути. (3)

• Зігніть заготовку по наміченій лінії навпіл. (4)

Відігніть крила і кутики носової частини. (4)

Відігніть маленькі крила стабілізатора. Кіль не відгинайте. Наклейте зірки, емблеми.

IV. Виставка та оцінювання робіт

1. Виставка та аналіз робіт.

— Розгляньте роботи товаришів. Чия робота є найкращою? Хто припустився помилки?

2. Оцінювання.

V. Підсумок уроку

— Як створювався повітряний транспорт?

— Які частини планера ви знаєте?

— Як називається вид транспорту для випробовування саморобних моделей літаків?



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (09.10.2014)
Переглядів: 2527 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Прикраси для ялинки
Бджілка мала, та й та працює
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]