УРОК 11 Тема. Ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Практична робота: моделювання ситуацій спілкування з ВІЛ-позитивними людьми Мета: поглибити уявлення учнів про ВІЛ-інфекцію; вчити толерантно ставитися до ВІЛ-позитивних людей; виховувати культуру поведінки. ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. З повітрям, пилом, водою, їжею, з немитих рук до організму кожного з вас можуть потрапити хвороботворні бактерії і віруси. Деякі з них знаходяться в організмі досить довго і не викликають захворювань. Це пояснюється ось чим. В організмі людини є такі собі маленькі гномики-силачі. Вчені називають їх лімфоцитами. Ці гномики захищають організм від дії хвороботворних бактерій і вірусів. А коли ви перемерзли, перенервували чи ваш організм заслаб з якихось інших причин, у гномиків-силачів теж зменшуються сили. І тоді в наступ ідуть хвороботворні бактерії і віруси. Починається захворювання. Якщо до організму потрапляє вірус імунодефіциту людини (ВІЛ — дуже поганий і страшний вірус), він поступово вбиває всіх гномиків-силачів. І людський організм залишається без їх захисту. За таких умов людина стає беззахисною перед дією будь-яких збудників захворювань і відразу захворює. Страшна небезпека СНІДу (синдром набутого імунодефіциту) полягає в тому, що кінцевим результатом цієї хвороби є смерть. 13 млн дітей у світі стали сиротами через СНІД, 8500 дітей і молодих людей щорічно заражаються вірусом ВІЛ, який викликає цю хворобу. Ліків проти СНІДу поки що немає, тому виняткове значення мають запобіжні заходи. Збудник СНІДу може потрапити до організму дитини з молоком матері у тому разі, якщо ця хвороба є у когось з батьків, а також через шприці та інші медичні інструменти, не піддані стерилізації. Профілактикою проти зараження дітей ВІЛ є використання разових шприців та обов’язкова стерилізація медичних інструментів. Запам’ятай! Ти не заразишся СНІДом, якщо: • будеш гратися з дитиною, яка заражена на ВІЛ; • будеш купатися з нею у басейні; • потиснеш їй руку; • будеш сидіти з нею за однією партою. 2. Фізкультхвилинка Ми з-за парт мерщій встаєм, Лінькам волі не даєм. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки. Думки наші прилетіли, Ми за парти тихо сіли. 3. Бесіда — Що роблять в організмі гномики-силачі? — Як діє збудник СНІДу (ВІЛ — поганий вірус)? — У чому полягає профілактика СНІДу? — ВІЛ і СНІД — це різні речі: ВІЛ — інфекція, СНІД — стан або хвороба. СНІД може з’явитися тільки в разі зараження ВІЛ-інфекцією. — Як розшифровується скорочення ВІЛ? «В» — вірус «І» — імунодефіциту «Л» — людини — «Вірус» (збудник захворювань), «імунодефіциту» (відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу), «людини» (цей вірус є тільки у людини). — Як слід ставитись до ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД людей? — Якби у вашому класі була ВІЛ-інфікована дитина, ви спілкувалися б із нею? Як? 4. Підсумок уроку — Як бактерії потрапляють усередину організму? — Як віруси потрапляють усередину організму? — Які правила ви запам’ятали на уроці? — Що відбувається, коли ви користуєтесь чужими речами: капелюхом, чашкою? — Чи можна користуватися чужими книгами, іграшками та олівцями? — Як убезпечити себе від ВІЛ? | |
| |
Переглядів: 2126 | |
Властивості паперу. робота з папером |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Аплікація з паперу «курчатко» |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Всього коментарів: 0 | |