Урок и 23 (читання) Тема: Звуковий аналіз вимовлених слівМета: учити учнів виконувати частковий звуковий аналіз слів, виділяти голосні у складі слова, перші й останні звуки у словах, моделювати слова, позначати звуки у схемах слів, виконувати самостійну роботу; розвивати артикуляційні вміння, фонематичний слух; вчити правильно поводитись на природі. Обладнання: зошити в клітинку для графічного зображення звукових схем слів і моделей речень; матеріали з підготовки до перевірки знань учнів за добукварний період; фішки для позначення звуків мовлення; демонстраційне й індивідуальні набірні полотна. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці ми продовжимо спостереження за звуками рідної мови, будемо записувати слова за допомогою умовних знаків. III. Вправляння у практичному застосуванні набутих знань. Розвиток фонематичного слуху - Послухайте, будь ласка, вірш О. Кононенко і скажіть, у яких словах чути звуки [л] і [л']. Лось і лосенятко з ним, Ліс для лосів - рідний дім. Літо в ліс гукнуло осінь, Лист летить на спини лосям. Учні повторюють вірш зі слів учителя, називають слова зі звуками [л] і [л'], визначають місце кожного з них у слові. IV. Коротка бесіда за змістом ілюстрації Букваря "Екскурсія до лісу" (с. 14-15) - У лісі,- нагадує вчитель,- слід вести себе обережно, не лякати лісових мешканців. Особливо треба зберігати тишу в лісі навесні, щоб не турбувати птахів, які у цей час висиджують у гніздах пташенят. Якщо ви будете поводитись саме так, то побачите багато цікавого. - Яких тварин можна побачити в наших українських лісах? (Учні називають тварин, зображених на ілюстрації, доповнюють перелік назвами тих тварин, що живуть у їхній місцевості.) Фізкультхвилинка ("Звіроробіка") Учні виконують перші два куплети пісні, імітуючи рухи тварин. На підвіконня сіла кішка. Вмивається, бо чепурна. За кішкою постежмо трішки, І зробим так, як робить це вона. Приспів: Раз, два, три - спробуй повтори! (Двічі) Три, чотири, п'ять - нумо повторять! Ну, просто - молодці! В болоті чапля, мов на чатах, Стоїть і ловить жабенят. Не важко так стоять ні краплі Для нас, для натренованих малят. Приспів. V. Частковий звуковий аналіз слів з опорою на їх звукові моделі Учні навчаються: 1) чути в окремих словах і складах голосні звуки. Наприклад: у слові лось - голосний [о]; у слові кінь - голосний [і]; у складі со голосний [о]; у складі -ва - голосний [а]; у складах си -ни - голосний [и]; 2) правильно виділяти зі слів звуки на початку і в кінці: у слові білка - на початку - пом'якшений приголосний [б']; останній - голосний звук [а]; у слові кролики - на початку чуємо звук [к]; у кінці - звук [и]; у слові кінь - на початку чуємо звук - [к']; у кінці - звук [н']; 3) позначати за допомогою вчителя умовними знаками звуки в словах: лось, оса, гриби, малина, лисиця. VI. Робота з реченням. Запис моделей речень, що складаються із різної кількості слів (з опорою на сюжетні малюнки) Учні закріплюють уміння складати речення з різною кількістю слів, наприклад, на тему "Свійські та дикі тварини". Учням можна ставити запитання: - Що знайшла білочка? - Що тримає їжак? - Що збирає лисичка? - На чому сидить оса? - Біля чого сидить сонечко? - По чому повзе мураха? - На кого дивиться лосеня? - Де ростуть гриби? - Які гриби ростуть у лісі? - Які у лося роги? - Біля чого ростуть мухомори? Фізкультхвилинка ("Звіроробіка") Учні виконують останні два куплети пісні, імітуючи рухи тварин. Змія по стежці лісовій Повзе, ховатись не спішить. А ми стараймося мерщій Руками її рухи повторить. Приспів: Раз, два, три - спробуй повтори! (Двічі) Три, чотири, п'ять - нумо повторять! Ну, просто - молодці! Тварин умій оберігати, Поводься в лісі тихо, не кричи. Побачиш ти чудес багато, Для тебе пісня лісу зазвучить. Приспів. VII. Підготовка учнів до перевірки знань і вмінь за добукварний період Учитель, беручи до уваги рівень розвитку дітей класу, обирає форму перевірки (роботу за варіантами чи індивідуальні картки для кожного учня). Оскільки в добукварний період програмою передбачено формування елементарних аналітико-синтетичних умінь у роботі над реченням, текстом, звуками мовлення, педагог може підготувати різнорівневі завдання. До їх виконання дітей треба готувати заздалегідь. На цьому уроці доречно запропонувати дітям попрацювати в парах над завданнями, аналогічними до контрольних. 1) Послухати речення, що читає вчитель, записати в зошити їхні моделі. Ліс. На дереві білка. Діти збирають гриби. 2) Робота за предметними малюнками: з'єднати малюнок предмета з його звуковою схемою, наприклад, малюнки і звукові схеми. 3) Самостійно записати схеми до слів, які називає вчитель (слова мають бути різної структури: одно-, дво-, трискладові). VIII. Перевірка виконаної роботи IX. Ретельна робота над помилками X. Підсумок уроку - Ви на уроці вчились чути у словах голосні звуки, виділяти звуки на початку і в кінці слова; складали речення за схемами і схеми до речень; виконували самостійну роботу. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5396 | |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Всього коментарів: 0 | |