💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуковий аналіз вимовлених слів

Урок и 23 (читання)

Тема: Звуковий аналіз вимовлених слів

Мета: учити учнів виконувати частковий звуковий аналіз слів, виділяти голосні у складі слова, перші й останні звуки у словах, моделювати слова, позначати звуки у схемах слів, виконувати самостійну роботу; розвивати артикуляційні вміння, фонематичний слух; вчити правильно поводитись на природі.

Обладнання: зошити в клітинку для графічного зображення звукових схем слів і моделей речень; матеріали з підготовки до перевірки знань учнів за добукварний період; фішки для позначення звуків мовлення; демонстраційне й індивідуальні набірні полотна.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо спостереження за звуками рідної мови, будемо записувати слова за допомогою умовних знаків.

III. Вправляння у практичному застосуванні набутих знань. Розвиток фонематичного слуху

- Послухайте, будь ласка, вірш О. Кононенко і скажіть, у яких словах чути звуки [л] і [л'].

Лось і лосенятко з ним,

Ліс для лосів - рідний дім.

Літо в ліс гукнуло осінь,

Лист летить на спини лосям.

Учні повторюють вірш зі слів учителя, називають слова зі звуками [л] і [л'], визначають місце кожного з них у слові.

IV. Коротка бесіда за змістом ілюстрації Букваря "Екскурсія до лісу" (с. 14-15)

- У лісі,- нагадує вчитель,- слід вести себе обережно, не лякати лісових мешканців. Особливо треба зберігати тишу в лісі навесні, щоб не турбувати птахів, які у цей час висиджують у гніздах пташенят. Якщо ви будете поводитись саме так, то побачите багато цікавого.

- Яких тварин можна побачити в наших українських лісах? (Учні називають тварин, зображених на ілюстрації, доповнюють перелік назвами тих тварин, що живуть у їхній місцевості.)

 Фізкультхвилинка ("Звіроробіка")

Учні виконують перші два куплети пісні, імітуючи рухи тварин.

На підвіконня сіла кішка.

Вмивається, бо чепурна.

За кішкою постежмо трішки,

І зробим так, як робить це вона.

Приспів:

Раз, два, три - спробуй повтори! (Двічі)

Три, чотири, п'ять - нумо повторять!

Ну, просто - молодці!

В болоті чапля, мов на чатах,

Стоїть і ловить жабенят.

Не важко так стоять ні краплі Для нас, для натренованих малят.

Приспів.

V. Частковий звуковий аналіз слів з опорою на їх звукові моделі

Учні навчаються:

1) чути в окремих словах і складах голосні звуки. Наприклад: у слові лось - голосний [о]; у слові кінь - голосний [і]; у складі

со голосний [о]; у складі -ва - голосний [а]; у складах си

-ни - голосний [и];

2) правильно виділяти зі слів звуки на початку і в кінці: у слові білка - на початку - пом'якшений приголосний [б']; останній - голосний звук [а]; у слові кролики - на початку чуємо звук [к]; у кінці - звук [и]; у слові кінь - на початку чуємо звук - [к']; у кінці - звук [н'];

3) позначати за допомогою вчителя умовними знаками звуки в словах: лось, оса, гриби, малина, лисиця.

VI. Робота з реченням.

Запис моделей речень, що складаються із різної кількості слів (з опорою на сюжетні малюнки)

Учні закріплюють уміння складати речення з різною кількістю слів, наприклад, на тему "Свійські та дикі тварини".

Учням можна ставити запитання:

- Що знайшла білочка?

- Що тримає їжак?

- Що збирає лисичка?

- На чому сидить оса?

- Біля чого сидить сонечко?

- По чому повзе мураха?

- На кого дивиться лосеня?

- Де ростуть гриби?

- Які гриби ростуть у лісі?

- Які у лося роги?

- Біля чого ростуть мухомори?

 Фізкультхвилинка ("Звіроробіка")

Учні виконують останні два куплети пісні, імітуючи рухи тварин.

Змія по стежці лісовій Повзе, ховатись не спішить.

А ми стараймося мерщій Руками її рухи повторить.

Приспів:

Раз, два, три - спробуй повтори! (Двічі)

Три, чотири, п'ять - нумо повторять!

Ну, просто - молодці!

Тварин умій оберігати,

Поводься в лісі тихо, не кричи.

Побачиш ти чудес багато,

Для тебе пісня лісу зазвучить.

Приспів.

VII. Підготовка учнів до перевірки знань і вмінь за добукварний період

Учитель, беручи до уваги рівень розвитку дітей класу, обирає форму перевірки (роботу за варіантами чи індивідуальні картки для кожного учня). Оскільки в добукварний період програмою передбачено формування елементарних аналітико-синтетичних умінь у роботі над реченням, текстом, звуками мовлення, педагог може підготувати різнорівневі завдання. До їх виконання дітей треба готувати заздалегідь. На цьому уроці доречно запропонувати дітям попрацювати в парах над завданнями, аналогічними до контрольних.

1) Послухати речення, що читає вчитель, записати в зошити їхні моделі.

Ліс. На дереві білка. Діти збирають гриби.

2) Робота за предметними малюнками: з'єднати малюнок предмета з його звуковою схемою, наприклад, малюнки і звукові схеми.

3) Самостійно записати схеми до слів, які називає вчитель (слова мають бути різної структури: одно-, дво-, трискладові).

VIII. Перевірка виконаної роботи

IX. Ретельна робота над помилками

X. Підсумок уроку

- Ви на уроці вчились чути у словах голосні звуки, виділяти звуки на початку і в кінці слова; складали речення за схемами і схеми до речень; виконували самостійну роботу.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 5390 | Рейтинг: 1.0/1
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Українська народна казка «Рукавичка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]