УРОК 10 Тема. Сім’я як чинник здоров’я. Практична робота: рольова гра «Батьки і діти» Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я; спонукати дітей до виконання обов’язків щодо старших і молодших членів своєї родини; виховувати піклування про здоров’я всіх членів родини, повагу до старших членів родини. ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Сім’я — це найдорожчі для тебе люди. Всі сім’ї різні. У кожної сім’ї — свої правила і традиції. У сім’ях, де всі піклуються одне про одного, завжди панує добробут і здоров’я. Саме про такі стосунки й піде мова на сьогоднішньому уроці. 2. Робота за підручником 1)Читання тексту (С. 35). — Що таке сім’я? — Де вас люблять і дбають про вас? — Де можна бути впевненим, що кожний член сім’ї докладе зусиль для збереження і зміцнення здоров’я всіх? 2) Читання вірша Варвари Гринько. — Хто є в сім’ї, про яку йдеться у вірші? — Розкажіть про свою сім’ю. Назвіть імена всіх членів родини. — Чи вистачить вам лічилки, щоб перелічити всіх членів вашої родини? — Розгляньте малюнки на с. 35. — Розкажіть, як у родині дбають про найменших і найстарших. — Чому в сім’ї найбільше піклуються про вас? — Чому в сім’ї ви відчуваєте єдність з рідними і близькими? — Чому рідний дім гарантує безпеку? — Хто намагається зробити все, щоб вам було затишно і тепло? — Хто для батьків найдорожчий і найкращий? — Розкажіть, як про вас піклуються в родині. — Напишіть, як ви любите своїх рідних. — Поміркуйте, чи все ви робите для того, щоб мамі й татові було приємно з вами спілкуватися. 3) Читання оповідання Василя Сухомлинського «Поздоровляємо». — Яке значення для сім’ї має народження дитини? — Кому принесло щастя народження Марійчиного братика? — Розкажіть, для кого ви є сином чи донькою, братом чи сестрою, онукою чи онуком, небіжем чи небогою. — Чим вас оточує сім’я? — До кого ви звертаєтесь за порадою і по допомогу, якщо у вас виникають певні проблеми? 4) Практична робота: рольова гра «Батьки і діти» (С. 37). — На кого схожі діти в сім’ї? — На кого намагаєтесь бути схожими ви? — Опишіть свою маму. — Хто вас завжди приголубить і пожаліє, вислухає і порадить? Читання вірша про маму. — Чому мама — найкраща людина у світі? — Кого всі поважають і люблять? — Жінка — берегиня роду. Їй не під силу важка фізична праця, вона потребує постійної допомоги, ніжної турботи чоловіків. — Кого найбільше любить тато? Чому? — Розкажіть, що роблять ваші мами вдома. — Опишіть, що вони роблять на роботі. — Дівчатка, ви — майбутні жінки. Ви маєте бути чуйними, ніжними, добрими, лагідними, завжди посміхатися. — Хто у сім’ї мужній, великий, надійний? — Хто багато працює? — У кого руки однаково вправні і з молотком, і з обценьками, і з ножем на кухні? — Хто веселий, гарно співає і розповідає веселі історії? — Хто багато знає? — Кого поважають на роботі, звертаються шанобливо? — Кого любить і поважає мама, радиться з ним, нетерпляче виглядає з роботи? — Розкажіть, що роблять вдома ваші татусі. — Опишіть, що вони роблять на роботі. — Хлопчики, ви — майбутні чоловіки, маєте бути мужніми і сильними, поступатися дівчаткам місцем, не ображати їх, пропускати першими до класу, допомагати. — Хто в сім’ї — добрі приклади для наслідування, завжди готові допомогти дітям? — Що є найголовнішим у родині? Висновок: добрий батько, ніжна мати — дітям щастя в рідній хаті! — Які домашні справи роблять у ваших сім’ях мама й тато? — Як ви допомагаєте батькам? — Розгляньте малюнки на с. 38. Укладіть за ними речення. Як ви маєте ставитися до менших? Чому немовлята потребують особливої уваги? — У кого з дітей у сім’ї більше обов’язків? — Що ви можете зробити для молодших братиків і сестричок? — Розкажіть, як ви піклуєтесь про менших братиків і сестричок. — Поміркуйте, що вам слід змінити у взаєминах з меншими. — Яку роботу ви можете виконувати у сім’ї? Висновок: у родині всі мають виконувати посильну роботу. 3. Фізкультхвилинка Вепр у лісі зве діток: — Всі швиденько на урок. Станем дружно на зарядку, Всі шикуйтесь по порядку. Лапки вгору, лапки вниз, У землі ми погреблись. Круть наліво, круть направо, — Роблять свинки різні вправи. — Біг на місці починайте, Біль і слабкість проганяйте, — Тато їм дає урок. Роблять дружно крок у крок, Лапки ставлять по порядку, Люблять діточки зарядку. Вепр заняттям тим радіє, Вчити діточок він вміє. 4. Робота в зошиті (С. 20-21) 1) № 2. Тест «Так чи ні?». Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо, потрібно: вітати зі святами допомагати одне одному часто сваритися піклуватися одне про одного разом мандрувати готувати приємні сюрпризи дуже пізно лягати спати приховувати свої неприємності 2) № 3. Розгадайте кросворд «Обов’язки дітей і батьків» По вертикалі: 1. Те саме, що й відповідальність. (Обов’язок) По горизонталі: 2. Те, що робить чисте брудним. (Бруд) 3. Страва, яку готують ввечері, або споживання їжі. (Вечеря) 4. Замовлення або прохання іншим словом. (Доручення) 5. Загальний уклад життя, властивий сім’ї або народу. (Побут) 3) № 4. Практична робота. — Перелічте, яку роботу по дому ви вмієте і не вмієте робити. — Позначте, чого б ви хотіли навчитись у першу чергу. Я вмію... Я не вмію... 4) № 5. Поясніть прислів’я і пораду. • Слова щирого вітання дорожчі за частування. • Не забувай дякувати дорослим за послуги. 5. Підсумок уроку — Яке значення для людини має сім’я? — Яка атмосфера повинна панувати у сім’ї, щоб всі були здорові? — Розкажіть про свої обов’язки в родині. — Про кого з членів родини ви піклуєтесь? Як саме? — Чи приносить це вам задоволення? — Якими повинні бути чоловіки? Чому? — Якими повинні бути жінки? Чому? | |
| |
Переглядів: 1762 | |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Всього коментарів: 0 | |