УРОК 6 Тема. Корисні та шкідливі мікроби Мета: дати учням поняття про корисні та шкідливі мікроби; формувати уявлення дітей про інфекційні хвороби; формувати гігієнічні навички; виховувати бажання турбуватися про своє здоров’я. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Обережно — хвороботворні мікроби». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Нас оточують різноманітні мікроорганізми. Вони є у повітрі, ґрунті, воді, на нашій шкірі тощо. Це мікроби. Серед них є корисні та шкідливі. Саме про користь та шкоду мікробів для організму людини ми сьогодні й поговоримо. 2. Робота за підручником (С. 22-23) Читання тексту на с. 22. — Що таке мікроби? — Чи можна їх побачити неозброєним оком? — Вони корисні чи шкідливі? — Назвіть корисні бактерії; шкідливі мікроби. — Розгляньте малюнки на с. 22. — Які мікроорганізми використовують під час випікання хліба? — За допомогою яких бактерій виготовляють сир і кефір? — Які мікроорганізми викликають важкі, часом невиліковні хвороби? — Як називаються хвороби, що спричиняються мікроорганізмами? (Інфекційні) — Що ускладнює інфекційну хворобу? — Назвіть відомі вам інфекційні хвороби. — Що роблять, щоб зміцнити захисні сили організму? — Що є найкращим способом захисту від інфекційних хвороб? — Які хвороби передаються через повітря з крапельками слизу, слини? (Такими хворобами є грип, ангіна, кір, паротит та ін.) — Як перекрити цей шлях поширення інфекції? — Розгляньте інформацію на с. 23. — Які хвороби називають «хворобами брудних рук»? — Які правила запобігання шлунковим інфекційним хворобам вам відомі? — Чому необхідно обов’язково мити руки після відвідування туалету, одразу після приходу додому з вулиці, перед споживанням їжі, у разі забруднення? — Чому слід обов’язково мити всі сирі овочі і фрукти, обливати їх окропом перед уживанням? — Чому не можна відкушувати разом з кимось овочі, фрукти, хліб, тістечка та іншу їжу? — Чому слід користуватися лише індивідуальним посудом та столовими приборами? — Чому не можна пити сиру воду під час туристичних походів, відпочинку на природі? — Розгляньте малюнки на с. 23. — Від чого вони застерігають? 3. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити: Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Треба трошки пострибати І в долоні поплескати. Плесніть, діти, кілька раз, За роботу — все гаразд! 4. Робота в зошиті (С. 13) 1) № 1. Вивчення вірша. Всім відомо, що мікроби, Нас приводять до хвороби. Але ж Медицина і Гігієна Борються з ними недаремно. З ними будете дружити — Менше будете хворіти. (О. Чеботарьов) 2) № 3. Тест «Так чи ні?» Щоб захиститися від інфекцій, треба: користуватися власним гребінцем, зубною щіткою та носовичком; мити руки з милом перед їжею та після туалету; ретельно мити овочі та фрукти; сидіти вдома; промивати з милом невеликі подряпини та рани; не робити щеплення; загартовуватись. 3) № 4. Розгляньте малюнки. Складіть відповідні речення. — Як запобігти інфекційним шлунково-кишковим хворобам? Підпишіть поради. — Назвіть інші правила запобігання інфекційних хвороб. 5. Підсумок уроку — Які бувають мікроби? — Для чого використовують корисні мікроби? — Як називаються хвороби, що спричиняють мікроорганізми? — Що таке інфекційна хвороба? — Назвіть відомі вам інфекційні хвороби. — Як мікроби можуть потрапити до організму людини? — Що потрібно робити, щоб мікроби не потрапили до організму людини? — Які способи запобігання шлунковим інфекційним захворюванням ви запам’ятали? — Які заходи профілактики інфекційних захворювань слід вживати? | |
| |
Переглядів: 3751 | |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Властивості паперу. робота з папером |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Всього коментарів: 0 | |