Тема: Зовнішність людини. Мета: ознайомити з поняттям зовнішності, її значення для людини; виховувати розуміння краси, охайності, чистоти, почуття міри, бажання працювати над собою як особистістю. Обладнання: картки з правилами для охайних, картки для телеграми. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Фронтальне опитування. — Якою має бути людина? Кого називають егоїстом? — Що означає «залишити слід» на землі? 2. Заслуховування розповідей дітей про добрі справи, які вчинили вони чи їх товариші. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда. — Згадайте, що ми називаємо людським «Я». Особливості поведінки людини відрізняють її від оточуючих. Але щоб розпізнати характер людини, її внутрішній світ, треба, як кажуть, із цією людиною «пуд солі з'їсти». А от зовнішність людини зразу впадає в око. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ Тема сьогоднішнього уроку «Зовнішність людини». Ми з вами ознайомимось із поняттям «зовнішність», як вона впливає на характер, поведінку людини, її здоров'я. V. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Бесіда. — Діти, як ви вважаєте, що означає поняття «зовнішність»? — З якими людьми вам приємніше спілкуватися, охайними чи неохайними? Чому? 2. Слово вчителя. Охайна людина завжди викликає симпатію. Охайність — це виявлення поваги не тільки до себе, але й до інших людей. Це свідчить про рівень загальної культури людини. Скромне, добре випрасуване плаття має кращий вигляд, ніж красиве, але брудне. 3. Читання правил для охайних. (Запис на картках.) 1) Кожний ранок умивайся, чисти зуби, мий вуха та шию. 2) Привчайся робити зарядку та обтиратися вологим рушником до яояса. 3) Завжди мий руки перед уживанням їжі, після роботи, відвідування туалету. 4) Коротко обрізай нігті на руках і ногах. 5) Користуйся хусточкою. Стеж, щоб ніс завжди був чистий. 6) Хусточку, шкарпетки, спідню білизну міняй і пери щодня. 7) Щодня чисть взуття. 8) Утримуй у порядку волосся. 9) Одяг має бути завжди чистим, випрасуваним, де б ти не був: у школі, вдома, у гостях. — Якими правилами слід доповнити цей список правил? 4. Фізкультпауза (з імітацією рухів.) 1) Розчісування волосся. Провести правою рукою від лоба до потилиці, опустити руку вздовж тулуба (те ж саме повторити лівою рукою). 2) Вмивання обличчя. Руками, зігнутими в ліктях, «вмивати обличчя», виконуючи долонями колові рухи зліва направо і навпаки. 3) Миття вух. Великим і вказівним пальцями потерти і злегка пом'яти вуха, далі посмикати вниз, узявшись пальцями за мочки вух. 4) Миття рук. Потерти долонею правої руки зовнішню сторону кисті лівої руки, і навпаки. 5) Обтирання рушником. Уявіть, що тримаєте рушник: праву руку відвести вперед угору, ліву — вниз назад. По черзі міняти положення рук. 6) Чищення взуття. Права (а потім ліва) нога зігнута в коліні під прямим кутом, спина рівна, руками виконуємо рухи, нібн чистимо взуття. VI. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Інсценізація смішинок учнями. (Діти підготовлені заздалегідь.) Хочеш їсти — мийся В о в а: Я не буду, мамо, митись. Можна знову забруднитись. Мама: То й не треба їсти, Вово, Все одно захочеш знову. А Кицев Чистописання Мама: Чому в чорнилі руки, Таню? Т а н я: Це в нас було чистописання. Мама: А на щоках чому чорнило? Т а н я: Бо я руками щоки мила. Г. Бойко — Як ви думаєте, що заважає бути охайними дійовим особам цих смішинок? (Лінь, неповага до себе, нерозуміння значення чистоти для здоров'я.) Висновок: щоб бути зовні привабливим, треба працювати над собою, 2. Дидактична гра. (До дошки виходить хлопчик із брудними щоками, скуйовдженим чубом, на штанцях дірка. На зім'ятій сорочці немає ґудзика, на черевиках розв'язані шнурки. Він шморгає носом і брудними руками тримає яблуко.) — Діти, у цього хлопчика сьогодні день народження. Щоб ви йому подарували? — Доведіть цьому хлопчику-імениннику, що ви — охайні діти. Хто може показати чисті черевики, чисту хусточку? Кому не соромно зараз продемонструвати чисте волосся і охайну зачіску? Добре випрасувану сорочку? 3. Розв'язування проблемної ситуації. — Як би ви вчинили, якби побачили, що у незнайомця роз в'язані шнурки? 4. Робота за підручником. • Читання мовчки оповідання С. Могилевської «Три пари брудних черевик» (с. 24—25) із подальшим обговоренням. — Як називають неохайну людину — господаря брудних черевиків? — Як би ви її назвали? — Доберіть до слів антоніми. — Чи знаєте ви, як правильно доглядати за взуттям? 5. Ознайомлення з правилами догляду за взуттям. 1) Чисти взуття, коли приходиш додому, а не коли виходиш із дому. 2) Просуши взуття, прийшовши з вулиці. 3) Помасти його кремом. Нехай деякий час постоїть. Це бажано робити звечора. 4) Вранці наведи на взутті глянець сукниною. 6. Розв'язування логічної задачі. Доповніть речення потрібними словами. « У чобота завжди є...» (Слова для довідок: шнурок, пряжка, ремінці, підошва, ґудзики.) VII. ПІДСУМОК УРОКУ Напишіть телеграму з побажанням: а) собі; б) однокласникам; в) учителеві. VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати розповідь на одну з наведених тем: а) «Догляд за волоссям»; б) «Догляд за руками і нігтями»; в) «Догляд за ногами». | |
| |
Переглядів: 2104 | |
Чим ми чуємо |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Незвичайний стадіон |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Всього коментарів: 0 | |