Тема: Вимоги до товаришування, спільної гри, праці, навчання в групах, у класі Мета: закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружніх взаємин, взаємодопомоги; спонукати їх до товаришування, допомогти усвідомити аспекти дружби у простих зв’язках і ситуаціях; розвивати вміння знаходити засоби для відстоювання власної позиції; виховувати чесність, щирість, бажання бути справжніми друзями. Обладнання: фломастери; аркуш паперу; мікрофон; сонечко, промінці. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку Земля в барвистому суцвітті У часі й просторі летить. Ти не один живеш на світі, Один би ти не зміг прожить. — Сьогодні будемо говорити про вимоги до товаришування, спільної гри, навчання в групах, у класі. III. Вивчення нового матеріалу 1. Метод «Мікрофон» — Дорогі діти, ви всі маєте друзів. Вам разом весело і цікаво. Яким повинен бути друг? (Діти висловлюють свої думки.) 2. Складання асоціативного куща. Робота в групах Кожна група пропонує слова до кожної літери слова «дружба», які записуються на аркуші паперу у стовпчик. Д (добрий, друг,...) Р (розумний, радість,...) У (удача, успіх,...) Ж (життя, жарти,...) Б (бадьорість, братство,...) А (активність,...) 3. Гра «Добре», «Погано». Робота в парах — У вас на партах є картки зі словами, які слід розділити на дві групи: «Погано» та «Добре». На дошці прикріплено ці слова, а діти добирають слова на картках і прикріплюють під написами там, де вважають за потрібне. Слова: забруднив, прочитав, пожалів, обманув, погано, захистив, образив, обіграв, посварився, злякав, відремонтував, допоміг, ударив, штовхнув, поділився, провідав, схитрив, відібрав, зруйнував, обігрів, прочитав, подарував. Фізкультхвилинка 4. Гра «Продовж речення» • Справжній друг — це той, хто... 5. Узагальнення вчителя — Якщо люди живуть разом, виконують спільну роботу (навчаються, граються), то вони повинні ставитись одне до одного доброзичливо, з повагою, з приємністю. Це одне з правил товаришування. А які ще правила товаришування ви знаєте? (Відповіді учнів ) — Але це ще не означає, що треба погоджуватись з усім, що пропонують товариші. Вони можуть помилятися. Обов’язково намагайтеся переконати товариша в його помилці. — Кожен повинен мати власну думку, вміти її відстоювати, але не образливо до інших. Кажуть, що словом можна вбити. Адже багато хвороб серця виникають під впливом жорстокості і образ. IV. Закріплення вивченого 1. Робота за картками Як правильно дружити, прочитай І частку не де слід додай. _______пропускай повз вуха поради і зауваження друга. _______повчай друга постійно, в усьому і всюди. _______допомагай другу в біді. _______критикуй його на людях. _______цікався захопленнями друга. _______підбадьорюй у час скрути. _______кепкуй з нього в гурті. _______сперечайся з ним на кожному кроці з будь-якого приводу. _______перебивай, коли він говорить. _______приділяй другові багато уваги. 2. Аналіз життєвих ситуацій • У класі не вистачало підручників з курсу «Я і Україна». Вчителька роздала по одному підручнику на кожну парту, щоб учні ділились і вивчали матеріал по черзі. Валентин захворів і не відніс підручник товаришеві. А Мирослав не прийшов за підручником. Наступного дня, вчителька запитала в Мирослава домашнє завдання, а він не міг відповісти. І коли вчителька вже готова була поставити Мирославу двійку, Валентин підніс руку і пояснив ситуацію. Мирослав зніяковів. Чому? • Миколка завжди кидав свої речі будь-де. Одного разу однокласники заховали його портфель, а коли Миколка схаменувся і почав його шукати, віддали йому і порадили при цьому не кидати речі будь-де, бути акуратнішим. V. Підсумок уроку — У нас на дошці є сонечко, але воно без промінців. А на партах є промінці, на яких ви запишете риси характеру, які допоможуть вам підтримувати дружні стосунки у класі. (Діти записують на промінцях риси характеру і прикріплюють промінці до сонечка ) — Гарне сонечко у нас вийшло? — Що цікавого було на уроці? — Говорять, дерево міцне корінням, а людина — друзями. Тому нехай завжди у вас будуть вірні товариші, які підтримають вас у горі і в радості! VI. Домашнє завдання 1) Намалювати портрет свого товариша і вміти розповісти про нього. 2) Виконати завдання в зошиті (с. 12, завдання 3, 4, 5). | |
| |
Переглядів: 2819 | |
Робочий стіл. Піктограми |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |