Тема: Делікатність. Відповідальність Мета: вчити дітей жити і діяти від щирого серця, бути чуйними, чесними, толерантними; ознайомити з поняттями «делікатність», «відповідальність», «толерантність»; розвивати бажання дарувати радість людям; виховувати любов до ближнього, загальнолюдські цінності. Обладнання: таблиця-пояснення; ножиці; клей. ХІД УРОКУ I. організаційний момент Ти знаєш, що ти людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні. Сьогодні усе для тебе — Озера, гаї, степи. І жити спішити треба. Гляди ж, не проспи. В. Симоненко II. Повідомлення теми і мети уроку — Дуже часто ми чуємо слово «толерантність». Що ж це таке — толерантність, делікатність? Саме про це ми і поведемо розмову на сьогоднішньому уроці. III. робота над темою уроку 1.Бесіда з елементами розповіді — Коли для людини день може бути добрим? Тоді, коли ти усміхаєшся людям, а вони також відповідають тобі усмішкою. Тоді, коли ти ставишся до людей привітно, і вони тобі відповідають лагідністю. Будьте завжди добрими, терплячими, щирими! — Що ви уявляєте, коли чуєте це слово? — Чи співпадають ваші уявлення із асоціаціями на таблиці? Діти відповідають, а потім звіряють свої відповіді з таблицею. — Що таке делікатність, на вашу думку? (Відповіді учнів.) — Делікатний — означає увічливий, привітний, завжди готовий зробити послугу. Поділ людей на толерантних і нетолерантних є досить умовним. Кожна людина у своєму житті здійснює як толерантні, так і нетолерантні вчинки. Але здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою та забезпечити успіх у спілкуванні. А от бути делікатним — означає поважати чуже життя і не пхати свого носа не в свої справи. Пригадайте правила спілкування, поводження в гостях,— це і є, почасти, делікатність. 2. Робота за підручником (с. 45) Фізкультхвилинка Розпочнем фізкультхвилинку — Організмові розминку. Раз — летіли в небі птиці; Два — йдуть гуси до водиці; Три, чотири — скаче зайчик, Покрутився побігайчик. Вліво, вправо нахилився, В усі боки роздивився, Витяг з ранця свою книжку, Заходивсь читати нишком. 3. Робота за підручником (с. 46-47) Опрацювання статті «Додержуй даного тобою слова» (читання за особами) — Що означає — дати слово? (Відповіді дітей ) — Чи завжди ви додержуєтеся даного слова? (Відповіді дітей ) Обговорення ситуацій за малюнками (с. 48) 4. Робота в зошиті (с. 13) IV. Підсумок уроку — Хорошим порадником завжди була і є народна мудрість. • Не пхай носа до чужого проса. • Не кидай слів на вітер. • Не давай легковажних обіцянок. • Будь господарем свого слова. V. Домашнє завдання Навести кілька прикладів делікатної поведінки. Додатковий матеріал ХАЙ Я БУДУ ВАША, БАБУСЮ... На околиці села живе старенька бабуся Марина. — У неї немає нікого-нікогісінько,— часто говорить матуся Марійці, трирічній дівчинці. Марійка з матусею живуть через дорогу від бабусі Марини. Встане вранці Марійка, гляне на бабусине подвір’я і бачить, що сидить бабуся на стільчику, гріється на сонці й пильно-пильно дивиться на неї, Марійку. Марійка біжить до бабусі і вітається; — Добрий день, бабусю! — Добрий день, Марійко, — радісно відповідає бабуся. — Посидь біля мене, дитинко. Марійка посидить трохи, послухає казку. Але довго сидіти не хочеться. Вабить луг — стільки метеликів там літає. Вабить річка — пісочок чистий там на березі, а вода тепла... Марійка збирається йти, а бабуся зітхає. — Чому Ви зітхаєте, бабусю? — Бо нікому й слова примовити... Одна я, однісінька... — Хай я буду ваша, бабусю,— тихо шепоче Марійка й цілує в старечу зморщену щоку. — Добре, дитинко, будеш моя,— усміхається бабуся Марина. До вечора Марійка бігала у лузі, купалася, милувалася метеликами. А про бабусю не забувала. Побігає у лузі, прибіжить до бабусиного подвір’я й щебече: — Я не забула, що я — Ваша, бабусю! Тільки ой, як у лузі бігати хочеться! В. Сухомлинський | |
| |
Переглядів: 1252 | |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Праця людей у місті (селі) |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |