💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Навчання як складова життєвого успіху

Тема: Навчання як складова життєвого успіху

Мета: розширити поняття учнів про те, що знання — найбільший скарб у світі, а шлях до нього — вміння вчитися, що основу знань люди отримують у школі; переконати дітей у тому, що тільки освічена людина може забезпечити собі і своїй сім’ї фінансово, емоційно і морально достатнє життя; розвивати інтерес до навчання; виховувати любов до книги як джерела знань.

Обладнання: Конституція України, предметні малюнки із зображенням представників різних професій, картки для роботи у групах.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель, лікар, науковець,

Банкір, письменник і шахтар —

Всі називають головною Одну професію — школяр!

— Які професії згадуються у вірші?

— Яку професію називають головною?

— Яким є основне заняття кожного школяра?

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про значення знань у житті людини.

III. Вивчення нового матеріалу

 1. Бесіда

— То для чого ми щодня зустрічаємось у школі? Для чого вам потрібні знання? (Відповіді учнів )

— Звичайно, щоб ставати мудрішими, більше знати, а здобуті знання вміти застосовувати у житті. Право на обов’язкову і безкоштовну освіту записано і гарантовано кожному з вас Основним Законом нашої держави — Конституцією. У кожній групі є її примірник, прочитайте Закон про освіту в Україні.

— Цікавою є історія виникнення школи. Про неї ми дізнаємося з підручника.

2. Робота за підручником

 Опрацювання тексту «Здрастуй, школо!» (с. 8)

3. Читання й обговорення української народної казки «Розумна дівчина»

РОЗУМНА ДІВЧИНА Було двоє братів: один бідний, а другий багатий.

Пожалів багатий брат бідного і подарував корову. Через якийсь час роздумав і велів бідному повернути корову.

Бідний сказав, що не віддасть, бо діти звикли до молока. Багач повів бідного до пана, щоб той їх розсудив.

Пан каже: «Хто скаже, що найсолодше в світі, того корова». Багач приніс панові мед. А бідний передав слова своєї доньки: «Найсолодше в світі — сон». Пан погодився зі словами розумної дівчинки і говорить біднякові: «Ось тобі п’ятнадцять яєць, і щоб назавтра твоя розумниця їх висиділа і принесла курчат, тоді вже корова твоя».

Дівчинка яйця взяла, всмажила, а татові каже: «Іди до пана і скажи, що курчата будуть, але хай він сьогодні поле виоре, посіє просо, завтра скосить, вимолотить, зробить пшоно, щоби курчата мали що їсти».

Пан визнав, що йому не перемогти таку розумну дівчинку, і віддав корову бідному братові.

Читання прислів’їв (за записом на дошці)

• Голова без розуму, як ліхтарик без свічки.

• Ученому — світ, невченому — тьма.

• Людина без розуму, як млин без води.

• Чого Івась не навчиться, того Іван не буде знати.

Без труда плода немає,— Мудрість так нас научає, Щоб чогось тобі навчитись, Треба добре потрудитись! Хочеш їсти калачі,—

Не просиджуй на печі!

Лінь жени від себе сміло І скоріш берись за діло.

Не бреди у світ навмання, Здобувай скоріш знання.

Що научишся робити —

За плечима не носити.

Кажуть люди недарма:

Вчення — світ, невчення — тьма.

Учні в групах пояснюють значення прислів’їв.

Фізкультхвилинка

Озирніться всі навкруг.

Нас вітай, весняний луг!

Ми травичку не зімнемо —

На носочках всі підемо.

Ноги вище піднімаємо,

Кущики ми не ламаємо!

А квіточки обійдемо,

Красу луків збережемо,

То йдемо, то біжимо,

У лісочок спішимо.

 (Звичайна ходьба.)

 (Ходьба на носочках.)

 (Ходьба з високим підніманням колін.) (Ходьба змійкою.)

 (Легкий біг )

IV. Закріплення вивченого матеріалу

— Знання допоможе перемогти грубу силу і знайти друзів.

1. Обговорення і розв’язування ситуацій (підручник, с. 8-9)

2. Доповнення прислів’їв

• Сила перед розумом... (поступається).

• Не маєш друга —... (шукай), а знайшов —... (бережи)!

— Здобути знання вам допомагає школа, вчителі. Але є ще один помічник, про якого ми сьогодні не можемо не згадати. Хто він? Відгадайте загадку.

• Не говорить, мовчить,

Але розуму навчить.

— Звичайно, це книга — життєдайне і чисте джерело мудрості, без якого не обійтись нікому, бо в ній зібрані всі знання людства. Вона з нами — від першого класу (згадайте свій Букварик) і до старості. Бо, як каже народне прислів’я: «Учися не тільки до старості, але й до смерті». А це означає, що вчитись людині потрібно все життя.

3. Робота за підручником

Учні опрацьовують у групах тексти «Найсильніша зброя», «Держава освічених людей»; відповідають на запитання за змістом.

4. Робота у зошитах (с. 2-4)

V. Підсумок уроку

— Послухайте вірш Ю. Федьковича, запам’ятайте побажання, висловлені у вірші, намагайтесь виконувати їх у своїй навчальній діяльності.

Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,

Як та бджілка медок з квітки, розуму збирайте.

Бо в мудрого й на камінні пшениця уродить,

А дурному не вродить ніщо і в городі,

Бо в мудрого і кропива іде на ужиток,

А в дурного і пшениця обернеться в збиток.

Ю. Федькович

VI. Домашнє завдання

Опрацювати с. 15-17 підручника.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.01.2015)
Переглядів: 3012 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець?
Продовження екскурсії
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо...
Уроки чемності
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]