Додавання і віднімання трицифрових чисел. Складання задачі за коротким записом. Розв'язування нерівностей
Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел. Складання задачі за
коротким записом. Розв'язування нерівностей Мета: • виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, до усної народної творчості; • розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах,самостійно; створювати умови для розвитку пізнавального інтересу; • формувати навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; • Удосконалювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці. Обладнання. картки дешифратора, умова задачі на дошці, плакати із зображенням леопарда, конверти з типовими умовами задач, дослідницькі картки, картки з цікавими фактами про леопарда, картки з записами розмірів тіла леопарда, геометричний матеріал. Тип уроку. Комбінований. Хід уроку I .Організація класу. II. Мотивація навчальної діяльності. Учитель. Сьогодні у нас не просто урок, а урок-дослідження. А вивчати ми будемо найцікавішу тварину . А яку – це одне з завдань, які ми з вами повинні розв’язати. Нагадую, що учні, які виконають завдання без помилок, отримують дослідницькі картки. Від того, скільки карток за урок ви на здобудете залежить ваш оцінювальний бал. 1. Математичний диктант з дешифратором. Запишіть число, яка складається з двох сотень, чотирьох десятків та семи одиниць. Запишіть число, яке більше числа 451 на одну сотню. Зменшить число 999 на 99. Запишіть скільки хвилин у двох годинах. Запишіть скільки кілограмів у 3 центнерах. Запишіть найменше трицифрове число. Запишіть найбільше триметрове число, яке записується з трьома однаковими цифрами. Учитель. За допомогою шифрувального коду, спробуйте скласти назву тварини, якій ми сьогодні присвячуємо наш урок. Леопард. А Б В Г Д Е Є Ж 300 465 867 555 999 550 901 698 З І Ї Й К Л М Н 567 765 975 376 234 247 654 987 О П Р С Т У Ф Х 900 120 100 123 249 772 822 987 Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я 453 876 191 200 600 340 598 III. Актуалізація опорних знань (контроль, корекція і закріплення знань). Учитель. Молодці. Я була впевнена, що з легкістю вирішити перше завдання. Нагадайте, будь ласка, хто знає щось цікаве про леопарда? (відповіді учнів) Учні, які перші виконали завдання отримують картку. Учитель. Дуже добре, що ви знаєте про цю цікаву тварину. Але для справжніх дослідників ваших знань замало. Тому пропоную рухатися вперед і з’ясувати всі факти про леопарда. І перше, що знають наукові працівники про тварин, це їх вага. Тому нам необхідно розв’язати задачу, і дізнатися скільки важить леопард. Перші п’ять учнів, які виконають завдання, отримують дослідницькі картки. 1. Розв’язання задачі на знаходження невідомого доданка. Задача. Тигр, лев і леопард разом важать 570 кг. Лев і леопард важить 290 кг. Леопард і тигр – 350 кг. Скільки важить лев, тигр і леопард окремо. Який хижак найлегший з усіх? Учитель. Якщо ви одразу зрозумієте до якого типу відноситься надана задача, до швидко відшукаєте короткий запис умови. ( задача на знаходження невідомого доданка. У конверті з такою назвою, діти знаходять короткий запис задачі.) Перенесіть умову до зошита, та спробуйте розв’язати задачу. Перші три учня, які вирішать задачу - отримають нагороду. Лев – ? кг 290 кг Леопард - ? кг 570 кг 350 кг Тигр - ? кг Рішення: 1) 570-350=220 ( кг) – вага лева. 2) 290-220=70 (кг) – вага леопарда. 3) 350- 70= 280 ( кг) – вага тигра. Відповідь: Тигр важить 280 кг, лев – 220 кг, леопард 70 кг. Учні, які перші виконали завдання отримують картку. Тобто ми отримали інформацію, що леопард важить 70 кг. Учитель. Наступний крок для нашого пізнання леопарда - з’ясування довжини тіла цієї тварини та її ріст. Для цього необхідно вирішити рівняння. Саме ці числа дадуть нам відповіді на поставлені питання. Нагадую, що п’ять учнів, які виконають завдання першими, отримують дослідницькі картки. 2. Розв’язання рівняння. Х + 320 = 390 Х – 70 = 110 670- Х = 570 Відповідь: Відповідь: Відповідь: Х=70 х= 180 х= 100 Відкрийте конверти, на яких надруковані цифри, що мають відношення до відповідей рівнянь. В конвертах лежать картки з записами: 70 см зріст леопарда. 180 см довжина тіла леопарда без хвоста. 100 см довжина хвоста леопарда. Учні, які перші виконали завдання отримують картку. Учитель. Ми з вами багато цікавого дізналися, але необхідно рухатися далі. Але нам необхідно перепочити. Тому пропоную влаштувати справжній танок . 3. Фізкультхвилинка. 4. Робота з геометричним матеріалом. Зверніть увагу на геометричний матеріал, що лежать у вас на парті. Які фігури ви знайшли. ( квадрат, прямокутник, коло, трикутник). Виберіть фігуру, яка буде відповіддю моїх загадок і підніміть угору. Загадки. Маю я три сторони І три кути. Чи мене назвати Зможеш ти? (Трикутник) Він давно знайомий мій, Кожен кут у нім прямий. Всі чотири сторони Однієї довжини. (Квадрат) Я без сторін і без кутів, Як звуся, відгадай. І на малюнках дітлахів У сонечку впізнай. (Круг) На квадрат я дуже схожий. Маю теж чотири сторони. Тільки дві з них протилежні — Однакової довжини. А сусідні — різні. (Прямокутник) Уявимо, що прямокутник – місце полювання леопардів. Виміряйте , будь ласка, сторони прямокутника. Знайдіть його периметр. Помножте результат на 10. Рішення. Прямокутник має сторони 1см, 3 см. Периметр дорівнює 8 см. Остаточна відповідь 80. Учитель. Периметр площі полювання леопарда становить 80 км. Учні, які перші виконали завдання отримують картку, на якій записаний цікавий факт про леопарда. Учитель. А чи знаєте ви, ще леопард, полюючи за здобиччю, може здійснювати стрибки на 8 метрів. Давайте з вами за допомогою задачі з’ясуємо, скільки стрибків необхідно зробити леопарду, щоб не залишитися голодним. 5. Задача. Леопард полював на антилопу. Відстань між ними була 160 м. Леопард за один стрибок долає відстань у 8 м. 80 м леопард подолав крадучись. Скільки стрибків необхідно зробити хижаку, щоб здобич була його. Учитель. Яку відстань леопарду необхідно подолати? ( 160 м) Скільки метрів становить один стрибок леопарда? Скільки метрів подолав леопард крадучись. Чи можемо ми взнати, скільки метрів необхідно подолати леопарду стрибаючи? Якщо один стрибок становить 8 м, то яким чином ми можемо дізнатися скільки стрибків необхідно зробити леопарду, щоб пообідати? Коротку умову ви можете побачити на дошці. А ось рішення цієї задачі ви запишете у зошитах. Нагадую, що п’ять учнів, які виконають завдання першими, отримують дослідницькі картки. Умова. Відстань одного стрибка Кількість стрибків Відстань 8 м ? ? 160 м 80 м Рішення. 1) 160-80 = 80 (м) – відстань, яку необхідно подолати в стрибках. 2) 80: 8 = 10 (стр.) Відповідь. 10 стрибкі необхідно зробити хижаку, щоб здобич була його. Учні, які перші виконали завдання отримують картку. VI. Підсумок уроку. Учитель. Ви сьогодні молодці. Попрацювали дуже плідно. Не тільки вирішили приклади, розв’язали задачі, виконали завдання з геометричним матеріалом. Але й ще багато цікавого дізналися про леопарда. Та були учні, які вийшли справжніми переможцями. То прошу вийти учнів, що отримали дослідницькі картки. Саме нашим переможцям надається можливість зазирнути в скриньку цікавих фактів. 1.Повідомлення дослідника. Учні зачитують факти про леопарда. Водночас з кожним повідомленням учитель відкриває картинки із зображенням леопарда. Прийнято вважати, що лев - цар звірів, тигр - найнебезпечніший хижак, а найкрасивіша і спритна кішка - це леопард. Найчастіше леопарди живуть і полюють поодинці. Вдень леопард лежить на якомусь дереві, а з настанням ночі починається полювання. Леопард може обходитися без води протягом місяця, хоча, по можливості, п’є щодня. Гострота слуху леопарда перевищує людську у два рази, а гострота зору – в шість разів. У природі леопарди живуть до 11 років, а в неволі – до 21 року. VII. Оцінювання. VIІI. Домашнє завдання. | |
| |
Переглядів: 2343 | |
Охорона природного довкілля |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Птахи |
Всього коментарів: 0 | |