💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Сполучний закон множення. Розв'язування простих задач способом складання рівнянь

Сполучний закон множення. Розв'язування простих задач способом складання рівнянь

Мета: познайомити учнів зі сполучним законом множення; формувати вміння розв'язувати найпростіші рівняння, складати рівняння за текстом простої задачі; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 523 (с. 84)

— Як обчислили зручним способом?

Завдання 524 (с. 85)

На дошці виконується короткий запис задачі у вигляді таблиці.

— Прочитайте розв’язання задачі по діях.

2. Гра «Я — вчитель»

— Знайдіть та виправте помилки.

5 ■ 4 = 24 4■ 7 = 297 ■ 3 = 21

3 ■ 8 = 24 6■ 9 = 724 ■ 6 = 26

8 ■ 7 = 56 8■ 8 = 488 ■ 4 = 30

9 ■ 6 = 56 5■ 9 = 459 ■ 4 = 36

3. Робота в парах (див. додаток на с. 140)

4. Хвилинка каліграфії (с. 85)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми вивчимо нову властивість дії множення, продовжимо роботу над задачами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Підготовча робота (с. 85, завдання 525)

— Розгляньте, як виконали множення.

— Що зробили спочатку в першому рядку? (Знайшли добуток перших двох чисел.)

— Що зробили потім у першому рядку? (Помножили цей добуток на третє число.)

— Що зробили спочатку в другому рядку? (Знайшли добуток другого і третього чисел.)

— Що зробили потім у другому рядку? (Помножили перше число на цей добуток)

Висновок: Щоб знайти добуток трьох чисел, можна добуток перших двох чисел помножити на третє число, або перше число помножити на добуток другого і третього чисел.

а • Ь • с = (а • Ь) ■ с = а ■ (Ь • с) — сполучний закон множення

Клас

2.Обчислення з коментуванням (с. 85, завдання 526)

Учні обчислюють, спираючись на сполучний закон множення.

9 ■ 4 ■ 2 = 9 ■ (4 ■ 2) = 9 ■ 8 = 72 8 ■ 3 ■ 2 = 8 ■ (3 ■ 2) = 8 ■ 6 = 48 6 ■ 2 ■ 3 = 6 ■ (2 ■ 3) = 6 ■ 6 = 36 3 ■ 3 ■ 8 = (3 ■ 3) ■ 8 = 9 ■ 8 = 72

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування рівнянь (с. 85, завдання 527)

Троє учнів працюють біля дошки, решта виконують завдання самостійно у зошитах.

2. Робота над задачею (с. 85, завдання 528)

— Про що йдеться в задачі? (Про невідоме число, яке збільшили в 4 рази й одержали 32.)

— Що означає, що число збільшили в 4 рази? (Це означає, що це число помножили на 4.)

— Скільки отримали в результаті додавання? (32)

— Що є шуканим у задачі? (Шуканим є число, яке невідоме)

— Позначимо невідоме число буквою, наприклад х. Нагадайте, що відбулося з цим числом? (Число х збільшили в 4 рази і отримали 32.)

— Запишіть рівність. (х • 4 = 32)

— Що ми отримали? (Рівняння) Розв’яжемо рівняння і дізнаємося про шукане число.

— Прочитайте рівняння. Що невідомо? (Невідомий другий множник)

— Як знайти другий множник? (Щоб знайти другий множник, треба добуток поділити на перший множник.)

— Виконайте дії.

(х = 32 : 4

х = 8)

— Зробіть перевірку. (4 помножити на 8 повинно бути 32: 4 • 8 = 32; таким чином отримали істинну рівність: 32 = 32, тому х = 8, є розв’язком рівняння, а отже, і шуканим числом)

— Запишіть відповідь. (Відповідь: 8 — невідоме число.)

3. Самостійна робота над задачами (с. 85-86, завдання 529;530)

4. Розв'язування логічних задач (усно)

Завдання 531 (с. 86)

Відповідь: добуток зменшиться у 2 рази. Наприклад, 6 ■ 4 = 24; 6 ■ 2 = 12. Завдання 532 (с. 86)

Відповідь: на а менше в хорі дівчаток, ніж хлопців.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку властивість дії множення вивчили на уроці?

— Наведіть приклади.

VII. домашнє завдання

С. 86, завдання 533; 534.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (24.12.2015)
Переглядів: 4106 | Рейтинг: 3.0/1
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Продовження екскурсії
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]