Сполучний закон множення. Розв'язування простих задач способом складання рівнянь Мета: познайомити учнів зі сполучним законом множення; формувати вміння розв'язувати найпростіші рівняння, складати рівняння за текстом простої задачі; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 523 (с. 84) — Як обчислили зручним способом? Завдання 524 (с. 85) На дошці виконується короткий запис задачі у вигляді таблиці. — Прочитайте розв’язання задачі по діях. 2. Гра «Я — вчитель» — Знайдіть та виправте помилки. 5 ■ 4 = 24 4■ 7 = 297 ■ 3 = 21 3 ■ 8 = 24 6■ 9 = 724 ■ 6 = 26 8 ■ 7 = 56 8■ 8 = 488 ■ 4 = 30 9 ■ 6 = 56 5■ 9 = 459 ■ 4 = 36 3. Робота в парах (див. додаток на с. 140) 4. Хвилинка каліграфії (с. 85) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми вивчимо нову властивість дії множення, продовжимо роботу над задачами. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Підготовча робота (с. 85, завдання 525) — Розгляньте, як виконали множення. — Що зробили спочатку в першому рядку? (Знайшли добуток перших двох чисел.) — Що зробили потім у першому рядку? (Помножили цей добуток на третє число.) — Що зробили спочатку в другому рядку? (Знайшли добуток другого і третього чисел.) — Що зробили потім у другому рядку? (Помножили перше число на цей добуток) Висновок: Щоб знайти добуток трьох чисел, можна добуток перших двох чисел помножити на третє число, або перше число помножити на добуток другого і третього чисел. а • Ь • с = (а • Ь) ■ с = а ■ (Ь • с) — сполучний закон множення Клас 2.Обчислення з коментуванням (с. 85, завдання 526) Учні обчислюють, спираючись на сполучний закон множення. 9 ■ 4 ■ 2 = 9 ■ (4 ■ 2) = 9 ■ 8 = 72 8 ■ 3 ■ 2 = 8 ■ (3 ■ 2) = 8 ■ 6 = 48 6 ■ 2 ■ 3 = 6 ■ (2 ■ 3) = 6 ■ 6 = 36 3 ■ 3 ■ 8 = (3 ■ 3) ■ 8 = 9 ■ 8 = 72 Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Розв'язування рівнянь (с. 85, завдання 527) Троє учнів працюють біля дошки, решта виконують завдання самостійно у зошитах. 2. Робота над задачею (с. 85, завдання 528) — Про що йдеться в задачі? (Про невідоме число, яке збільшили в 4 рази й одержали 32.) — Що означає, що число збільшили в 4 рази? (Це означає, що це число помножили на 4.) — Скільки отримали в результаті додавання? (32) — Що є шуканим у задачі? (Шуканим є число, яке невідоме) — Позначимо невідоме число буквою, наприклад х. Нагадайте, що відбулося з цим числом? (Число х збільшили в 4 рази і отримали 32.) — Запишіть рівність. (х • 4 = 32) — Що ми отримали? (Рівняння) Розв’яжемо рівняння і дізнаємося про шукане число. — Прочитайте рівняння. Що невідомо? (Невідомий другий множник) — Як знайти другий множник? (Щоб знайти другий множник, треба добуток поділити на перший множник.) — Виконайте дії. (х = 32 : 4 х = 8) — Зробіть перевірку. (4 помножити на 8 повинно бути 32: 4 • 8 = 32; таким чином отримали істинну рівність: 32 = 32, тому х = 8, є розв’язком рівняння, а отже, і шуканим числом) — Запишіть відповідь. (Відповідь: 8 — невідоме число.) 3. Самостійна робота над задачами (с. 85-86, завдання 529;530) 4. Розв'язування логічних задач (усно) Завдання 531 (с. 86) Відповідь: добуток зменшиться у 2 рази. Наприклад, 6 ■ 4 = 24; 6 ■ 2 = 12. Завдання 532 (с. 86) Відповідь: на а менше в хорі дівчаток, ніж хлопців. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку властивість дії множення вивчили на уроці? — Наведіть приклади. VII. домашнє завдання С. 86, завдання 533; 534. | |
| |
Переглядів: 4095 | |
Наш вернісаж |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Всього коментарів: 0 | |