Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел із переходом через розряд. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом

Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел із переходом через розряд. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Розв'язування простих задач способом складання рівняння

Мета: формувати вміння письмово віднімати двоцифрові і трицифрові числа з переходом через розряд; розвивати вміння розв'язувати рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом; формувати вміння розв'язувати прості задачі способом складання рівняння; розвивати мислення; виховувати культуру математичного запису.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

— Прокоментуйте розв’язання прикладів першого і останнього стовпчиків завдання 455 (с. 73).

2. Гра «Шифрувальник»

— Розшифруйте назву країни.

Ї 37 + 54 : 6 + 28

У 18 + 7 ■ 8 - 30

Р 82 - 7 ■ 6 + 19

К 80 - 6 ■ 9 + 38

А 65 + 24 : 3 - 16

Н 37 + 27 : 3 - 8

44 64 59 57 74 38 57

УКРАЇНА

3. Математичний диктант

— Запишіть числа, у яких: 9 сот. 7 дес. 1 од.; 4 сот. 7 од.; 7 сот. 8 дес; 6 од. III розряду і 2 од. І розряду.

— Запиши цифрами такі числа: шістсот шістнадцять, чотириста сорок, триста дев’яносто, сімсот п’ять, п’ятсот п’ятдесят п’ять.

— Запишіть число, що передує числу 200.

— Запишіть, скільки всього десятків у числі 666.

— Запишіть у сантиметрах 2 м 9 см; 2 м 9 дм; 9 дм.

Відповіді:

971; 407; 780; 602.

616;440;390;705;555.

199; 66 дес; 209 см; 290 см; 90 см.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо складати і розв’язувати задачі за допомогою рівняння; обчислювати рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом.

IV. закріплення вивченого матеріалу

1.Розв'язування рівнянь, у яких один із компонентів є числовим виразом (с. 73, завдання 452)

Перше і друге рівняння учні розв’язують самостійно. х + 247 = 651 х = 651 - 247 х = 404

651 404

247 +247

404 651

Відповідь: 404.

Третє і четверте — з коментуванням.

Учитель наголошує на тому, що один із компонентів у рівнянні записаний у вигляді числового виразу. Спочатку потрібно знайти значення цього числового виразу, а потім знайти корінь рівняння.

2. Робота над задачею (с. 73, завдання 453)

— Прочитайте задачу.

— Скільки суконь повинні були пошити в ательє? (Невідомо. Позначимо це буквою х.)

— Скільки суконь пошили? (145 і 47)

— Якщо пошили, то яку дію виконаємо? (Віднімання)

— Скільки суконь залишилося пошити? (56. Це різниця.)

Отже, запишемо розв’язання задачі у вигляді рівняння:

х - (145 + 47) = 56

Один учень розв’язує рівняння з коментуванням біля дошки.

— Складіть відповідь до задачі. (248 суконь повинні були пошити в ательє.)

3. Самостійна робота

— Обчисліть, записуючи числа у стовпчик.

1 варіант2 варіант

767 - 250947 - 321

275 - 64198 - 35

945 - 217453 - 227

573+232257+238

4.Завдання з логічним навантаженням. Робота в групах

— Розріжте п’ятикутник по прямій лінії на:

 1) трикутник і чотирикутник;

 2) два чотирикутники;

 3) чотирикутник і п’ятикутник;

 4) трикутник і п’ятикутник;

 5) трикутник і шестикутник.

V. підсумок уроку

— Що повторили на уроці?

— Під час виконання яких завдань зазнали певних труднощів?

VI. домашнє завдання

С. 73, завдання 456.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (20.12.2015)
Переглядів: 1929 | Рейтинг: 0.0/0
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]