Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам'ять, мислення; виховувати організованість. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 446 (с. 72) — Прокоментуйте порядок додавання у прикладах 237 + 158; 764 + 96; 657 + + 253. Завдання 447 (с. 72) — Скільки грошей було у Степана? (4 грн 78 к.) 2. Хвилинка каліграфії (с. 73) 3. Математичний диктант — Запишіть вирази, знайдіть їх значення. • На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел? • Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700. • До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50. • Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200. • Від числа 1000 відніміть суму чисел 600 і 400. • Від числа 500 відніміть суму чисел 140 і 60. Відповіді: (600 + 100) - (600 - 100) = 200(770 - 70) - 200 = 500 (500 + 400) - 700 = 2001000 - (600 + 400) = 0 150 + (250 - 50) = 350500 - (140 + 60) = 300 4. Робота в парах (с. 72, завдання 448) — Визначте відстані, які можуть пройти друзі. III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати двоцифрові й трицифрові числа з переходом через розряд, використовувати цей прийом під час розв’язування прикладів і задач. IV. вивчення нового матеріалу 1. Пояснення нового матеріалу (с. 72, завдання 449) — Прочитайте записи і прокоментуйте віднімання. 2. Первинне закріплення (с. 73, завдання 450) — Виконайте віднімання у стовпчик із коментуванням. Міркуйте так: Зменшуване 264, від’ємник 135. Знайдемо різницю. Від 4 од. не можна відняти 5 од. Беремо 1 дес. у розряді десятків. 1 дес.— це 10 од. та ще 4 од., буде 14 од. Від 14 од. відняти 5 од., буде 9 од. Цифру 9 записуємо під одиницями. Віднімемо десятки. Їх стало не 6, а 5. Від 5 дес. відняти 3 дес. буде 2 дес. Цифру 2 записуємо під десятками. Від 2 сот. відняти 1 сот. буде 1 сот. Цифру 1 записуємо під сотнями. Дістали число 129. Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Фронтальне розв'язування простих задач (с. 73, завдання 451) Розв’язання учні записують у стовпчик. а) - 174 85 89 Відповідь: Ганнуся відняла число 89. б)Береза — 230 см, це на 106 см вище—і Горобина — ? -<-----------------------1 Розв’язання. _ 230 106 124 (см) Відповідь: 124 см висота горобини. в)Було — 235 сторінок Прочитала — 127 сторінок Залишилося —? Розв’язання. _ 235 127 108 (с.) Відповідь: 108 сторінок залишилося прочитати Іринці. 2. Робота над геометричним матеріалом (с. 73, завдання 454) — Що називається периметром? — Як можна знайти периметр прямокутника? — Накресліть різні прямокутники, периметр яких дорівнює 18 см. (Можливі варіанти: 5 см і 4 см; 6 см і 3 см; 7 см і 2 см; 8 см і 1 см.) 3. Завдання з логічним навантаженням — Закресліть два будь-які числа так, щоб сума чисел, що залишилися, дорівнювала 10. 2; 3; 4; 5; 9. Відповідь: 2; 3; 5 тому що 2 + 3 + 5 = 10. «Зайві» числа 4; 9. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Поясніть спосіб обчислення за прикладами: 872 - 248. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 73, завдання 455. | |
| |
Переглядів: 2426 | |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Як людина пізнає світ |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
У царстві тварин |
Всього коментарів: 0 | |