Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд

Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам'ять, мислення; виховувати організованість.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 446 (с. 72)

— Прокоментуйте порядок додавання у прикладах 237 + 158; 764 + 96; 657 + + 253.

Завдання 447 (с. 72)

— Скільки грошей було у Степана? (4 грн 78 к.)

2. Хвилинка каліграфії (с. 73)

3. Математичний диктант

— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.

 • На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел?

 • Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700.

 • До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50.

 • Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200.

 • Від числа 1000 відніміть суму чисел 600 і 400.

 • Від числа 500 відніміть суму чисел 140 і 60.

Відповіді:

 (600 + 100) - (600 - 100) = 200(770 - 70) - 200 = 500

 (500 + 400) - 700 = 2001000 - (600 + 400) = 0

 150 + (250 - 50) = 350500 - (140 + 60) = 300

4. Робота в парах (с. 72, завдання 448)

— Визначте відстані, які можуть пройти друзі.

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати двоцифрові й трицифрові числа з переходом через розряд, використовувати цей прийом під час розв’язування прикладів і задач.

IV. вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу (с. 72, завдання 449)

— Прочитайте записи і прокоментуйте віднімання.

2. Первинне закріплення (с. 73, завдання 450)

— Виконайте віднімання у стовпчик із коментуванням.

Міркуйте так:

Зменшуване 264, від’ємник 135. Знайдемо різницю. Від 4 од. не можна відняти 5 од. Беремо 1 дес. у розряді десятків. 1 дес.— це 10 од. та ще 4 од., буде 14 од. Від 14 од. відняти 5 од., буде 9 од. Цифру 9 записуємо під одиницями. Віднімемо десятки. Їх стало не 6, а 5. Від 5 дес. відняти 3 дес. буде 2 дес. Цифру 2

записуємо під десятками. Від 2 сот. відняти 1 сот. буде 1 сот. Цифру 1 записуємо під сотнями. Дістали число 129.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне розв'язування простих задач (с. 73, завдання 451)

Розв’язання учні записують у стовпчик.

а) - 174

85

89

Відповідь: Ганнуся відняла число 89.

 б)Береза — 230 см, це на 106 см вище—і

Горобина — ? -<-----------------------1

Розв’язання.

_ 230 106

124 (см)

Відповідь: 124 см висота горобини.

 в)Було — 235 сторінок Прочитала — 127 сторінок Залишилося —?

Розв’язання.

_ 235 127

108 (с.)

Відповідь: 108 сторінок залишилося прочитати Іринці.

2. Робота над геометричним матеріалом (с. 73, завдання 454)

— Що називається периметром?

— Як можна знайти периметр прямокутника?

— Накресліть різні прямокутники, периметр яких дорівнює 18 см. (Можливі варіанти: 5 см і 4 см; 6 см і 3 см; 7 см і 2 см; 8 см і 1 см.)

3. Завдання з логічним навантаженням

— Закресліть два будь-які числа так, щоб сума чисел, що залишилися, дорівнювала 10.

2; 3; 4; 5; 9.

Відповідь: 2; 3; 5 тому що 2 + 3 + 5 = 10. «Зайві» числа 4; 9.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Поясніть спосіб обчислення за прикладами: 872 - 248.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 73, завдання 455.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (19.12.2015)
Переглядів: 2471 | Рейтинг: 0.0/0
Дорога від дому до школи
МИ РОЗУМІЄМО МУЗИКУ
Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до обчислень виду...
Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вив...
Пам’ятки старовини рідного краю. Народні майстри. Хто живе поруч із тобою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]