Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд

Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам'ять, мислення; виховувати організованість.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 446 (с. 72)

— Прокоментуйте порядок додавання у прикладах 237 + 158; 764 + 96; 657 + + 253.

Завдання 447 (с. 72)

— Скільки грошей було у Степана? (4 грн 78 к.)

2. Хвилинка каліграфії (с. 73)

3. Математичний диктант

— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.

 • На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел?

 • Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700.

 • До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50.

 • Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200.

 • Від числа 1000 відніміть суму чисел 600 і 400.

 • Від числа 500 відніміть суму чисел 140 і 60.

Відповіді:

 (600 + 100) - (600 - 100) = 200(770 - 70) - 200 = 500

 (500 + 400) - 700 = 2001000 - (600 + 400) = 0

 150 + (250 - 50) = 350500 - (140 + 60) = 300

4. Робота в парах (с. 72, завдання 448)

— Визначте відстані, які можуть пройти друзі.

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово віднімати двоцифрові й трицифрові числа з переходом через розряд, використовувати цей прийом під час розв’язування прикладів і задач.

IV. вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу (с. 72, завдання 449)

— Прочитайте записи і прокоментуйте віднімання.

2. Первинне закріплення (с. 73, завдання 450)

— Виконайте віднімання у стовпчик із коментуванням.

Міркуйте так:

Зменшуване 264, від’ємник 135. Знайдемо різницю. Від 4 од. не можна відняти 5 од. Беремо 1 дес. у розряді десятків. 1 дес.— це 10 од. та ще 4 од., буде 14 од. Від 14 од. відняти 5 од., буде 9 од. Цифру 9 записуємо під одиницями. Віднімемо десятки. Їх стало не 6, а 5. Від 5 дес. відняти 3 дес. буде 2 дес. Цифру 2

записуємо під десятками. Від 2 сот. відняти 1 сот. буде 1 сот. Цифру 1 записуємо під сотнями. Дістали число 129.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне розв'язування простих задач (с. 73, завдання 451)

Розв’язання учні записують у стовпчик.

а) - 174

85

89

Відповідь: Ганнуся відняла число 89.

 б)Береза — 230 см, це на 106 см вище—і

Горобина — ? -<-----------------------1

Розв’язання.

_ 230 106

124 (см)

Відповідь: 124 см висота горобини.

 в)Було — 235 сторінок Прочитала — 127 сторінок Залишилося —?

Розв’язання.

_ 235 127

108 (с.)

Відповідь: 108 сторінок залишилося прочитати Іринці.

2. Робота над геометричним матеріалом (с. 73, завдання 454)

— Що називається периметром?

— Як можна знайти периметр прямокутника?

— Накресліть різні прямокутники, периметр яких дорівнює 18 см. (Можливі варіанти: 5 см і 4 см; 6 см і 3 см; 7 см і 2 см; 8 см і 1 см.)

3. Завдання з логічним навантаженням

— Закресліть два будь-які числа так, щоб сума чисел, що залишилися, дорівнювала 10.

2; 3; 4; 5; 9.

Відповідь: 2; 3; 5 тому що 2 + 3 + 5 = 10. «Зайві» числа 4; 9.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Поясніть спосіб обчислення за прикладами: 872 - 248.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 73, завдання 455.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (19.12.2015)
Переглядів: 2386 | Рейтинг: 0.0/0
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]