Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач Мета: ознайомити учнів з усним додаванням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі, рівняння; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Фронтальна перевірка домашнього завдання 2. Гра «Рибалки» (напорівняння чисел) Учні «ловлять» рибу з числами і вкидають у два відерця: більше, ніж 361 і менше ніж 361. Числа: 723; 433; 548; 115; 274; 93; 975; 360. 3. Математичний диктант (с. 57, завдання 367) — Запишіть вирази та обчисліть їх. (400 + 20) + 500 = 920 (300 + 70) - 40 = 330 (500 + 40) + 50 = 590 (600 + 30) - 400 = 230 510 + 300 = 810 890 - 700 = 190 Взаємоперевірка робіт. 4. Хвилинка каліграфії (с. 57) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися усно додавати круглі трицифрові числа з переходом через розряд виду 230 + 80; застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів, рівнянь. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення нового матеріалу (с. 57, завдання 368) — Розгляньте записи у підручнику. — Поясніть обчислення: 230 + 80 = ... Міркуйте так: Щоб знайти суму чисел 230 + 80, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додаємо десятки й одержуємо 110. До 200 додали 110, отримали 310. 2. Первинне закріплення (с. 58, завдання 369) — Обчисліть приклади з коментуванням. 170 + 60 = 230770+ 40 = 810 230 + 70 = 300650 + 60 = 710 540 + 60 = 600480+ 30 = 510 3.Робота над задачею (с. 58, завдання 372) — Прочитайте задачу. — Скільки гостей прибуло із сусідніх сіл та райцентру? — Скільки гостей прибуло із селища Королево та інших сіл? — Якою дією дізнаємося, скільки всього гостей прибуло на свято? — Запишіть розв’язання в зошити. — Зачитайте відповідь до задачі. (210 учасників) Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. Робота над задачею (с. 58, завдання 373) — Повторіть умову за підручником. — Запишіть вираз до задачі. (75 + 60 + 5 + 25 + 1 + 15 + 1 = 182) — Як зручно обчислити? (75 + (60 + 15) + (25 + 5) + 1 + 1 = 182) 2. Гра «найкращий рахівник» (с. 58, завдання 377) — Хто виявився найкращим рахівником? — Чому? (Найкращий рахівник — козенятко. Не припустився жодної помилки.) 3. Розв'язування рівнянь з коментуванням (с. 58, завдання 370) — Як знайти невідоме зменшуване; від’ємник? 4. Робота над задачею (с. 59, завдання 374) Аналіз задачі за запитаннями вчителя, складання короткої умови. Було — 780 грн і 80 грн Витратив — ? Залишилось — 8 банкнот по 5 грн — Скільки всього грошей було у тата? — Як ми про це дізналися? — Скільки залишилося грошей у тата? Скільки це всього? — Яку дію виконали? — Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне питання задачі? — Запишіть розв’язання самостійно. (Один учень виконує завдання за закритою дошкою.) Перевірка виконаних робіт. Розв’язання. 1) 780 + 80 = 860 (грн.) — було у тата 2) 5 ■ 8 = 40 (грн) — залишилося 3) 860 - 40 = 820 (грн) Відповідь: 820 грн витратив тато. 5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 59, завдання 375) Відповідь: Юлі 19 років. VI. підсумок УРОКУ — Які приклади навчилися обчислювати? — Які завдання на уроці були найскладнішими? — Які завдання вам сподобалися? Чому? VII. домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 3523 | |
Екскурсія до шкільної майстерні |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Всього коментарів: 0 | |