Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії

Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач

Мета: ознайомити учнів з усним додаванням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі, рівняння; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальна перевірка домашнього завдання

2. Гра «Рибалки» (напорівняння чисел)

Учні «ловлять» рибу з числами і вкидають у два відерця: більше, ніж 361 і менше ніж 361.

Числа: 723; 433; 548; 115; 274; 93; 975; 360.

3. Математичний диктант (с. 57, завдання 367)

— Запишіть вирази та обчисліть їх.

(400 + 20) + 500 = 920

(300 + 70) - 40 = 330 (500 + 40) + 50 = 590 (600 + 30) - 400 = 230 510 + 300 = 810 890 - 700 = 190 Взаємоперевірка робіт.

4. Хвилинка каліграфії (с. 57)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися усно додавати круглі трицифрові числа з переходом через розряд виду 230 + 80; застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів, рівнянь.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу (с. 57, завдання 368)

— Розгляньте записи у підручнику.

— Поясніть обчислення:

230 + 80 = ...

Міркуйте так:

Щоб знайти суму чисел 230 + 80, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додаємо десятки й одержуємо 110. До 200 додали 110, отримали 310.

2. Первинне закріплення (с. 58, завдання 369)

— Обчисліть приклади з коментуванням.

170 + 60 = 230770+ 40 = 810

230 + 70 = 300650 + 60 = 710

540 + 60 = 600480+ 30 = 510

3.Робота над задачею (с. 58, завдання 372)

— Прочитайте задачу.

— Скільки гостей прибуло із сусідніх сіл та райцентру?

— Скільки гостей прибуло із селища Королево та інших сіл?

— Якою дією дізнаємося, скільки всього гостей прибуло на свято?

— Запишіть розв’язання в зошити.

— Зачитайте відповідь до задачі. (210 учасників)

Фізкультхвилинка

V. розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 58, завдання 373)

— Повторіть умову за підручником.

— Запишіть вираз до задачі. (75 + 60 + 5 + 25 + 1 + 15 + 1 = 182)

— Як зручно обчислити? (75 + (60 + 15) + (25 + 5) + 1 + 1 = 182)

2. Гра «найкращий рахівник» (с. 58, завдання 377)

— Хто виявився найкращим рахівником?

— Чому? (Найкращий рахівник — козенятко. Не припустився жодної помилки.)

3. Розв'язування рівнянь з коментуванням (с. 58, завдання 370)

— Як знайти невідоме зменшуване; від’ємник?

4. Робота над задачею (с. 59, завдання 374)

Аналіз задачі за запитаннями вчителя, складання короткої умови.

Було — 780 грн і 80 грн Витратив — ?

Залишилось — 8 банкнот по 5 грн

— Скільки всього грошей було у тата?

— Як ми про це дізналися?

— Скільки залишилося грошей у тата? Скільки це всього?

— Яку дію виконали?

— Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне питання задачі?

— Запишіть розв’язання самостійно. (Один учень виконує завдання за закритою дошкою.)

Перевірка виконаних робіт.

Розв’язання.

 1) 780 + 80 = 860 (грн.) — було у тата

 2) 5 ■ 8 = 40 (грн) — залишилося

 3) 860 - 40 = 820 (грн)

Відповідь: 820 грн витратив тато.

5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

(с. 59, завдання 375)

Відповідь: Юлі 19 років.

VI. підсумок УРОКУ

— Які приклади навчилися обчислювати?

— Які завдання на уроці були найскладнішими?

— Які завдання вам сподобалися? Чому?

VII. домашнє завдання

Категорія: Математика | Додав: SYLER (14.12.2015)
Переглядів: 3488 | Рейтинг: 0.0/0
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Властивості паперу. робота з папером
Вступне заняття
Ще про клавіатуру
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]