💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння іменованих чисел

Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задані, які є комбінаціями вивчених видів простих задач

Мета: формувати вміння використовувати прийоми порозрядного віднімання круглих трицифрових чисел під час обчислення прикладів; розвивати вміння порівнювати, додавати іменовані числа; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі; виховувати культуру математичного запису.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Швидка лічба» (с. 56, завдання 358)

3. Математичний диктант

 • Різницю чисел 500 і 300 збільшити на 400.

 • Суму чисел 350 і 400 зменшити на 50.

 • Суму чисел 540 і 40 зменшити на 500.

 • Добуток чисел 6 і 7 збільшити на 400.

 • Маса новонародженого слоненяти 140 кг, а учня 3-го класу — 40 кг. На скільки третьокласник легший за слоненя?

Відповіді: 600; 700; 80; 442; на 100 кг.

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо усно віднімати круглі трицифрові числа виду 530 - 200; 530 - 20; порівнювати, додавати іменовані числа; повторимо розв’язання задачі на зменшення числа на кілька одиниць, сформульованої у непрямій формі.

IV. вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу (с. 56, завдання 359)

— Розгляньте записи у підручнику. Поясніть обчислення.

530 - 200 = ...

Міркуйте так:

Щоб знайти різницю чисел 530 і 200, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім від сотень першого числа відняти сотні другого числа (500 - 200 = 300) і додати 30 (300 + 30 = 330).

— Поясніть обчислення.

530 - 20 = ...

Міркуйте так:

Щоб знайти різницю чисел 530 і 20, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім від десятків першого числа відняти десятки другого числа (30 - 20 = 10) і додати 500 (500 + 10 = 510).

2. Первинне закріплення (с. 56, завдання 360)

— Обчисліть приклади з коментуванням.

(90 - 50) + 400 = 440370- 200 = 170

(700 - 300) + 70 = 470670- 40 - 20 = 610

860 - 50 = 810980- 600 - 50 = 330

Клас

3. Установлення порядку дій у виразах (с. 57, завдання 361)

(240 + 30) - 5 ■ 8 + 460 = 690 72 : 9 ■ 10 + (740 - 120) + 30 = 730

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Додавання іменованих чисел

1) Підготовча робота.

— Продовжте висловлювання:

В 1 метрі... сантиметрів; в 1 центнері... кілограмів; в 1 дециметрі... сантиметрів; в 1 році... місяців.

2) Виконання обчислень з коментуванням (с. 5; 7 завдання 362).

130 см + 60 см = 1 м 90 см

170 кг + 20 кг = 1 ц 90 кг

10 дм 7 см + 6 см = 11 дм 3 см

24 см + 8 см = 3 дм 2 см

1 рік 6 міс. + 8 міс. = 2 роки 2 місяці

2. Самостійна робота (с. 57, завдання 363)

1 варіант2 варіант

180 см > 1 м 8 см40 см < 4 м 4 см

70 кг < 7 ц10 дм 7 см < 17 дм

24 см = 2 дм 4 см10 год > 10 хв

3. Робота над задачею (с. 57, завдання 364)

Аналіз задачі, складання короткої умови.

I — ? +-----------------------

II — 380 деталей, це на 70 дет. >

Вказівка. Пригадати з учнями, що це задача на зменшення числа на кілька одиниць, сформульована у непрямій формі.

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно. Учні, які потребують допомоги — за картками-підказками.

 1)□ - □ = □

 2)□ + □ = □

Перевірка виконаної роботи.

Відповідь: 690 деталей.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що вчилися робити на уроці?

— Яке завдання найбільше сподобалося? Чому?

— Поясніть спосіб обчислення у прикладах на віднімання: 780 - 400; 590 - 30.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 57, завдання 365; 366.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (13.12.2015)
Переглядів: 4592 | Рейтинг: 0.0/0
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Декоративна аплікація
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]