Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задані, які є комбінаціями вивчених видів простих задач Мета: формувати вміння використовувати прийоми порозрядного віднімання круглих трицифрових чисел під час обчислення прикладів; розвивати вміння порівнювати, додавати іменовані числа; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі; виховувати культуру математичного запису. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання 2. Гра «Швидка лічба» (с. 56, завдання 358) 3. Математичний диктант • Різницю чисел 500 і 300 збільшити на 400. • Суму чисел 350 і 400 зменшити на 50. • Суму чисел 540 і 40 зменшити на 500. • Добуток чисел 6 і 7 збільшити на 400. • Маса новонародженого слоненяти 140 кг, а учня 3-го класу — 40 кг. На скільки третьокласник легший за слоненя? Відповіді: 600; 700; 80; 442; на 100 кг. III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо усно віднімати круглі трицифрові числа виду 530 - 200; 530 - 20; порівнювати, додавати іменовані числа; повторимо розв’язання задачі на зменшення числа на кілька одиниць, сформульованої у непрямій формі. IV. вивчення нового матеріалу 1. Пояснення нового матеріалу (с. 56, завдання 359) — Розгляньте записи у підручнику. Поясніть обчислення. 530 - 200 = ... Міркуйте так: Щоб знайти різницю чисел 530 і 200, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім від сотень першого числа відняти сотні другого числа (500 - 200 = 300) і додати 30 (300 + 30 = 330). — Поясніть обчислення. 530 - 20 = ... Міркуйте так: Щоб знайти різницю чисел 530 і 20, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім від десятків першого числа відняти десятки другого числа (30 - 20 = 10) і додати 500 (500 + 10 = 510). 2. Первинне закріплення (с. 56, завдання 360) — Обчисліть приклади з коментуванням. (90 - 50) + 400 = 440370- 200 = 170 (700 - 300) + 70 = 470670- 40 - 20 = 610 860 - 50 = 810980- 600 - 50 = 330 Клас 3. Установлення порядку дій у виразах (с. 57, завдання 361) (240 + 30) - 5 ■ 8 + 460 = 690 72 : 9 ■ 10 + (740 - 120) + 30 = 730 Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Додавання іменованих чисел 1) Підготовча робота. — Продовжте висловлювання: В 1 метрі... сантиметрів; в 1 центнері... кілограмів; в 1 дециметрі... сантиметрів; в 1 році... місяців. 2) Виконання обчислень з коментуванням (с. 5; 7 завдання 362). 130 см + 60 см = 1 м 90 см 170 кг + 20 кг = 1 ц 90 кг 10 дм 7 см + 6 см = 11 дм 3 см 24 см + 8 см = 3 дм 2 см 1 рік 6 міс. + 8 міс. = 2 роки 2 місяці 2. Самостійна робота (с. 57, завдання 363) 1 варіант2 варіант 180 см > 1 м 8 см40 см < 4 м 4 см 70 кг < 7 ц10 дм 7 см < 17 дм 24 см = 2 дм 4 см10 год > 10 хв 3. Робота над задачею (с. 57, завдання 364) Аналіз задачі, складання короткої умови. I — ? +----------------------- II — 380 деталей, це на 70 дет. > Вказівка. Пригадати з учнями, що це задача на зменшення числа на кілька одиниць, сформульована у непрямій формі. Сильніші учні розв’язують задачу самостійно. Учні, які потребують допомоги — за картками-підказками. 1)□ - □ = □ 2)□ + □ = □ Перевірка виконаної роботи. Відповідь: 690 деталей. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що вчилися робити на уроці? — Яке завдання найбільше сподобалося? Чому? — Поясніть спосіб обчислення у прикладах на віднімання: 780 - 400; 590 - 30. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 57, завдання 365; 366. | |
| |
Переглядів: 4592 | |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Декоративна аплікація |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Всього коментарів: 0 | |