Усне віднімання трицифрових чисел виду 480 - 250. Задача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків Мета: ознайомити учнів з прийомом порозрядного віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; розвивати увагу; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Математичний диктант — Запишіть числа, в яких: 9 сот. 7 дес. 1 од.; 7 сот. 8 дес; 8 сот. 5 дес. 3 од.; 4 сот. 7 од. 6 од. ІІІ розряду 5 од. І розряду; 9 од. III розряду 4 од. II розряду, 3 од. І розряду; 7 од. III розряду і 5 од. II розряду; 8 од. III розряду і 1 од. І розряду. — Запишіть число, яке стоїть попереду числа 220. — Запишіть, скільки всього десятків у числі 446. — Запишіть «сусідів» числа 300. Відповіді: 971; 780; 853; 407; 605; 943; 750; 801. 219; 44 дес; 299; 301. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати круглі трицифрові числа, розв’язувати задачі, які містять суми двох і трьох доданків. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення нового матеріалу (с. 52, завдання 332) — Розгляньте записи у підручнику. — Поясніть обчислення. Міркуйте так: Щоб знайти різницю чисел 480 і 250, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім окремо відняти сотні (400 - 200 = 200) і десятки (80 - 50 = 30). Додавши отримані числа (200 + 30 = 230), отримали відповідь. Висновок. Сотні віднімають від сотень, десятки від десятків. Знайдені результати додають. 2. Первинне закріплення. Усні обчислення (с. 52, завдання 333) — Обчисліть приклади з усним поясненням. 3. Робота над задачею (с. 52, завдання 334) — Прочитайте задачу. — Скільки кілограмів креветок, молюсків і водоростей з’їдає кит за день? (490 кг) — Скільки кит з’їдає креветок і молюсків? (380 кг) — А молюсків і водоростей? (270 кг) — Прочитайте розв’язання задачі. — Поясніть, про що дізналися кожною дією. Клас — Як перевірити правильність розв’язання задачі? — Зачитайте відповідь до задачі. Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею (с. 53, завдання 335) — Розв’яжіть попередню задачу так, щоб у першій дії можна було знайти, скільки креветок з’їдає кит за день. Розв’язання 1) 490 - 270 = 220 (кг)— з’їдає креветок; 2) 380 - 220 = 160 (кг)— з’їдає молюсків; 3) 270 - 160 = 110 (кг) — з’їдає водоростей. 2. Усне розв'язування задач (с. 53, завдання 336) — Прочитайте задачу. — Чи можемо ми відразу знайти відповідь на питання задачі? — Що для цього треба зробити? Розв’язання 780 - 420 = 360 (сувенірів) Відповідь: 360 глиняних сувенірів привезли на ярмарок. 3. Самостійна робота (с. 52, завдання 331) — Обчисліть рівняння. 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. 4. Аналіз та розв'язування задачі (с. 53, завдання 337) — Прочитайте задачу. — Складіть коротку умову до задачі. Було — 570 грн Купив — 2 кг по 10 грн і 1 кг по 100 грн Залишилось — ? — Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? — Чому? — Як дізнатися, скільки грошей витратив тато? — Як дізнатися, скільки грошей залишилось? Сильніші учні розв’язують задачу самостійно, решта — за допомогою вчителя. Розв’язання 1) 2 ■ 10 + 100 = 120 (грн) — витратив тато 2) 570 - 120 = 450 (грн) Відповідь: 450 грн залишилось у тата. 5. Порівняйте не обчислюючи 952 - 74 □ 952827 - 63 □ 827 - 36 306 + 278 □ 306310 + 98 □ 305 + 98 49 + 714 □ 714 + 49440 - 342 □ 540 - 342 VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Поясніть спосіб обчислення у прикладах на віднімання: 370 - 150; 680 -- 520. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ | |
| |
Переглядів: 2589 | |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край» |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |