💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Усне віднімання трицифрових чисел виду 480 - 250. Задача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків

Усне віднімання трицифрових чисел виду 480 - 250. Задача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків

Мета: ознайомити учнів з прийомом порозрядного віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; розвивати увагу; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Математичний диктант

— Запишіть числа, в яких:

9 сот. 7 дес. 1 од.; 7 сот. 8 дес; 8 сот. 5 дес. 3 од.; 4 сот. 7 од.

6 од. ІІІ розряду 5 од. І розряду;

9 од. III розряду 4 од. II розряду, 3 од. І розряду;

7 од. III розряду і 5 од. II розряду;

8 од. III розряду і 1 од. І розряду.

— Запишіть число, яке стоїть попереду числа 220.

— Запишіть, скільки всього десятків у числі 446.

— Запишіть «сусідів» числа 300.

Відповіді:

971; 780; 853; 407; 605; 943; 750; 801.

219; 44 дес; 299; 301.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати круглі трицифрові числа, розв’язувати задачі, які містять суми двох і трьох доданків.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу (с. 52, завдання 332)

— Розгляньте записи у підручнику.

— Поясніть обчислення.

Міркуйте так:

Щоб знайти різницю чисел 480 і 250, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім окремо відняти сотні (400 - 200 = 200) і десятки (80 - 50 = 30). Додавши отримані числа (200 + 30 = 230), отримали відповідь.

Висновок. Сотні віднімають від сотень, десятки від десятків. Знайдені результати додають.

2. Первинне закріплення. Усні обчислення (с. 52, завдання 333)

— Обчисліть приклади з усним поясненням.

3. Робота над задачею (с. 52, завдання 334)

— Прочитайте задачу.

— Скільки кілограмів креветок, молюсків і водоростей з’їдає кит за день? (490 кг)

— Скільки кит з’їдає креветок і молюсків? (380 кг)

— А молюсків і водоростей? (270 кг)

— Прочитайте розв’язання задачі.

— Поясніть, про що дізналися кожною дією.

Клас

— Як перевірити правильність розв’язання задачі?

— Зачитайте відповідь до задачі.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 53, завдання 335)

— Розв’яжіть попередню задачу так, щоб у першій дії можна було знайти, скільки креветок з’їдає кит за день.

Розв’язання

 1) 490 - 270 = 220 (кг)— з’їдає креветок;

 2) 380 - 220 = 160 (кг)— з’їдає молюсків;

 3) 270 - 160 = 110 (кг) — з’їдає водоростей.

2. Усне розв'язування задач (с. 53, завдання 336)

— Прочитайте задачу.

— Чи можемо ми відразу знайти відповідь на питання задачі?

— Що для цього треба зробити?

Розв’язання

780 - 420 = 360 (сувенірів)

Відповідь: 360 глиняних сувенірів привезли на ярмарок.

3. Самостійна робота (с. 52, завдання 331)

— Обчисліть рівняння.

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

4. Аналіз та розв'язування задачі (с. 53, завдання 337)

— Прочитайте задачу.

— Складіть коротку умову до задачі.

Було — 570 грн

Купив — 2 кг по 10 грн і 1 кг по 100 грн Залишилось — ?

— Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі?

— Чому?

— Як дізнатися, скільки грошей витратив тато?

— Як дізнатися, скільки грошей залишилось?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно, решта — за допомогою вчителя.

Розв’язання

 1) 2 ■ 10 + 100 = 120 (грн) — витратив тато

 2) 570 - 120 = 450 (грн)

Відповідь: 450 грн залишилось у тата.

5. Порівняйте не обчислюючи

 952 - 74 □ 952827 - 63 □ 827 - 36

 306 + 278 □ 306310 + 98 □ 305 + 98

 49 + 714 □ 714 + 49440 - 342 □ 540 - 342

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Поясніть спосіб обчислення у прикладах на віднімання: 370 - 150; 680 -- 520.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Категорія: Математика | Додав: SYLER (12.12.2015)
Переглядів: 2589 | Рейтинг: 0.0/0
Щоденне піклування про своє здоров'я
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край»
Робота з картоном. Настінні сувеніри
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]