Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач Мета: вчити учнів порівнювати сотні, додавати і віднімати сотнями; дати уявлення про нерівності зі змінною; вчити розв'язувати складені задачі на 2-4 дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Усна лічба. Завдання для допитливих (див. додаток на с. 81) 3. Математичний диктант • Число 400 збільшити на 200; 50; 7. • Число 893 зменшити на 300; 90; 3. • Різницю чисел 742 і 700 зменшити у 6 разів. • Різницю чисел 608 і 8 збільшити на 400. Відповіді: 600; 450; 407; 593; 803; 890; 7; 1000. 4. Фронтальне опитування. Розподіл чисел на підмножини (с. 48, завдання 301) — Прочитайте числа. — За якою ознакою можна розподілити ці числа на кілька підмножин? — Випишіть в окремий рядок кожну підмножину чисел. — З’ясуйте кількість елементів у кожній підмножині. 7; 9; 5; 0; 2 — множина одноцифрових чисел, 5 елементів; 89; 32; 48; 67; 16; 45; 10; 90 — множина двоцифрових чисел, 8 елементів; 240; 129; 674; 541; 782; 304 — множина трицифрових чисел, 6 елементів. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми ознайомимося із новими прийомами обчислень, продовжимо роботу над задачами. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Творча робота (с. 48, завдання 302) — Складіть істинні рівності на додавання і віднімання, використовуючи подані числа. 40 + 50 = 9070 + 90 = 160200+ 30 = 230 90 - 50 = 40160 - 70 = 90230- 30 = 200 2. Гра «Число "загубилося"» (с. 48, завдання 303) — Уставте замість зірочок такі цифри, щоб рівності і нерівності стали істинними. 3. «Виконай за зразком!» (с. 48, завдання 304) Учні знаходять значення змінної, виражені круглими трицифровими числами, для яких нерівності будуть істинними. — Прокоментуйте свій вибір. 200 + а < 400, якщо а = 100 1000 - а > 500, якщо а = 100; 200; 300; 400. с - 300 > 200, якщо с = 1000; 800; 700; 600. 800 - с < 700, якщо с = 200; 300; 400; 500; 600; 700. 400 - д > 100, якщо д = 100; 200. д + 100 < 800, якщо д = 100; 200; 300; 400; 500; 600. 4.Робота над задачею (с. 49, завдання 308) Аналіз умови задачі за коротким записом на дошці. Було — 50 л води і 60 л води Наповнили — 3 відра по 10 л і 2 каструлі по 5 л Залишилось — ? — Скільки літрів води було у двох бідонах? — Скільки літрів води налили у відра? у каструлі? — Скільки всього літрів води було у 3 відрах і 2 каструлях? — Скільки літрів води залишилось у бідонах? Учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. Розв’язання 1) 50 + 60 = 110 (л) — було у двох бідонах. 2) 10 ■ 3 + 5 ■ 2 = 40 (л) — у 3 відрах і 2 каструлях. 3)110 - 40 = 70 (л) Відповідь: 70 л води залишилось у бідонах. Фізкультхвилинка V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Самостійна робота (с. 48, завдання 305) 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. 2. Робота над задачею (с. 49, завдання 307) — Прочитайте задачу. Аналіз умови задачі за схемою у підручнику. — Яку відстань проїдуть обидва автомобілі? — Яка відстань буде між ними, після того, як вони проїдуть 100 км? — Запишіть розв’язання самостійно. Сильніші учні розв’язують задачу за допомогою виразу, всі решта — по діях. Розв’язання 150 - (60 + 40) = 50 (км) 3. Робота в групах. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 48, завдання 306) — Перемалюйте у зошит магічні квадрати та заповніть їх. 40 30 80 90 50 10 20 70 60 60 70 20 10 50 90 80 30 40 VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Яким способом обчислення користувалися під час додавання круглих сотень? — Наведіть приклади. — Які рівності є істинними? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 49, завдання 309; 310. | |
| |
Переглядів: 2729 | |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |