💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на 2-4 дії

Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач

Мета: вчити учнів порівнювати сотні, додавати і віднімати сотнями; дати уявлення про нерівності зі змінною; вчити розв'язувати складені задачі на 2-4 дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати уважність.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба. Завдання для допитливих (див. додаток на с. 81)

3. Математичний диктант

 • Число 400 збільшити на 200; 50; 7.

 • Число 893 зменшити на 300; 90; 3.

 • Різницю чисел 742 і 700 зменшити у 6 разів.

 • Різницю чисел 608 і 8 збільшити на 400.

Відповіді: 600; 450; 407; 593; 803; 890; 7; 1000.

4. Фронтальне опитування. Розподіл чисел на підмножини (с. 48, завдання 301)

— Прочитайте числа.

— За якою ознакою можна розподілити ці числа на кілька підмножин?

— Випишіть в окремий рядок кожну підмножину чисел.

— З’ясуйте кількість елементів у кожній підмножині.

7; 9; 5; 0; 2 — множина одноцифрових чисел, 5 елементів;

89; 32; 48; 67; 16; 45; 10; 90 — множина двоцифрових чисел, 8 елементів; 240; 129; 674; 541; 782; 304 — множина трицифрових чисел, 6 елементів.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із новими прийомами обчислень, продовжимо роботу над задачами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Творча робота (с. 48, завдання 302)

— Складіть істинні рівності на додавання і віднімання, використовуючи подані числа.

 40 + 50 = 9070 + 90 = 160200+ 30 = 230

 90 - 50 = 40160 - 70 = 90230- 30 = 200

2. Гра «Число "загубилося"» (с. 48, завдання 303)

— Уставте замість зірочок такі цифри, щоб рівності і нерівності стали істинними.

3. «Виконай за зразком!» (с. 48, завдання 304)

Учні знаходять значення змінної, виражені круглими трицифровими числами, для яких нерівності будуть істинними.

— Прокоментуйте свій вибір.

200 + а < 400, якщо а = 100

1000 - а > 500, якщо а = 100; 200; 300; 400. с - 300 > 200, якщо с = 1000; 800; 700; 600.

800 - с < 700, якщо с = 200; 300; 400; 500; 600; 700.

400 - д > 100, якщо д = 100; 200. д + 100 < 800, якщо д = 100; 200; 300; 400; 500; 600.

4.Робота над задачею (с. 49, завдання 308)

Аналіз умови задачі за коротким записом на дошці.

Було — 50 л води і 60 л води

Наповнили — 3 відра по 10 л і 2 каструлі по 5 л

Залишилось — ?

— Скільки літрів води було у двох бідонах?

— Скільки літрів води налили у відра? у каструлі?

— Скільки всього літрів води було у 3 відрах і 2 каструлях?

— Скільки літрів води залишилось у бідонах?

Учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. Розв’язання

 1) 50 + 60 = 110 (л) — було у двох бідонах.

 2) 10 ■ 3 + 5 ■ 2 = 40 (л) — у 3 відрах і 2 каструлях.

 3)110 - 40 = 70 (л)

Відповідь: 70 л води залишилось у бідонах.

Фізкультхвилинка

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота (с. 48, завдання 305)

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

2. Робота над задачею (с. 49, завдання 307)

— Прочитайте задачу.

Аналіз умови задачі за схемою у підручнику.

— Яку відстань проїдуть обидва автомобілі?

— Яка відстань буде між ними, після того, як вони проїдуть 100 км?

— Запишіть розв’язання самостійно.

Сильніші учні розв’язують задачу за допомогою виразу, всі решта — по діях.

Розв’язання

150 - (60 + 40) = 50 (км)

3. Робота в групах. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 48, завдання 306)

— Перемалюйте у зошит магічні квадрати та заповніть їх.

40 30 80

90 50 10

20 70 60

60 70 20

10 50 90

80 30 40

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яким способом обчислення користувалися під час додавання круглих сотень?

— Наведіть приклади.

— Які рівності є істинними?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 49, завдання 309; 310.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (10.12.2015)
Переглядів: 2729 | Рейтинг: 1.0/1
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот...
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]