💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Одиниця вимірювання маси — тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці (перший вид)

Одиниця вимірювання маси — тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці (перший вид)

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею маси — тонною; установити співвідношення між тонною, кілограмом і центнером; формувати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці (першого виду); вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення. Гра «Хто швидше?» (див. додаток на с. 70)

3. робота за таблицею

Запам’ятай!

1 км1м 1 дм1 см1 мм

1000 10 10 10

Дециметр — десята частина метра. Сантиметр — сота частина метра. Міліметр — тисячна частина метра. Метр — тисячна частина кілометра.

4. Перетворення іменованих чисел

— Запишіть у сантиметрах.

6 дм 2 см = ...8 м = ...5м 4 дм 3 см= ...

— Запишіть у міліметрах.

8 см 6 мм = ...7дм 2 мм = ...4дм8 см1 мм= ...

— Запишіть у метрах.

350 дм = ...700 см = ...

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою одиницею вимірювання маси, пригадаємо вже відомі вам, встановимо відношення між одиницями маси; будемо розв’язувати задачі на зведення до одиниці.

IV. вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

— Які одиниці вимірювання маси ви знаєте?

— Які величини ми вимірюємо кілограмами? За допомогою якого приладу? (Терезів)

— Скільки кілограмів в 1 центнері?

— Усно розв’яжіть задачу (с. 40, завдання 249).

1 ц = 100 кг, отже, 100 : 2 = 50 (кг) — в одному мішку

2. Ознайомлення з одиницею маси — тонною

— Якщо потрібно дізнатися масу синього кита, які одиниці маси ми для цього використаємо?

Тут у пригоді стане найбільша одиниця маси — тонна.

1 т = 10 ц = 1000 кг

3.Первинне закріплення

1) Усне розв'язування задачі (с. 40, завдання 250).

2) Порівняння іменованих чисел (с. 41, завдання 251).

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Усне розв'язування задачі (с. 41, завдання 252)

— Яка маса бідона зі сметаною?

— Яка маса порожнього бідона?

— Скільки кілограмів сметани в цьому бідоні?

Розв’язання

58 - 9 = 49 (кг)

2. Робота над задачею (с. 41, завдання 253)

Аналіз задачі. Розв’язування задачі виразом.

Учитель акцентує увагу учнів на тому, що задачу можна розв’язати двома способами:

1-й спосіб: □ - □ - □ = П

2-й спосіб: ЦЦ - (□ + НЕ) = ШІ

— Який спосіб для вас виявився легшим?

3. Робота над взаємопов'язаними величинами (с. 41, завдання 254)

— Знайдіть невідомі величини за таблицями (усно).

— Якою дією знаходимо кількість предметів?

— Якою дією знаходимо масу одного предмета?

— Яку дію потрібно виконати, щоб знайти загальну масу предмета?

4. Робота над задачею на зведення до одиниці (перший вид)

1) Підготовча робота (с. 41, завдання 255).

— Скільки зерна потрібно гусці на 9 місяців? (4 • 9 = 36 (кг))

2) Робота над задачею (с. 41, завдання 256).

Учитель записує на дошці коротку умову задачі.

 7 місяців — 49 кг зерна 3 місяці — ?

— Про що йдеться в задачі?

— Скільки зерна потрібно качці на 7 місяців?

— Про що можна дізнатися за цими даними? (Скільки кілограмів зерна потрібно качці на 1 місяць.)

— Чи можна тоді дати відповідь на питання задачі?

— Як дізнаємося, скільки зерна потрібно качці на 3 місяці?

— Запишіть розв’язання задачі.

 1) ШІ : ШІ = ШІ (кг) — качці на 1 місяць

 2) □ ■ □ = □ (кг)

Відповідь: 21 кг зерна потрібно качці на 3 місяці.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які нові одиниці маси запам’ятали?

— Що цікавого почули на уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.12.2015)
Переглядів: 2945 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч»
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Як людина сприймає інформацію
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]