Додавання суми до числа. Задачі на дві дії (додавання і віднімання). Одиниці вимірювання часу. Дії з іменованими числами Мета: узагальнити знання про практичне застосування додавання до числа суми двох чисел; закріплювати вміння обчислювати значення виразів зручним способом, складати й обчислювати задачі виразом; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. перевірка домашнього завдання — Зачитайте приклад на додавання з перевіркою завдання 80 (с. 16). — Як перевірити правильність виконання дії додавання? — Яку обернену задачу склали до задачі 81 (с. 16)? — Зачитайте розв’язання до неї. — Що таке обернена задача? 2. Гра «хто швидше?» (с. 16, завдання 82) — Обчисліть та розшифруйте слово. (Україна) 3. Математичний диктант • Запишіть суму і різницю чисел 45 і 20. • Число 69 зменшіть на суму чисел 15 і 3. • Число 78 зменшіть на різницю чисел 27 і 4. • Число 45 збільшіть на суму чисел 7 і 6. • Число 50 збільшіть на різницю чисел 17 і 8. • На скільки число 48 більше, ніж 8? • Білочка знайшла на гілці 12 горіхів. У дупло вона перенесла лише 9 горіхів, решту загубила. Скільки горіхів загубила білочка? Відповіді: 65; 25; 51; 55; 58; 59; 40; 3. 4. Фронтальне опитування — Як називаються числа в рівності 62 - 7 = 55? — Складіть задачі різного виду за виразом 15 - 8. • Петрик зібрав 15 білих грибів, а Марічка на 8 грибів менше. Скільки грибів зібрала Марічка? • У коробці лежало 15 рожевих кульок і 8 жовтих. На скільки менше було жовтих кульок, ніж рожевих? ш. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про додавання до числа суми двох чисел, продовжимо роботу над задачами. IV. робота над темою уроку 1. «Виконай за зразком!» (с. 16, завдання 83) Учні коментують кожний спосіб. — Закінчіть обчислення та знайдіть значення інших виразів. 2. «пригадай!». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 16) — Що потрібно виконати, щоб додати до числа суму двох чисел? Клас 3. Тренувальна вправа (с. 16, завдання 84) — Знайдіть значення виразу зручним способом. 4. Робота над задачею (с. 16, завдання 85) — Складіть задачу за коротким записом. — Розв’яжіть задачу виразом. — Обчислення виконуйте зручним способом. Перевірка виконаної роботи. Фізкультхвилинка V. Розвиток МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. вправа «віконечка» В 1 добі □ години. В 1 році □ місяців. В 1 тижні □ днів. 2. Робота над задачею (с. 16, завдання 86) — Скільки триває ніч 22 грудня? — Яким є перше питання задачі? — Що потрібно пригадати, щоб дати відповідь на питання задачі? (День і ніч складають добу. У добі 24 години.) — Як дізнатися, скільки годин триває день? (24 - 16 = 8 (год)) — На скільки годин день коротший за ніч? — Як про це дізнатися? (16 - 8 = 8 (год)) 3. Додавання і віднімання іменованих чисел (с. 17, завдання 88) Учні виконують завдання з коментуванням біля дошки. 4. Самостійна робота (с. 17, завдання 89) 5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 17, завдання 87) Розв’язання 1) 20 - 15 = 5 (хв) — різниця 2) 30 + 5 = 35 (хв) Відповідь: 35 хвилин. 6. Робота над геометричним матеріалом — Скільки на малюнку многокутників? Назвіть їх. — Які фігури не є многокутниками? — Побудуйте квадрат зі стороною 3 см. Обчисліть його периметр. VI. підсумок УРОКУ — Що повторили на уроці? — Яке завдання було найцікавішим? Чому? VII. домашнє завдання С. 17, завдання 90. | |
| |
Переглядів: 3049 | |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Бережливе ставлення до природи |
Птахи |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Всього коментарів: 0 | |