Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3 Мета: пояснити даний спосіб ділення, опрацювати розв’язання рівнянь, знаходження значень буквених виразів. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Один учень повідомляє розв’язання задачі 908. • Повідомити відповіді прикладів 909. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 Обчислити. УРОК 108 (20 + 6) : 2 (15 + 10):5 (14 + 21): 7 Картка 2 1 кг - 500 г 3 м - 3 дм 2 год - 5 хв Обчислити. (28 + 20) : 4 1 кг - 350 г 4 м - 2 дм 3 год - 1 год 5 хв (21 + 6) : 3 (9 + 9) : 9 Картка 3 Обчислити. (40 + 4) : 4 (9 +18):9 (21 + 21): 7 1 кг - 620 г 5 м - 4 дм 2 см 5 год - 2 год 24 хв 2. Колективна робота. • Граф-схеми. 1000 800 100 50 • Знайти помилки. 5 ■ 20 = 1072 : 6 = 8 4 ■ 8 = 23 800 : 100 = 864 : 8 = 8 77 : 7 = 1 81:9=92■24=4832■3=96 Бліц-турнір. а) У книзі 420 сторінок. Марина читала цю книгу протягом 5 днів по 20 сторінок. Скільки сторінок їй залишилося прочитати? б) В одній книзі 200 сторінок, а в другій — у 2 рази більше. За скільки днів Михайло прочитає другу книгу, якщо за один день він читає по 10 сторінок? в) В одній книзі 150 сторінок, а в другій — на 50 сторінок більше. За скільки днів Микола прочитає другу книгу, якщо за один день він читає по 10 сторінок? III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності 3. Математичний диктант. а) Яке число у 5 разів менше 350? б) Яке число на 5 менше 350? в) У скільки разів 600 більше 100? г) На скільки 600 більше 100? ґ) Яке число у 4 рази більше 13? д) Яке число на 4 більше 13? IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 910, с. 133. Фронтальна робота. Учні з допомогою вчителя з’ясовують спосіб ділення. • Завдання 911, с. 133. Коментоване виконання. • Завдання 912, с. 133. Прочитавши умову та проаналізувавши її, учні самостійно записують розв’язання. • Завдання 913, с. 133. Прочитавши правила знаходження невідомих чисел, учні самостійно розв’язують рівняння. Для полегшення перевірки три учні працюють біля дошки. • Завдання 914, с. 133. Коментоване виконання. V. Розвиток математичних знань • Завдання 915, с. 133. Ознайомившись з умовою задачі, учні з’ясовують, які питання можна поставити, та приступають до розв’язання задачі. • Завдання 916, с. 134, Прочитавши задачу та проаналізувавши її, учні складають план розв’язання: 1) Скільки борошна витратили? 2) Скільки днів витрачали по 20 кг борошна? Додаткові завдання (на вибір) а) Обчислити. 90 + 4 ■ 6 : 8 ■ 5 - 20 2 ■ 8 ■ 10 + 25 : 5 ■ 10 30 ■ 3 - 42 : 6 ■ 3 - 31 (21 + 3 ■ 8) : 9 + 1 ■ 5 б) Виконати дії з іменованими числами. 5 дм 4 см 2 мм + 2 дм 6см 5 мм 3 м 7 дм 5 см + 2 м 1 дм 4 см 4 м 6 дм - 2 м 3 дм 2 см 8 м 9 дм 4 см - 3 м 5 дм в) Відрізок СК дорівнює 14 см. Він у 2 рази довший за відрізок АМ. Накреслити відрізок АМ. г) Знайти два таких числа, добуток яких дорівнює 9 і частка від ділення більшого числа на менше становить 9. ґ) Швидко обчислити суму чисел 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10. VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 917, 918, с. 134. Підсумки уроку. Обчислити. 48 : 8. | |
| |
Переглядів: 1732 | |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Що потрібно знати про природу |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Всього коментарів: 0 | |