Тема: Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел, закріплювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Один учень працює біля дошки, записує розв’язання задачі за допомогою виразу. Другий пояснює, як розв’язував за допомогою дій задачу 642. • «Ланцюжком» учні повідомляють розв’язання прикладів 643. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 940 - 30800 - (100 + 200) 520 - 7050 + (500 - 300) 310 + 250440 + 60 - 400 У 6 ящиках знаходиться 24 кг бананів. Скільки потрібно таких ящиків для 40 кг бананів? Картка 2 870 - 90 - 100800 - (150 + 150) 520 + (120 + 120)(670 - 600):10 450 - (200 + 50)770 + 140 + 90 У 6 ящиках знаходиться 36 кг бананів. Скільки потрібно таких ящиків для 48 кг бананів? Картка 3 200 + 340 + 180650 - 180 - 400 370 + (890 - 250)300 - 80 - 140 130 + 490 + 280470 - 180 + 350 У 6 ящиках знаходиться 36 кг бананів. Скільки потрібно таких ящиків для 48 кг бананів? (Скласти обернену задачу). 2. Колективна робота. • Скласти і розв’язати приклади. 540 80 300 + 180 - 200 20 • У посилці було 800 г вафель і горіхів разом. Горіхів було 350 г. Скільки грамів вафель було у посилці? • З множини метр, кілометр, кілограм, дециметр, сантиметр, міліметр вилучити зайве. Якою спільною ознакою можна об’єднати слова, що залишились? • Знайти суму а + 150 та різницю 480 - а, якщо а = 220. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 644, с. 98. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 645, с. 98. Розглянувши запис, учні з допомогою вчителя з’ясовують, що спочатку віднімають сотні, а потім десятки. • Завдання 646, с. 98. Коментоване розв’язання прикладу. V. Розвиток математичних знань • Завдання 648, с. 98. Самостійна робота. Один учень працює на закритій частині дошки. • Завдання 647, с. 98. Ознайомившись із задачею, учні роблять стислий запис: М. — 640 мм С. — 340 мм Потім учні з’ясовують, як будуть розв’язувати задачу. • Завдання 649, с. 99. Фронтальна робота над задачею. Ознайомившись зі змістом задачі, учні аналізують її. Складають план розв’язання і самостійно розв’язують задачу. 1) 14 : 7 = 2 (кг) — один день 2) 2 + 1 = 3 (кг) — після збільшення норми. 3) 18 : 3 = 6 (днів) на ? мм б. • Завдання 650*, с. 99. Прочитавши задачу, школярі з’ясовують, про що треба дізнатися першою дією? другою дією? Розв’язання задачі можна запропонувати записати виразом: □ : □ - □ = □. Додаткові завдання (на вибір) а) Є два пакети. В одному міститься 300 г цукрового піску, а в другому — 650 г. Як за допомогою цих пакетів відсипати 1 кг цукру? б) Яку цифру можна поставити замість зірочки, щоб одержати правильну рівність? *22 + 20* = 5224*0 +22* = 660 840 - *30 = 510*30+ 4*0 = 720 792 - *92 = 2005*0-10* = 450 в) Накреслити два відрізки — один завдовжки 1 дм 5 см, а другий у 5 разів менший. г) Марко виготовив 18 літаків, а Микола у 3 рази менше. Всі літаки хлопці розставили на чотирьох поличках порівну. Скільки літаків поставили на кожну поличку? ґ) 5 картоплин зварились у каструлі за 30 хв. Як довго варилася кожна картоплина? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 651, 652, с. 99. Підсумки уроку. Пояснити розв’язання. 530 - 270760- 390 | |
| |
Переглядів: 967 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Культурні рослини рідного краю |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Всього коментарів: 0 | |