💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Додавання і віднімання виду 430 + 500; 430 + 50; 760 - 40; 760 - 400

Тема: Додавання і віднімання виду 430 + 500; 430 + 50; 760 - 40; 760 - 400

Мета: формувати вміння застосовувати загальні правила додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Закріплювати вміння розв’язувати задачі.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

Учні по черзі повідомляють відповіді прикладів 586.

Один учень записує і пояснює розв’язання задачі за допомогою виразу.

II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та

опорних знань

1. Робота з картками.

Картка 1

1. Обчислити.

44 - 1268 - 15

440 - 120 680 - 150

2. Кіт Леопольд упіймав 300 рибин, а мишенята — на 120 менше. Скільки всього рибин піймали Леопольд і мишенята?

Картка 2

1. Обчислити.

230 - 130 960 - 420

570 - 360 850 - 210

2. Кіт Леопольд упіймав 280 рибин, а мишенята — на 220 рибин більше. Скільки всього рибин піймали мишенята та Леопольд?

Картка 3

1. Обчислити.

540 - 220 - 100950 - 50 -400

830 - 100 - 210780 - 340-220

2. Кіт Леопольд упіймав 330 рибин, а мишенята — на 140 більше. Скільки всього рибин піймали мишенята та Леопольд? На скільки більше впіймали мишенята, ніж кіт Леопольд?

2. Колективна робота.

• Назвати 6 послідовних чисел від 348; від 631; від 755.

• Назвати числа, які отримаємо в результаті дії додавання.

800 + 80 + 8 200+ 6400 + 10 + 1

30 + 50 300+ 50 + 5 600 + 20

• Знайти помилки і виправити їх.

540 - 500 = 140420- 410 = 20

350 - 150 = 150960 - (100 + 160) = 700

670 - 10 - 10 = 600800 - 100 - 200 =500

• У магазині продали за день 500 кг цукру. Залишилося 300 кг. Скільки кілограмів цукру було в магазині спочатку?

• Завдання 588, с. 90 (усно).

III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

3.Математичний диктант.

1. Знайти суму чисел 230 і 520.

2. Знайти різницю чисел 900 і 200.

3. На скільки 800 більше ніж 500?

4. На скільки 350 менше ніж 650?

5. Зменшуване 870, від’ємник 420. Знайти різницю.

6. Число 770 зменшити на 60.

7. Число 480 збільш на 110.

(Відповіді: 750, 700, 300, 300, 450, 710, 290).

IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

• Пояснення провести за завданням 589, с. 90. Учні за допомогою вчителя усвідомлюють, що у першому прикладі в другому доданку немає десятків. Отже, треба додати спочатку сотні, і до отриманого результату додати десятки (400 + 500 = 900, 900 + 30 = 930).

У другому прикладі в другому доданку немає сотень. Отже, додамо десятки, знайдений результат додамо до сотень (80 + 50 = 80, 400 + 80 = 480).

Під час розв’язання прикладів на віднімання міркування подібні.

700 - 400 = 300, 300 + 60 = 360; 60 - 40 + 20; 700 + 20 = 720.

• Завдання 590, с. 90. Коментоване розв’язання.

V. Розвиток математичних знань

• Завдання 591, с. 90. Самостійне виконання. Два учні біля дошки працюють (для полегшення перевірки).

• Завдання592, с. 90. Прочитати задачу. З’ясувати, що першого дня було 470 відвідувачів, а другого — невідомо. Але ми знаємо, що першого дня було на 120 осіб більше, ніж другого дня, тобто: 470 - 120 = 350 (осіб) — другого дня.

• Завдання 593. Фронтальна робота над задачею. Ознайомившись із задачею, учні аналізують її і складають короткий запис.

За записами у підручнику учні закінчують розв’язання задачі, пояснюючи, що визначили за допомогою кожної дії.

• Завдання 594*, с. 91. Усне виконання. Учні пригадують, що означає четверта частина, назви чисел при додаванні та зменшення у декілька разів.

Додаткові завдання (на вибір)

а) Використовуючи 2, 5, 12, 19 і арифметичні знаки, склади рівність, наприклад:

(5 + 19) : 2 = 12; 12 ■ 2 - 19 = 5 і т. д.

б) Маса бурого ведмедя — 350 кг, а білого — 500 кг. На скільки кілограмів білий ведмідь важчий від бурого?

в) Для вирощування саджанців вишневі кісточки висівають на відстані 9 дм одна від одної. Скільки саджанців можна посадити у ряду завдовжки 18 дм?

г) Виконати дії.

3 м 6 дм + 4 м 2 дм2 м 5дм + 6 м

7 м 8 дм - 4 м 3 дм5 м 5 дм - 5 дм

ґ) Яку цифру можна поставити замість зірочки, щоб одержати правильну нерівність?

5*4< 514715< 7*5465>*65

206 < *063*8 > 328 *28 > 628

VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання

Завдання 595, 596, с. 91.

Підсумки уроку.

Коментоване розв’язання прикладів. 920 - 300540 + 40

Категорія: Математика | Додав: SYLER (25.10.2015)
Переглядів: 1396 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з паперу «курчатко»
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]