Тема: Задачі з буквеними даними Мета: ознайомити учнів із задачами з буквеними даними. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань • Завдання 253 (зачитати). • Завдання 254 (прочитати вирази та їх значення). 1. Робота с картками Картка 1 Обчислити. 7■2 + 1277- 7■7 6 ■ 4 - 442: 6 ■ 5 У Катерини 18 іграшок, а у Олександри 9 іграшок. У скільки разів більше іграшок у Катерини, ніж у Олександри? Картка 2 Обчислити. 24 + 7 ■ 47 ■ (32 - 28) 86 - 36 : 6 48: 6 + 7■ 9 Маса мавпи становить 21 кг, а кішки — 7 кг. У скільки разів кішка легше, ніж мавпа? Картка 3 Обчислити. 7 ■ 6 + 6 ■ 5 + 5 ■ 77■ (49- 43) : 6 42 : 6 - 12 : 2 + 3 ■ 7 6■(88- 82): 4 Мама купила 15 кг яблук, а груш — у 5 разів менше. У скільки разів мама купила більше яблук, ніж груш? 2. Колективна робота. • Знайти закономірність і продовжити ряд: 1, 3, 5, 7, 9, ..., ..., ..., ..., ... 2, 4, 6, 8, 10, ... , ... , ... , ... , ... 7, 14, 21, 28, 35, ..., ..., ..., ..., ... Множник 2476 Множник 5 67 5 Добуток12 3240 42 • Знайти, на скільки одиниць перше число більше (менше) від другого. 14 < 7 на 79 > 49 на □32 > 42 на □ 27 < 30 на □36 < 50 на □ 8 > 4 на □ • Завдання 256, с. 42. Усне коментоване виконання. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 255, с. 42. Коментоване виконання. • Завдання257, с. 42. Ознайомившись зі змістом, учні складають рівняння і розв’язують його. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 258, с. 42. Ознайомившись зі змістом першої задачі, учні з допомогою вчителя аналізують її. Розбирають розв’язання у підручнику. Звертають увагу на запис розв’язання. Ознайомившись зі змістом другої задачі, учні аналізують її. Розбирають розв’язання, звертають увагу на запис розв’язання (вирази, пояснення, відповідь). • Скласти задачу з буквеними даними та розв’язати її. На одній клумбі росло 5 троянд, а на другій — х троянд. Усі троянди розставили у дві вази, порівну в кожну. Скільки троянд поставили в одну вазу? 5 + х — всього троянд; (5 + х) : 2 — поставили троянд в одну вазу. Відповідь: (5 + х) : 2 (троянд). V. Розвиток математичних знань • Завдання 260, с. 42. Прочитавши умови задачі, учні аналізують її з допомогою вчителя. З’ясовують, що може бути два способи розв’язання. 1-й спосіб. 50 ■ 9 - 43 ■ 9. 2-й спосіб. (50 - 43) ■ 9. Для запису розв’язання у зошити учні вибирають 2-й спосіб. • Завдання 259, с. 42. Учні записують вирази та знаходять їх значення самостійно. Бажано провести взаємоперевірку. Додаткові завдання (на вибір) а) Обчислити та дізнатись, хто це. 7 ■ 9 - 22 Е7 ■ 2 + 37 Ч7 ■ 6 - 13 У 7 ■ 4 + 34 Ш7 ■ 5 - 21 А7 ■ 8 + 19 Р 7 ■ 3 + 47 А7 ■ 7 - 29 К7 ■ 1 + 25 Б 51 41 32 29 75 68 62 20 14
1 м - 7 дм1 дм 4 см - 8 см18 см : 2 1 м - 4 см1 м 6 дм - 9 дм1 дм 6 см : 4 в) Із кожної трійки чисел скласти приклади на множення. 2, 8, 16, 4, 8, 32, 6, 6, 36 7, 7, 49. г) Кінь, Вівця, Корова, Коза і Свиня живуть на одній вулиці (дивись на малюнок). Номер будинку у Свині більше, ніж у Корови, але менше, ніж у Коня, напроти якого вона живе. Корова та Коза живуть на одній стороні вулиці. Хто в якому будинку живе? • Записати всі числа, які більші від 48, але менші від 56. Записати всі числа, які менші від 30, але більші від VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання: Завдання 261, 262, с. 42, 43. Підсумки уроку. Вчитель підводить підсумки роботи учнів на уроці, повідомляє отримані бали. | |
| |
Переглядів: 1485 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |