УРОК 16 Тема. Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціяхМета: ознайомити дітей із правилами небезпечної поведінки вдома; вчити вибирати безпечні місця і предмети для ігор удома; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Побутова техніка. Інструменти», «Сам удома». ХіД УРОКУ 1. Проблемне запитання — Чи залишаєтесь ви вдома наодинці? — Чи безпечно для дитини залишатися вдома без дорослих? — Про такі випадки ми сьогодні і поговоримо. 2. Робота за підручником (С. 50-51) 1) Обговорення вірша А. М’ястківського «Сама в хаті». — Куди пішла матуся? — Що робить дівчинка за відсутності батьків? — Розгляньте малюнок. — Що робить дівчинка, зображена на малюнку? Складіть речення. (Дівчинка поливає квіти.) 2) Вправа «Мікрофон». — Вам, мабуть, вже доводилося залишатися вдома без дорослих. Розкажіть, чим ви займаєтесь, коли залишаєтесь вдома сам на сам. Завдання: обговоріть з батьками вдома, які місця у квартирі є безпечними для навчання та гри. Висновок: за відсутності батьків удома слід поводитися якомога обережніше. Можна читати, малювати, гратися. 4)Відгадування загадки. В дні погожі сонцем грає, А на морозі розцвітає. (Вікно) — Розгляньте малюнки на с. 51. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Діти граються біля відкритого вікна. • Дмитрик виглядає з вікна. • Павлик став на стільчик і пускає літачка з балкона. • Михайлик несе багато книжок, вони падають на акваріум. — Чи безпечні місця для розваг вибрали діти? Чому ви так вважаєте? Поради • Не грайся біля відкритих вікон, на балконі, горищі. • Не перехиляйся через відкрите вікно, через перила балкона. • Не грайся на підвіконні: випадково можеш розбити скло й поранитись. • Не піднімай занадто важкі предмети. 3. Фізкультхвилинка БАБА СНІГОВА Що за гамір? Що за гра? Ліпить бабу дітвора! Ой же, баба снігова, Біла в баби голова. Ой, у баби горб на спині І ломака он яка! Ніс у баби з картоплини, Рот у баби з буряка! 4. Робота із загадками • Скрізь, неначе крокодил, Встромить ніс-насос. І якщо почує пил — Всмокче... (пилосос). (І. Січовик) • В нашій кухні кілька літ Він муркоче, наче кіт, І ховає справжню зиму За надійними дверима. (Холодильник) (І. Січовик) • Що дім освітлює щоднини, Без полум’я вечерю зварить, Працює в електромашинах, А необачних сильно вдарить? (Струм) (Л. Коваль) • Барабан великий має, Хоч в оркестрі і не грає. Барабаном покрутила, — І білизна сніжно-біла. (Машина пральна) (Леся Вознюк) — Які електричні прилади вам відомі? — Які електричні прилади є у вас вдома? — Якими електричними приладами батьки дозволяють вам користуватися? 5. Продовження роботи за підручником (С. 52) — Розгляньте малюнки. Що роблять діти на кожному малюнку? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Іринка сушить голову феном, але забула закрити душ. • Тарасик ввімкнув праску у несправну розетку. • Мама вчить Наталку користуватися міксером. • Дмитрик пилососить під наглядом тата. — Хто з дітей порушує правила користування електричними приладами? (Іринка, бо якщо в електроприлади потрапляє вода, може трапитися коротке замикання і пожежа. Тарасик, бо користується несправною розеткою.) Висновок: користуйтеся електричними приладами тільки під наглядом дорослих. 6. Робота в зошиті (С. 30-310) № 1. Розгляньте малюнки. Назвіть зображені предмети. (Швацька машинка, іграшка, голки, пилка, молоток і цвяхи, кубики, лялька, вентилятор, комп’ютер) — Позначте червоним квадратиком небезпечні для ігор предмети. № 2. Розгляньте малюнки. Що роблять звірі? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Котик ріже ножицями папір біля своїх вус. • Мишенятко пересуває важкий диван. • Поросятко встромляє пальці у розетку. — На малюнках знайдіть помилки, яких припускаються звірі. Обведіть їх червоним олівцем. № 3. Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Надійка перехиляється через відкрите вікно. • Даринка перехиляється через перила балкона. • Поліна і Руслан граються на даху. — Поясніть, на яку небезпеку наражаються ці діти. № 4. Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Данилко ремонтує ввімкнений електроприлад. • Ганнуся наливає воду з крана у ввімкнений електричний чайник. • Юля неправильно вмикає електричну плиту. — Яких помилок припускаються діти? Поясніть. Висновок: електричними приладами слід вміти користуватися, і робити це дозволяється лише з дозволу батьків. 7. Робота з прислів’ям Здоровому все здорово. — Які небезпечні ситуації вдома можуть загрожувати нашому здоров’ю? 8. Підсумок уроку — Які правила небезпечної поведінки вдома ви запам’ятали? — Як обирати безпечні місця і предмети для ігор удома? — Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності батьків? — Як користуватися електричними приладами, які є у вас вдома? — Які правила поводження з електричними приладами ви запам’ятали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1666 | |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Всього коментарів: 0 | |