УРОК 51 Тема. Таблиця ділення на 9 Мета: повторити спосіб складання таблиць ділення на основі відповідної таблиці множення; вправляти учнів у застосуванні таблиці ділення; опрацювати задачу на зведення до одиниці та завдання на знаходження частини від числа. Обладнання: предметні малюнки, таблиця «Ділення на 9». ХІД УРОКУ I. Контроль і закріплення знань учнів Перевірка домашнього завдання Які значення мало невідоме число у рівняннях на знаходження невідомого дільника? Записати значення виразу а : 8, якщо а = 16, 24, 40, 64. Усні обчислення 1)Розв'язання задач на повторення таблиці множення й ділення. Йшли два їжаки, несли по три буряки. А ви їм допоможіть — буряки ті полічіть. (3 • 2 = 6) Сім стручків гороху взяли, По 7 зернин ми з них дістали. Усі поміркуйте, як один, Скільки буде горошин? (7 • 7 = 49) В гаю три зайчики сиділи, з апетитом моркву їли. Всі по 8, як один. Скільки з'їли всіх морквин? (8 • 3 = 24) 8 яблук у корзині Принесла мати дитині І сказала: «На, мій сину, Четверту з'їж із них частину». Хто тепер з вас відповість, Скільки яблук хлопчик з'їсть? (8 : 4 = 2) 2)Робота біля дошки. 9 • 5 + 4671 9 • 7100 45 : 5 56 42 : 724 9 : 3(36 + 47) : 6 IIх • 5 = 30II ІГ)ІГ) Xі X а 7, якщо а = 3, 5, 9 а : 4, якщо а = 16, 28, 36 а 16, якщо а = 40, 56, 81 Фронтальне опитування. Де більший результат: 8 • 7 чи 9 • 6? До суми трьох дев'яток додати дві дев'ятки. Різницю чисел 25 і 16 збільшити у 5 разів. Перше число 9, друге — х. Назвати друге число, якщо х = 4. Невідоме число зменшили у 7 разів і отримали 9. Яке це число? Гра «Приготуй салат». (40 : 8 ) На малюнку — овочі та фрукти. Біля них — приклади (за вибором учителя). Учні повинні розкласти їх на дві тарілки: салат овочевий і салат фруктовий. Беручи малюнок, учень повинен розв'язати приклад. СІІІ20 II. Вивчення нового матеріалу Складання таблиці ділення на 9 На дошці — таблиця множення числа 9. Учні, дивлячись на неї, називають відповідні приклади таблиці ділення на 9. Розглядання завдань № 425 і 426. Фронтальне розв'язання прикладів з опорою на таблицю ділення на 9 Знайти частину від чисел (робота за таблицею № 429). Фізкультхвилинка Самостійне розв'язання задачі № 428 Робота над задачею з логічним навантаженням (№ 430) Скільки всього карасів поклали в юшку брати? (7+ 4 + 3 = 14) Як розподілена була між братами та риба, що залишилась? (Однаково) Чи можна дізнатись, скільки залишилось у кожного брата? 41 14 = 27; 27 : 3 = 9. Як тепер можна дізнатись, скільки риби мав спочатку кожен брат? 9 + 7 = 16; 9 + 4 = 13; 9 + 3 = 12. — Як можна перевірити, чи правильно ми порахували рибу кожного брата? 16 + 13 + 12 = 41 Підсумки уроку Домашнє завдання № 431, 432. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1797 | |
Конструювання із сірникових коробок. Човник |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Риби |
Всього коментарів: 0 | |