УРОК 72 Відчиняє двері казка. Тема. Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки»Мета: продовжити знайомити учнів із жанром літературної казки, вчити визначати самостійно дійових осіб; удосконалювати вміння переказувати стисло прочитане; розвивати навички свідомого читання, логічне мислення, пам'ять; виховувати бажання робити добро. Обладнання: складова таблиця (додатки 1,4), маски кози, вовка, козенят, картки зі словами. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Мовна розминка. 1) Тренувальні вправи для розвитку навичок питання. Читання таблиці складів (додаток 1) рядків 3 і 4 і таблиці 4 (додаток 4) колонок 3, 4 на вибір учителя. 2) Вправа на читання та групування слів. Бесіда. — Прочитайте з дошки колонки слів. Як їх можна назвати одним словом? — Прочитайте назви тільки диких тварин; тільки свійських тварин. зайчик собачка кізонька лисичка ведмедик котик свинка корівка білочка кізонька їжачок вовчик. — Що ви помітили, читаючи ці слова? (Усіх тварин названо лагідно, пестливо). — Як зазвичай називають таких тварин? II. Мотивація навчальної діяльності Бесіда. 1) Чистомовка. За-за-за-за-за-за — тут живе наша ... Ок-ок-ок-ок-ок-ок — і прибіг тут сірий ... 2) — 3 якої казки згадані казкові персонажі? — Схарактеризуйте їх. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання казки Н. Забіли «Вовк і козенята». 1) Самостійне читання казки учнями. Бесіда. — Хто новий персонаж казки? — Які герої вам уже відомі? 2) Словникова робота. а) Вправа на миттєве сприймання слів. На картках-блискавках групи слів, які часто трапляються у тексті: із лісу, ваша мама, ну й ну, не така, ясне сонечко, ми не проти, і почав він. б) Тлумачення незрозумілих слів. Щодуху — швидко; підібгав — підібрав, заховав; бебехнеться — впаде. 3) Читання казки вголос «ланцюжком» з елементами вибіркового читання. — Де жили козенята з мамою? — Що вона їм носила з лісу? Прочитайте її пісеньку. — Прочитайте пісеньку, яку співав вовк. Чи така вона, як у кози? — Як козенята дізнались про злі наміри вовка? — Як вони провчили вовка? Прочитайте, що їм сказала коза. — Чого вчить ця казка? 4) Робота над виразністю читання. Бесіда. — З якою інтонацією слід читати слова кози, вовка, козенят? — Яка дійова особа не має слів. 5) Читання казки в особах. 2. Вправи з читання. Опрацювання твору М. Підгірянки «Безконечні казочки». 1) Мовчазне читання. Бесіда. — Скільки казочок розповіла поетеса? — Про що перша казочка? Друга? Третя? Четверта? П'ята? 2) Вибіркове читання. — Прочитайте, чому поетеса не доказала жодну казку? — Чи почули ви ще казки? Чому? 3. Робота в зошитах (с. 50—51, завдання 1,2,3,4). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Які твори ми опрацювали сьогодні? — Про що свідчить назва «Безконечні казочки»? — До яких віршів можна віднести цей твір (вірші-безконечники). V. Домашнє завдання І група: інсценізувати казку; читати виразно казку «Безконечні казочки»; II група: придумати свою маленьку казку. | |
| |
Переглядів: 4433 | |
Комахи |
Продовження екскурсії |
Наш вернісаж |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Всього коментарів: 0 | |