Урок 9 Тема. Визначення теми й теми у текстах різних типів Мета: вчити учнів розрізняти різні типи текстів, визначати їх тему й мету, добирати заголовки; розвивати мовлення учнів; вихо- вувати шанобливе ставлення до природи. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Закріплення теоретичного матеріалу Які речення утворюють текст? Що виражає тема тексту? Його мета? Чому може відповідати заголовок? Робота з мовним матеріалом (Впр. 49 — усно) Каліграфічна хвилинка Багато лісу — бережи! Немає лісу — посади! Вивчення нового матеріалу Оголошення теми й мети уроку Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над текстом, будемо вчитися розрізнювати різні типи текстів, визначати їх тему й мету. — Прочитайте тексти, порівняйте їх. Розрізнення текстів різних типів (Впр. 46) Що було метою кожного тексту? (I — розказати про горобців, II — описати горобця) Залежно від мети тексту ми й виділяємо різні типи текстів. (Заповнення таблиці.) А якщо в тексті буде про щось розмірковуватись або доводи- тись думка, то якого типу буде такий текст? (Міркування) 3. Висновок. Доповнення схеми Яка мета тексту-розповіді? Яке питання можна поставити до розповіді? (Що відбувалося?) Яка мета текстуопису? Яке питання можна дібрати до такого тексту? (Який?) Яка мета тесту-міркування? Яке питання можна поставити до нього? (Чому?) Текст розповідь опис міркування Що відбувалося? Який? Чому? 4. Словникова робота Загадки Розфарбоване коромисло через річку повисло. (Веселка) Піднялися ворота — Всьому світу любота. (Райдуга) IV. Узагальнення й систематизація вивченого Робота над деформованим текстом (Впр. 55) Прочитайте речення. Чи можна їх назвати текстом? Чому? Розташуйте речення відповідно до того, як відбувалися події. Запишіть текст. Які слова допомогли встановити послідовність подій? Перевірка виконання роботи Побудова звукових моделей слів шкільний, що Визначення типів текстів а) Через пеньки й колоди чимчикує їжачок. Тягає він у нору за- пашне листя. Стелить зимову постіль — до весняного сонечка проспить їжачок. І снитимуться йому лісові сни. б) Калина — лікарська рослина. Свіжі ягоди з медом вживають при кашлі, серцевих захворюваннях, вона регулює тиск крові. Соком калини навіть вмивалися, щоб обличчя рум'янилось. в) Шишкарик Ялинковий шишкар яскравочервоного кольору. Дзьоб у шиш- каря міцний. Його кінчики зігнуті в протилежні боки. Ними він чіпляє луску на шишці, відгинає її і дістає язиком насінину. До якого типу належать ці тексти? Обґрунтуйте свою думку. Яка мета кожного тексту? Підсумок уроку Які типи текстів бувають? Як визначити тип тексту? Що таке тема і мета тексту? Домашнє завдання Вправа 56, С. 28 (скласти розповідь). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1723 | |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Сонце — джерело світла і тепла |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Всього коментарів: 0 | |