Позакласне читання «Людина починається з добра»
Тема уроку. Позакласне читання «Людина починається з добра»
Мета уроку: формувати читацький інтерес, розвивати вміння колективно обговорювати прочитане, уважно зацікавлено слухати товаришів, формувати в учнів осмислене ставлення до загальнолюдських цінностей, розвивати вміння висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного, виховувати в учнів доброту, чуйність, милосердя до людей.
Тип уроку. Тематичний
Обладнання. Презентація, виставка книг, збірки «Чиста криниця» В. Сухомлинського, «Українські народні прислів’я та приказки», корзина, сердечка з паперу, паперові квіточки, запис пісень.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Весело у світ дивіться,
Сум од себе проженіть.
Встали вранці – посміхніться
І добро весь день творіть.
Усмішка, неначе сонце,
Світло і тепло дає.
Як загляне у віконце,
Зразу радісно стає.
- Подаруйте один одному посмішку і побажайте багато-багато добра.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами поміркуємо над питанням «Чому людина і добро нерозривно пов'язані між собою і повинні іти поруч». Допоможуть нам у цьому літературні твори, які ви підготували на сьогоднішній урок, адже тема нашого уроку позакласного читання «Людина починається з добра».
Пере вами сьогодні ряд дуже важливих завдань.
1. Ознайомити друзів із прочитаними художніми творами на тему «Людина починається з добра».
2. Висловити своє ставлення до прочитаного
3. Поглиблювати бібліотечно-бібліогафічні знання
4. Вчитися здобувати для себе моральний досвід із творів художньої літератури.
ІІІ. Актуалізація читацького досвіду школярів
1. Робота з виставкою книг.
- На сьогоднішній урок ми спільними силами підготували ось таку чудову виставку книг. На перерві ви мали змогу роздивитися уважно книги. Зараз я спробую перевірити на скільки ви були уважними.
- Примірники підібрані за жанровою чи тематичною характеристикою?
- Твори яких жанрів зустрічаються у цих книжках?
- Книжок якого видавництва тут найбільше?
- Чи всі книжки авторські?
- Збірки якого письменника тут зустрічаються?
- Чи є тут книги з однаковими назвами? Чим вони відрізняються?
ІV. Фізкультхвилинка
V. Робота з прочитаним до уроку книжками.
VІ. Розширення читацького кругозору
1. Ознайомлення із збіркою В. Сухомлинського «Чиста криниця»
Ми знаємо багато творів В Сухомлинського. Зараз нам важко уявити уроки читання без казок, оповідань, легенд цього чудового письменника. Але доля цих художніх творів дуже складна. В. Сухомлинський багато разів подавав їх до друку, але йому відмовляли. У 1966 році вперше видали книжку із творами білоруською мовою. Лише згодом дочка відомого педагога підготувала матеріали для друку цілої збірки. Так з’явилася хрестоматія «Чиста криниця», «Вічна тополя». На сьогоднішній день вони витримали 11 видань, але жодне з них не довелося побачити В. Сухомлинському – твори побачили світ лише після його смерті.
У вас на парті лежить збірка «Чиста криниця».
- Погляньте у якому році вона видана і яким видавництвом.
- Порахуйте скільки років книжечці.
- Хто здійснював художнє оформлення?
- Твори яких жанрів увійшли до збірки?
- Хто упорядник матеріалів?
- Що ви знаєте про цю людину?
- Яке її повне ім'я?
- Відшукайте у книжці твір «Добре серце» при допомозі змісту.
2. Словникова робота
3. Самостійне перечитування твору. С. 183
4. Пошук відповіді на проблемне питання
- Що допомогло одужати дівчинці Олі?
5. З’ясування головної думки твору.
VІІ. Робота із збірками українських народних прислів'їв і приказок.
Гра «Корзинка добра»
У книжці потрібно відшукати прислів'я і приказки про добро. Записати їх на сердечках і кинути до корзинки. Попередньо пояснивши їх зміст.
VІІІ. Додаткові вправи
Гра «Дерево добра»
За народним повір’ям дерево – це символ життя, але яке життя без добра. Наше дерево ви прикрасите квіточками на яких запишете якості доброї людини притаманні вам.
ІХ. Підсумок уроку.
Поділіться враженням від сьогоднішнього уроку.
Щоб ви хотіли змінити у собі, щоб почуватися доброю людиною?
Які з почутих творів справили на вас найбільше враження?
З яким із творів ви хотіли б познайомитися краще?
Категорія: Читання | Додав: Меланія (19.02.2017)
Переглядів: 1897 | Рейтинг: 0.0/0
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Твоя країна — Україна. Символи держави
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]