Тримай язика на припоні. захаріас топеліус «Казка про старого гнома» (продовження)
Тема. Тримай язика на припоні. захаріас топеліус «Казка про старого гнома» (продовження)

Мета. Продовжити роботу над «Казкою про старого гнома» Захаріаса Топеліуса; вдо¬сконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати образне мислення; виховувати почуття відповідальності за дане слово.
Обладнання. Портрет З. Топеліуса, ілюстрації до казки, матеріали до гри, ілюстровані картки «Секрети казки».
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.Робота над чистомовкою
Ище-ище-ище — подув холодний вітрище.
Аї-аї-аї — облітає листя в гаї.
Го-го-го — ми збираємо його.
Ас-ас-ас — принесемо листя в клас.
2.Робота над скоромовкою
Гра «Дощик»
Діти читають скоромовку хором:
• накрапає дощ (тихо);
• дощ пускається сильніше (голосніше);
• злива (голосно),
• дощ слабшає (тихіше);
• дощ припинився (читання припиняється).
Космонавт в ракету сів,
Двигуни гучні завів.
Та велить матуся з хати
Двигуни повимикати,
Бо він рано їх завів —
Манну кашу не доїв.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1.Робота в парі. Гра «Дуель»
Учні в парах ставлять запитання одне одному за змістом першої частини «Казки про старого гнома» Захаріаса Топеліуса та відповідають на них.
2. Відгадування загадок
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Чи сподобалася вам І частина казки?
— Чи хочете дізнатися, чим вона закінчилася?
— Сьогодні ми продовжимо знайомитися з «Казкою про старого гнома» Захаріаса Топеліуса.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ДРУГОЇ ЧАСТИНИ «КАЗКИ ПРО СТАРОГО ГНОМА»
ЗАХАРІАСА ТОПЕЛІУСА (с. 46-48)
1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання казки учнями
— Яка основна думка прочитаного?
2.Словникова робота
Гра «Блискавка»
Учитель показує слова, надруковані на картках. Учні мають їх прочитати за 3 секунди.
Метушня, засклені, весілля, келихи, чудувалися, невидимий, перемовля¬лися, заблищало, опинилися, щабель, іржавого.
Фізкультхвилинка
3.Повторне читання казки учнями «ланцюжком»
- Як ви оцінюєте вчинок Матса Мюрстена?
4.Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання
 Як гном довів свою відданість другові Матсу?
 Розкажіть, як він допомагав готуватися до весілля, що подарував наре¬ченій.
 Чому гном покарав тітку молодого, її сина й сторожа?
 Як ви гадаєте, чи допомагатиме він після цього Матсові?
 Чи зможуть гном і сторож знову стати друзями?
 Як ви розумієте значення вислову тримати язика на припоні?
 Які риси характеру споріднюють героїв вірша Ірини Жиленко
(с. 42) та старого гнома з казки 3. Топеліуса?
5.Робота за ілюстраціями
 Розгляньте ілюстрації до казки.
 Кого на них зобразив художник?
 Яким уривкам тексту вони відповідають?
6.Робота в парах
- Прочитайте за особами розмову гнома з Матсом Мюрстеном. За допо¬могою інтонації передайте почуття співрозмовників.
7. Робота з удосконалення техніки читання
Гра «Небо і земля»
Після команди вчителя «земля» учні починають читати, слідкуючи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда «небо», діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою «земля» діти мають продовжити читати з того місця, де зупинилися, і так — кілька разів протягом читання всього тексту.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
• Чи сподобалася вам казка?
• Хто з її персонажів викликав у вас симпатію?
• Чий учинок ви засуджуєте?
• Чого нас навчає ця казка?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Основне. Стисло переказувати казку, підписати малюнки. Додаткове.Поставити 2 запитання за змістом казки.
Категорія: Читання | Додав: Darinna (08.11.2015)
Переглядів: 3179 | Рейтинг: 0.0/0
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Правила поведінки у громадських місцях
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]