Урок 1 Тема. Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній виглядМета: розширити та уточнити уявлення дітей про себе як члена певної спільноти; вчити називати власне прізвище, ім’я, по батькові, складати свій словесний портрет; ознайомити учнів із поняттям про людину як індивід та особистість; розкрити унікальність кожної людини; допомогти дітям відчути себе як особистість серед інших; довести привабливість акуратної людини; прищеплювати бажання бути охайним, виявляти інтерес до способів поліпшення зовнішнього вигляду; виховувати почуття самоповаги та почуття поваги до інших. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: плакат «Правила гігієни для малюків». ХІД УРОКУ 1. Повідомлення вчителя про предмет «Я і Україна». Учитель розповідає, що на уроках діти дізнаються багато цікавого про людину, про свій рідний край, про навколишнє середовище, про те, як поводитись у школі і дома. — У першому розділі ви навчитеся розповідати про вас самих: де живете, чим любите займатися, хто ваші друзі. На уроках вашими помічниками будуть підручник «Я і Україна. Віконечко» (авт. Н. М. Бібік, Н. С. Коваль); зошит із друкованою основою (авт. М. О. Володарська, Т. В. Паньок). У зошиті вміщений календар природи та праці людей. Учні роздивляються підручник, зошит і календар (С. 70). 2. Вправа «Погода». — Тепло чи холодно надворі? — Яке небо? — Чи є дощ? Учитель розповідає, як позначати стан неба й опади у календарі погоди у зошиті та настінному календарі у класі. 3. Робота за підручником (С. 3). Учні розглядають малюнок і складають речення. — Кого ви бачите на малюнку? — Як вдягнені діти на малюнку? — Чи бачили ви такий одяг? — Що тримає хлопчик? — Що в руках у дівчинки? — Що лежить на вишитому рушнику? — Коли ставлять хліб і сіль на вишитий рушник? — Які квіти ви бачите на малюнку? Учитель уточнює, що мальви, як верба і калина, є символами України. Учні зі слів учителя вчать вірш Павла Тичини (С. 3) і відповідають на запитання. — Як називається край, де ми живемо? (Україна, Батьківщина, рідний край, Вітчизна) Це завдання дає учням уявлення про себе як члена певної спільноти. Щоб дати уявлення школярам про їх несхожість з іншими, доцільно провести такі вправи. 4. Розминка «Давайте познайомимось». Учитель. Зложіть руки та подивіться одне на одного. Чи схожі ви? Сядьте так, щоб вам було зручно, та ще раз подивіться одне на одного. Навіть у таких простих рухах та діях ми різні. Кожен із вас це зробив по-своєму, індивідуально. А чи є щось спільне між вами? (Відповіді учнів.) 5. Робота в парах. Учні знайомляться із своїм сусідом за партою, використовуючи план, що поданий у підручнику (С. 3). • Як тебе звати; • де живеш; • чим любиш займатися; • хто твої друзі. 6. Робота над віршами. Учитель зачитує вірші (С. 4) та обговорює їх з учнями. — Які очі у хлопчика? — Яке волоссячко? — Яке обличчя? — Яка у дівчинки коса? — Яке личко? — Які очки? — Які брівки? Звертається увага дітей на те, що довга коса дівчини завжди була ознакою краси. 7. Робота за підручником (С. 4). Учні розглядають малюнки, дають дітям імена, розповідають про них. — Якого кольору волосся? — Якого кольору очі? — Носик кирпатий, гостренький чи прямий? — Хто веселий, хто замріяний, хто засмучений? — Скільки дівчаток? — Скільки хлопчиків? Учитель. Ми схожі одне на одного тим, що всі ми — люди. Але у кожного свій неповторний характер, свої думки, почуття, здібності. У світі немає двох однакових людей. Подивіться на свої пальчики. На них — тоненький малюнок із ліній. У кожної людини він свій, неповторний. Природа немовби стверджує, що кожен із вас — диво, яке ніколи не повторюється. Дати уявлення учням про корисні заняття, що допомагають рости, розвиватися, дати поради, як бути привабливим в очах інших. 8. Читання додатків підручника «Кмітливий Андрусь» і «Михайлик-Міняйлик» (С. 93). Учні розповідають, як вони зрозуміли зміст жарту, пояснюють його назву і дають відповіді на запитання. — На що поміняв Михайлик свищик, ремінчик, лопатку, виделку, машинку, листівки? — Яке прізвисько має Михайлик? — Це хороша риса чи погана? — Які слова вірша звучать як прислів’я? 9. Бесіда. — Коли людина подобається оточуючим? — Що таке зовнішній вигляд? — Чи однаково ми одягаємося у школу і на свято? У театр? — Для чого потрібно носити шкільну форму? Фізкультурну форму? 10. Робота за підручником (С. 5). Учні розглядають малюнок із зображенням дітей. Дають дітям імена, доводять, хто з них подобається і чому, розповідають, чим відрізняються охайні діти від брудних. Учні роблять висновок: приємно людям дивитися на того, хто є охайним, чистим, зачесаний. Підсумовуючи, вчитель зачитує народну мудрість: «Мийся частіше — будеш миліший». Потрібно пояснити зміст вислову: «Всім подобаються охайні». 11. Фізкультхвилинка. 12. Учні розглядають у підручнику (С. 5) на нижньому малюнку одяг, називають його, знаходять зайве, «обирають» одяг для свята і буднів. Учитель зачитує вірш Грицька Бойка «Сонечка умита» у підручнику (С. 6) і вірш про Ганнулю. Шапочка у глині, Сажа на коліні, Пальчики зелені, Плаття у смажені. У смажені навіть ніс, По щоках сліди від сліз. От така Ганнуля — Дівчинка-бруднуля. — Яка була Сонечка? (Описати за малюнком.) — Яке у неї личко? (Личко умите.) — Які черевички? (Черевички чисті.) — Чому сонечко усміхалося до дівчинки? (Бо вона була охайна, красива і привітна.) — Порівняйте Сонечку з Ганнусею. 13. Гра «Хвости». — Закінчіть речення. • Дмитрик охайний, бо... • Мишко неохайний, бо. Завершити розмову про переваги охайності можна віршем Олександра Любченка. Дуже добре знають діти — Неохайним важко жити. Навіть іграшки похмуро Зустрічають замазуру. Ось і ходить, наче хмара, Неохайний нечупара. Але ось до цього буки Потрапляє мило в руки. І колись брудне створіння Вмить засяє, мов проміння, І, неначе сонця коло, Радість всім несе навколо. Отже, щоб тебе любили, — Подружитись треба з милом. Учні малюють охайного хлопчика або дівчинку і розповідають про них. 14. Тести, які підготують до складання словесного портрета «Який я». □ Охайно все роблю; □ запізнююсь на уроки; □ у мене книжки чисті, обгорнуті; □ роздягаючись, розкидаю одяг; □ мию посуд; □ вмію пришивати ґудзики; □ кожну річ кладу на місце. □ прибираю свою кімнату; □ у мене охайні книжки і зошити; □ кладу свої речі на місце; □ кидаю обгортки від цукерок на підлогу; □ підмітаю підлогу; □ одяг вішаю у шафу на вішалку; □ поливаю квіти. 1) Спортивний костюм можна одягати, коли ідеш: а) у гості; б) на тренування; в) на урок фізкультури; г) на інші уроки; д) на свято. 2) Взуття потрібно чистити: а) раз на тиждень; б) коли скаже мама; в) щоденно; г) іноді; д) коли заманеться. 3) Речі, які знадобляться, щоб виглядати акуратно: а) рушник; б) годинник; в) мило; г) яблуко; д) праска; е) зубна паста; ж) крем для взуття; к) книжка; л) голка з ниткою; м) цукерка; н) гребінець; п) носовичок. 15. Робота в парах. Практична робота. Складання словесного портрета «Який я». 16. Підсумок уроку. — Як називається край, де ви живете? — Як називаються люди, які проживають в Україні? — Назвіть свої імена. — Кого найдужче любите? — Хто ваші друзі? — Чим ви відрізняєтеся від інших хлопчиків і дівчаток? — Що таке зовнішній вигляд? — Які діти всім подобаються? — Що означає бути чистим і охайним? — Як поліпшити свій зовнішній вигляд? — Які загадки і прислів’я ви запам’ятали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2280 | |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Бджілка мала, та й та працює |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |