Урок 12 (варіант І) Тема: Перші весняні квіти. Підсніжник. Складання розповіді з елементами описуМета: вчити спостерігати і бачити красу навколишньої природи, описувати весняну квітку, послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв’язному мовленні, збагачувати словниковий запас; розвивати образність мислення, уяву, фантазію; виховувати любов і бережне ставлення до природи. Обладнання: ілюстраціїпідсніжника, проліска, сон-трави, мати-й-мачухи, запис творуП.І.Чайковського "Пори року. Весна”. Хід Уроку 1. Організація класу 2. Психологічний настрій учнів на урок 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Відгадування загадки - Зійшли сніги, Шумить вода, Весна вже квіти викида, Буяє травка молода, Все мертве оживає. Коли, діти, це буває? /Навесні/ - Яка зараз пора року? - Які зміни відбулись в живій та неживій природі з приходом весни? 3.2. Робота над віршем «Весняні квіти» – Уважно послухайте вірш і скажіть, які квіти першими з’являються навесні? Весняні квіти Весна-чарівниця, Неначе цариця, Наказ свій послала, Щоб краса встала. І проліски, й травка, Зелена муравка, І кульбаба рясна, Й фіалочка ясна. Всі квіти весняні, Веселі, кохані, З-під листя виходять, Голівки підводять Од сну зимового До сонця ясного! Ті квіти дрібненькі, Мов дітки маленькі, Розбіглись у гаю: Я їх позбираю В пучечок докупки – Для мами-голубки. 3.3. Розгляділюстрацій Послухавши вірш В.Бичка "Підсніжник”, спробуйте розпізнати малюнки підсніжника і проліска. (Вірш читає підготовлена учениця. Звучить запис твору П.І. Чайковського "Пори року. Весна”) У проміннях сонця ніжних, край веселого струмка, білий, росяний підсніжник раптом блиснув з-під сніжка... Отакий малий неначе, ледь прокинувся від сну, тихий-тихий, а одначе він привів до нас весну! От йому вже й друзів треба – і гляди, під берестком, мов на землю впало небо – сині проліски кругом. 3.4. Розповідь учителя Рослини, які зацвітають першими, називаються ранньоквітучими. До них належать: сон-трава, мати-й-мачуха, підсніжник, пролісок. 3.5. Слухання легенди Підсніжник звичайний. Колись давно у світі тривала довга-довга зима. Сніг товстою ковдрою вкривав землю. Дуже холодно було людям. Вони із нетерпінням чекали приходу весни. Щоб зігріти людейнадією на кращі часи, кілька сніжинок перетворились на тендітні і ласкаві квіти – підсніжники, які відтоді стали провісниками тепла, символом сподівань на краще майбутнє, квітами надії. 4. Повідомлення теми і мети уроку 4.1. Бесіда за питаннями Помилуйтесь підсніжниками, що знаходяться у вазі на столі. - Якого кольору квіточки, на що вони схожі? (маленькі дзвіночки.) - Зі скількох пелюсточок складаються? (трьох). - Яке у них стебло, листя? (тоненьке, вузьке, пряме, зелене). - Чому підсніжників не було взимку? (Взимку було холодно, замерзла земля, і вони не могли рости). - А де знаходилися корінчики? (У землі, під снігом). - Чому підсніжники почали розвиватися весною? (Навесні пригріло сонце, земля відтала, і підсніжники почали проростати). 4.2. Словникова робота Сповіщають про прихід весни, провісники тепла, квіти надії, ніжні, схожі на біленькі дзвіночки, білосніжні, яскраво-зелене стебельце, вузькі і прямі зелені листочки, тендітні пелюстки. 5.Колективне складання плану розповіді 1. Чому і коли почали розвиватися підсніжники? 2. Які у підсніжника листочки, стебельце, квіточки? 3. Чому треба оберігати підсніжники? 5.1. Усне складання розповідей 6.Запис текстів 6.1. Зачитування творів, визначення кращого 7. Підсумок 7.1. Інтерактивна вправа "Мікрофон” – Що значить любити квіти? (Берегти, садити, не рвати великі букети в лісі, берегти кореневища тощо). 7.2. Вмійте любити природу В полі, у лісі, над яром – квіти, дерева і трави... Цвіту не вирви задаром, гілки не втни для забави. Оберігайте ж повсюди шлях і стежиночку в гаї. Все то окрасою буде нашого рідного краю. /П. Сиченко/ | |
| |
Переглядів: 29691 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Свято, коли весело |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Значення повітря для живої природи |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Всього коментарів: 0 | |