Струмочки нам співають про весну. Робота над добором влучних слів для висловлення думки

Урок 11 (варіант ІІ)

Тема: Струмочки нам співають про весну. Робота над добором влучних слів для висловлення думки

Мета: вчити дітей поширювати речення словами, що підходять за змістом, вдосконалювати уміння слухати і розуміти художній текст, виразно і зрозуміло формулювати думку, розвивати творчу уяву учнів, активізувати і поповнити словниковий запас; виховувати прагнення до естетичного сприйняття навколишнього світу.

Обладнання: ілюстрації із зображенням весняних пейзажів, музична композиція А. Вівальді «Весна», конверти із завданнями.

Хід Уроку

1. Організація класу до уроку. Актуалізація знань учнів

1.1. Відгадування загадки

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

І усякий мене зна…

Відгадали? Я… (весна)

1.2. Побудова асоціативного куща.

Що виникає у вашій уяві при слові весна?

(Сонце, струмки, бруньки, птахи, травичка…)

1.3. Гра –естафета «Я почну, а ти продовжуй»

(Учень з першим словом складає речення і передає право скласти речення іншому школяреві, назвавши його ім’я).

2. Повідомлення теми і завдань уроку

2.1. Створення проблемної ситуації. Гра «Слово заблукало»

- Вставити пропущені слова і придумати назву.

Цілу зиму спали,

На тепло чекали.

А тепер прокинулись,

Зразу бігти кинулись,

Дзвінко заспівали:

- Ми – (струмочки ) весняні,

- Ми – (струмочки) голосні,

  Спішимо до річеньки,

 Нашої сестриченьки.

 (Г. Демченко)

-Які слова чи словосполучення вам підказали, що мова йде про струмочки?

-Який заголовок ви придумали до вірша?

Дмухнуввітерець і розкидав слова. Складіть із них речення і прочитайте тему уроку:

нам, про, Струмочки, співають, весну.

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися добирати влучні слова для вираження думки. Струмочок нас запрошує до річки.

3. Робота над новим матеріалом

3.1. Складання розповіді за малюнком. Добір влучних слів для вираження думки.

- Як змінилася річка з приходом весни? (На річці скресла крига.)

- Скажіть це саме, але по-іншому. Не забувайте вживати образні вислови. (Річка прокинулась від зимового сну. На річці розтанув лід. Сонечко звільнило річку з крижаного полону)

- Вставити слова з довідки, що підходять за змістом. Текст записати.

 Пригріло (весняне) сонечко. Воно звільнило річку з (крижаного) полону. Річечка подякувала денному світилу. Вона (весело) захлюпотіла (прохолодною) хвилею.

Слова для довідок: весело, весняне, прохолодною, крижаного.

3.2. Перевірка завдання

 (Учні міняються зошитами. Один учень читає, інші перевіряють).

- Якими словами замінено слово сонечко, щоб уникнути повторів? (Денне світило, воно).

Фізкультхвилинка

Ось іде до нас весна,

Все навколо ожива.

Підсніжники прокидаються;

Проліски посміхаються,

Пташки прилітають,

Діти вибігають,

На луках стрибають.

3.3. Аудіювання

(Використовується музика А. Вівальді «Весна» з циклу «Пори року»).

 Блакитними очима дивиться мені в очі весна.

 Вона ще молода, ніжна, усміхається святково й чисто…

 Стоять верби, опушені зелененьким листям, і, здається, чують сплески журавлиних сурем у піднебессі, легенький, бентежливий передзвін - прозорий, кришталевий.

    Є. Гуцало.

 Якими очима дивиться в очі весна?

а) зеленими;

б) карими;

в) блакитними.

Як усміхається весна?

а) привітно;

б) святково й чисто;

в) щиро.

Хто чує сплески журавлиних сурем у піднебессі?

а) берези;

б) осики;

в) верби.

3.4. Інтерактивна вправа «Струмочок»

(Учні, що сидять справа, - «бережок», зліва - «струмочок». За сигналом вчителя «струмочок» тече: діти пересідають за парту, що знаходиться позаду, поширюють речення влучними словами. Скільки речень, стільки разів учні пересідають. «Бережок» стежить, чи правильно поширено речення, звіряючи з підказкою.)

- Удосконалити текст, поширивши речення.

Настала (чудова) весна. ( Лагідно) гріє (ясне) сонечко.

Зеленіє ( молода) травичка. Дзюркочуть (веселі) струмочки. В синяву неба глянули ( ніжні) проліски.

Слова для довідок: ясне, чудова, лагідно, ніжні, молода, веселі.

3.5. Вправа «Перевтілення»

- Уявіть себе струмочком і продовжіть розповідь від його імені .

«Я маленький струмочок. Дуже люблю мандрувати. На своєму шляху я бачив, як веснонька змінює навколишню природу…»

4. Підсумок уроку

- Якій порі року ми присвятили сьогоднішній урок?

- Нехай ця прекрасна пора року пробуджує у вашій душі найкращі почуття. А чисті струмочки хай живлять вашу цікавість, спостережливість, бажання пізнавати цей чудовий світ і самимставати кращими та добрішими.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 5272 | Рейтинг: 5.0/1
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу...
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос...
Дорога від дому до школи
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Панно для класної кімнати
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]