Урок 4 Тема: Дружба – найдорожчий скарб. Робота над деформованим текстомМета: повторити з учнямибудову тексту, вчитискладові частини тексту викладати у правильній послідовності, вправляти у висловлюванні власної думки про міжособистісні стосунки; формувати уявлення про дружбу; виховуватичуйне ставлення один до одного. Обладнання: сигнальні картки зеленого та червоного кольорів, конверти з частинами прислів’їв, план розповіді, музичний запис пісні «Справжній друг»(музика В. Савельєва, слова М. Пляцковського.) Хід Уроку 1. Організація класу до уроку. Мотивація навчальної діяльності - Продовжити прислів’я: «Добре там жити, де вміють ( дружити)». - А що таке дружба? - «Сучасний тлумачний словник української мови» містить таке пояснення значення цього слова: «Дружба – це стосунки, відносини, в основі яких полягає взаємна прихильність, довіра, відданість, духовна близькість тощо.» 2. Повідомлення теми і завдань уроку 2.1. Бесіда - Можливо, для декого з вас це визначення надто складне, тому нашим завданням буде розкритисуть цього поняття на прикладах текстів, художніх творів, власного життя. Тема сьогоднішнього уроку: «Дружба – найдорожчий скарб». Ми будемо вчитися помічати і усувати недоліки в тексті. - Чи добре мати друзів? - Хто з вас не має друга, подруги? - Як потрібно ставитись до друзів? 2.2. Розгляд і обговорення життєвої ситуації Марійка й Оленка – подруги. Вони сидять за однією партою. Марійка дуже часто списує в Оленки домашні завдання з математики. - Чи допомагає таким чином Оленка в навчанні Марійці? (Краще б Оленка пояснила подрузі, як правильно розв’язувати завдання.) 2.3. Складання розповіді за опорною схемою - Хто бажає розказати про друга чи подругу, користуючись планом та підказками: Мого друга (подругу) звати… Ми з ним у вільний від уроків час…,…,…. Я його поважаю за…,…,…., Я щасливий, що маю такого друга (подругу) 3. Опрацювання нового матеріалу 3.1. Робота над деформованим текстом - З яких частин складається текст? - Прочитайте речення. Розмістіть їхв такому порядку, щоб утворився текст. До тексту доберіть заголовок. Виправлений текст запишіть у зошити.. Вона захоплюється вишивкою. У мене є подруга Оксана. Добре мати таких хороших друзів. Оксана і мене навчила вишивати хрестиком. (Учень читає виправлений текст, нумерує речення. Діти добирають заголовок, виправлений текст самостійно записують у зошити.) 3.2. Перевірка виконаної роботи 3.3. Слово вчителя Дуже добре, коли дружба базується на спільних інтересах; коли друзі допомагають один одному самовдосконалюватись, йти до своєї мети, розвиватись. Фізкультхвилинка. Звучить пісня «Справжній друг». Слова М. Пляцковського, музика В. Савельєва. Учні під музику виконують вправи. «Дружба віддана не зламається. Не розклеїться від дощу і хуг. Друг в біді не лишить, Щирим словом втішить – Отакий він незрадливий, Справжній друг!» 3.4. Редагування вірша - Поставте рядки в такій послідовності, щоб вийшов вірш. Його написала Наталя Забіла. «кожен день і кожну мить, між собою всім дружити, Дуже весело нам жити одне одного любить.» (Учні вірш записують у зошити). 3.5. Аудіювання - Послухайте уважно текст Василя Сухомлинського, зверніть увагу, що робив Скляний Чоловічок. Скляний чоловічок У одного хлопчика був маленький приятель – Скляний Чоловічок. Був зовсім прозорий і вмів угадувати, що думає і переживає його приятель хлопчик. Не вивчив хлопчик уроки й думає йти гуляти – Скляний Чоловічок уже й не зовсім прозорий, а ледь – ледь помутнів і каже хлопчикові: - Не треба так думати, друже. Спочатку зроби діло, а потім гуляй. Соромно стає хлопчикові, він зараз же береться до діла: вивчить уроки, а тоді йде гуляти. Чоловічок мовчить. Але стає прозорий. Якось у хлопчика занедужав товариш, із яким він сидів за однією партою. Минув день, другий, а хлопчик і не згадує про товариша. Дивиться, а Скляний Чоловічок став темний, як хмара. - Що я зробив чи подумав поганого? – з тривогою питає хлопчик. - Ти нічого не зробив поганого, нічого не подумав поганого… Але ти забув про свого товариша. Соромно стало хлопчикові, і він пішов провідати хворого. Приніс йому квіти й велике- велике яблуко, яке подарувала йому мама. Так Скляний Чоловічок учив хлопчика жити. Це була його совість. Кого за приятеля мав хлопчик? а) Скляного Чоловічка; б) однокласника; в) домашнього улюбленця. Як реагував приятель на поведінку та думки хлопчика? а) йшов з дому; б) мутнів або ставав прозорим; в ) ховався, щоб ніхто не знайшов. Ким насправді був Скляний Чоловічок? а) совістю хлопчика; б) іграшкою; в) вазою для квітів. 3.6. Вправа: «Займи позицію» - Хто вважає, що добре жити тому, хто має совість, піднімає зелені картки. - Хто переконаний, що без совісті легше жити, так спокійніше, зручніше, піднімає червоні картки. 3.7. Робота в групах - В залежності від кольору картки, сформуйте групи і переконайте протилежну сторону в правильності свого судження. 3.8. Звіт про роботу групи 3.9. Слово вчителя - Існує думка, що совість – це голос Бога. Він застерігає людину від поганих вчинків, думок, від великих і малих, інколи неусвідомлених, гріхів. У кого є совість, той чинить добро й уникає зла. Якби всі люди прислухалися до своєї совісті, світ довкола був би набагато кращим. Я піднімаю зелену картку. 3.10. Творча робота. (Усно) - А зараз ми будемо складати вірш про дружбу, добираючи останнє слово рядочка в риму. Друзів справжніх добре мати Разом трудитись, (відпочивати), Рибу ловити, гриби (збирати), В кіно ходити, книги (читати), Невдачі й радість навпіл ділити, Ой, як же хороше разом (дружити)! 3.11. Робота в парах - З’єднати частини прислів’їв. Скажи мені, хто твій товариш –а лихих стережись. З добрими людьми завжди вірну людину. В лиху годину впізнаєш згоди можна дійти. Хто любить лише себе, тоді я скажу, хто ти. З добрим дружись, таке й життя проживеш. Яку дружбу заведеш, того люди не люблять 3.12. Перевірка роботи в парах - Прочитайте прислів’я і поясніть їх значення. 4. Підсумок уроку - Чи можна дружбу назвати «найдорожчим скарбом»? Чому? - Які поради ви дали б тому, хто прагне знайти вірного друга? | |
| |
Переглядів: 9033 | |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Незвичайний стадіон |
Як людина пізнає світ |
Сонце — джерело світла і тепла |
Всього коментарів: 0 | |