💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки у комп’ютерному класі

Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки у комп’ютерному класі

Мета: Ознайомити дітей з правилами техніки безпеки у комп’ютерному кабінеті; узагальнити та систематизувати основні уміння і навички роботи з комп’ютером; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати, працелюбність, охайність, зацікавленість до вивчення інформатики.

Обладнання: комп’ютерна презентація, ОС Windows, сигнальні картки, наклейки, програмне забезпечення «Сходинки до інформатики».

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

- Стали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли

І працювати почали.

- Добрий день, діти!

2. Представлення.

- Мене звуть Віра Олександрівна і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.

3. Перевірка готовності до уроку.

Подивіться, чи немає нічого зайвого на ваших робочих місцях, бо нас чекає сьогодні цікаве заняття.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Розминка.

Відгадайте загадки:

Телевізор – родич мій,

Я не мишка, не носій.

Відображаю картинки

Для Сергійка та Іринки.

Може мультик? Чи кіно?

Чи зіграймо в доміно?

Хоч не маю кнопки «play»,

Але зовуть мене…(Дисплей)

Найпотрібніший – це я,

В мене плати, як с'імя!

Всі працюють так завзято,

Але головне – не плати ,

А процесор, певна річ.

Всім керую віч-на-віч.

Маю з усіма зв'язок,

Звуть мене…(Системний блок)

У мене є багато клавіш,

А сонату не зіграєш!

З піаніно не дружу.

Та я всім допоможу

Текст писати та ім’я.

Здогадались? Хто ж я? (Клавіатура)

Я на килимку лежу.

Хвостик маю, не тремчу.

Можу в іграшки пограти,

Стрілкою покерувати.

Тільки я котів боюсь,

Як, скажи тепер, я звусь? («Мишка»)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда

- Зараз ваше завдання по черзі розповісти, які правила техніки безпеки в комп’ютерному класі ви знаєте!

- Забороняється:

1) Торкатися до екрану, тильного боку дисплея, проводів живлення і пристроїв заземлення, з’єднувальних кабелів.

2) Працювати за комп’ютером у вологому одязі і з вологими руками.

3) Ніколи не намагайтесь самостійно усувати неполадки в роботі апаратури.

4) Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку.

5) У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно натискувати клавіші.

2. Повторення правил техніки безпеки. Гра «Світлофор»

- Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Світлофор».

- Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону:

(картки покладені ще до початку уроку перед кожним з учнів)

- Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)

- Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)

- Якщо ти не встиг доїсти бутерброд – не хвилюйся: просто поклади його за монітор, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)

- У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно

натискувати клавіші. (Так)

- Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)

- Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)

3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Щоб комп’ютер добре і без помилок працював, необхідно правильно ним користуватися і, насамперед, знати і вмити коректно починати і закінчувати роботу з ним.

- Необхідно пам’ятати, що правильним вважається ввімкнення комп’ютера лише за допомогою кнопки «Включення», що знаходиться спереду системного блоку (показ ілюстрації).

Щоб завершити роботу з ПК, необхідно натиснути на кнопку «Пуск», у лівому нижньому кутку робочого столу (на панелі задач), у відкритому діалоговому вікні обрати команду «Выключить» та натиснути кнопку «Ок»

- Отож, як нам потрібно вмикати комп’ютер?

- А як вимикати?

4. Фізхвилинка

- Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись!

Руки вгору, руки в боки,

І зроби 4 кроки.

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз

За роботу! Все гаразд!

V. Практична робота за ПК.

1. Інструктаж до практичної роботи

- Тихенько сідаєте за комп’ютери і відкривайте гру «Лісова галявина». Перед вами галявина, на якій ростуть гриби та ягоди (по 12 штук). З лівого та з правого боку галявини – два гномика з кошиками. В лівий кошик треба зібрати гриби, а в правий – ягоди. Вам потрібно використовувати тільки ліву кнопку миші.

2. Робота за ПК

- Тепер починайте виконувати. Підведіть вказівник миші до гриба або ягідки. Зверніть увагу на зміну вигляду вказівника.

VІ. Релаксація для очей.

- Заплющте очі. Уявіть перед собою трикутник, намалюйте його очима. Тепер коло, квадрат.

- Розплющте очі, витягніть праву руку вперед. Не рухаючи головою, слідкуйте очима, як рухається вказівний палець: вгору-вниз, вліво-вправо.

- Знову заплющте очі. Уявіть велосипедне колесо, яке рухається. Оберіть на ньому якусь одну точку і слідкуйте за нею.

- Розплющте очі, подивіться вдалину, порахуйте до трьох, міцно заплющте знову. Повторіть тричі.

VII. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Поділи птахів»

- Діти, перед вами зображені птахи. Ваше завдання правильно розділити їх на групи, в 1-шу групу – диких птахів, а в 2-гу – домашніх.

Дикі птахи Домашні птахи

страус качка

сова курка

чапля курча

орел

VІІІ. Підсумок уроку

1. Узагальнююча бесіда

- Яку тему ми сьогодні вивчили?

- Як потрібно вести себе у комп’ютерному класі?

- Як правильно потрібно вмикати та вимикати комп’ютер?

- Чи можна виконувати якісь дії з обладнанням комп’ютерного класу без дозволу вчителя?

2. Оцінювання

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: Vera (04.04.2015)
Переглядів: 13815 | Рейтинг: 0.0/0
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування
Бджілка мала, та й та працює
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]