Тема: 3 чого все почалосяМета: Познайомити учнів зі стародавніми обчислювальними приладами. Розвивати увагу, логічне мислення, просторову уяву. Виховувати інтерес до інформатики. Обладнання: таблиці зі словами, ілюстрації до розповіді, комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики», підручники, зошити з друкованою основою. Зміст уроку I. Організація класу II. Повторення вивченого Гра «Істинне чи хибне висловлювання» У За комп’ютером потрібно сидіти рівно, так, щоб екран знаходився на відстані 50 - 60 см від очей. У Учням можна чіпати дроти й розетки. У Можна тицяти пальцями в екран монітора. У Розпочинати роботу за комп’ютером можна без дозволу вчителя. У На планеті Елзіка, щоб прийняти участь у спортивних змаганнях, потрібко було розв’язати задачу. У До множини спортсменів входив Елзік. У Щоб космічна ракета стартувала, потрібно було розв’язати приклад. ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку Прочитати словосполучення, прибравши зайві букви. МАААШАИАНААА ЧАААСАУА -це машина, на якій наші друзі поверталися додому з планети Елзіка. По дорозі вони дізналися багато цікавого. І ми дізнаємося про це також. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Ро зпо відь вчителя Давні числа На нашій планеті існує дуже багато різних народів. І всі вони з давніх часів по-своєму позначали числа та цифри. Наприклад, індіанці племені ацтеків використовували таку систему обчислення: одиницю вони позначали крапкою, двійку - двома крапками і так далі до п’яти. До запису числа шість входила вертикальна лінія, що відділяла п’ять перших крапок від шостої (показ ілюстрації). У давньослов’янській нумерації використовувалося алфавітне визначення чисел, тобто кожній цифрі відповідала буква алфавіту, але над цією буквою ставився спеціальний знак - титло. Це робилося для того, щоб відрізнити букву від числа (показ ілюстрації). Вавилоняни використовували для запису лише два знаки: прямий клин для позначення одиниці, а лежачий - для позначення десяти. Тому систему позначення цифр, яку вони використовували, назвали клинописом (показ ілюстрації). Давні прилади для лічби Спочатку люди рахували за допомогою пальців. Коли пальців на одній руці не вистачало, вони лічили пальці на другій руці, а потім - на нозі. Пізніше рахували, роблячи зарубки на палиці чи стовпі. З листя рослини агави робили мотузки і рахували на них, зав’язуючи вузлики. Фінікійці придумали пристрій для лічби камінцями і назвали його абак. У стародавньому Римі абак називали калькулі. Як ви вважаєте, яке слово нагадує воно? Ще пізніше придумали рахівницю. А де вона виникла, ми прочитаємо з вами в підручнику. 2.Робота з підручником (с. 18-19) V. Робота за комп’ютером 1.Інструктаж перед роботою з комп’ютерною програмою Сьогодні ми знову будемо керувати космічними кораблями. Але на цей раз будемо допомагати їм приземлитися. Для цього вам треба буде розв’язати приклад на віднімання і натиснути на пульті необхідну кнопку, як на попередньому уроці. 2. Бесіда з повторення правил безпечної поведінки при роботі за комп’ютером 3. Робота в групах: I група - робота з комп’ютерною програмою II група - робота в зошитах (урок 8 завдання 4) VI. Закріплення вивченого 1. Гра «Які слова сховалися?» ААБК, ХІВЦЯНИРА, КАКУЛЬ Що з цього виникло раніше? 2. Самостійна робота в зошитах (урок 8 завдання 1) VII. Підсумок уроку З чого почалася історія лічби? Назва якого предмета нагадує сучасний обчислювальний прилад? | |
| |
Переглядів: 1411 | |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Всього коментарів: 0 | |