💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ознайомлення з клавішами “пропуск”, “Shift”, “Caps Lock”. “Кіт-риболов”

Урок 22

Тема: Ознайомлення з клавішами "пропуск”, "Shift”, "Caps Lock”. "Кіт-риболов”

Мета: 1. Продовження ознайомлення з клавіатурою, зокрема з клавішами "пропуск”, "Shift”, "Caps Lock”.

2. Закріплення знань учнів про написання великої літери.

3. Розвиток уяви, пам’яті, уваги, логічного мислення.

4. Виховання інформаційної культури.

Обладнання:  Хмаринки зі складами, грибочки з словами, таблиця "Азбука почуттів”, комп’ютер, підручник.

Хід уроку

І. Організація класу Техніка безпеки. Повторення правил поводження з комп’ютером.

- Як ви розумієте такі віршовані рядки:

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

ІІ. Повторення домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація знань.

1. Гра «Знади пару».

По небу пливли казкові хмаринки. Дмухнув вітерець-пустунець і хмаринки розірвалися. Давайте допоможемо знайти їм пару.

 (Дітям потрібно скласти розірвані хмаринки, записати утворені слова, пояснити їх написання.)

ІV. Повідомлення теми й завдань уроку.

- Ми знаємо, що початок речення і власні назви пишуться з великої літери. На сьогоднішньому уроці ми познайомимося як це можна зробити за допомогою клавіатури.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Бесіда.

- Що таке клавіатура?

- Для чого вона використовується?

- З якими клавішами ви вже знайомі?

2.Пояснення вчителя.

-Ця довга клавіша внизу клавіатури – клавіша пропуску. Нею можна встановити проміжокміж словами.

Справа від клавіші пропуск розташовані клавіші руху курсора по екрану монітора. Вони виділені на малюнку вгорі.

Сьогодні ви дізнаєтесь, як можна вводити великі літери. Для цього використовують чарівну клавішу Shift.

Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Shift. Потім натиснути клавішу з потрібною літерою і тоді відпустити Shift.

Іноді потрібно, щоб усі букви були великими. Наприклад, заголовок до тексту. Тоді достатньо натиснути на клавішу Caps Lock. При цьому клавіатура переключається в інший режим роботи. Тепер всі букви будуть вводитися великими літерами. Натиснувши на цю клавішу знову, ти повернешся до режиму малих букв.

Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи при цьому натиснутою клавішу Shift, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо ти натиснеш Shift + 1, то отримаєш знак оклику !.

2. Фізкультхвилинка.

3. Робота з підручником (с.44)

4. Робота за комп’ютером.

1) Повторення правил поводження з комп’ютером.

– Які правила порушив хлопчик?

Петрик П’яточкінпоклав аркуш з малюнком біля клавіатури, витяг з рота жувальну гумку і приліпив нею аркуш до клавіатури. Потім почав працювати, торкаючись липкими пальцями клавіш.

(Відповіді учнів)

- Попрацюйте в парах. Розкажіть, які ви знаєте правила безпечної поведінки в класі. Один учень запитує, а другий відповідає.

2) Демонстрування вчителем елементів роботи з клавіатурою.

3) Практична робота учнів за комп’ютером. "Кіт – риболов”.

Інструкція для вчителя.

Клавіатурний тренажер. Програма призначена для першого знайомства з клавіатурою, принципами ЇЇ роботи. Учень допомагає коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підказує учню, де саме знаходиться потрібна клавіша.

Зверніть увагу учнів на те, що зображення клавіатури на екрані відповідає реальному стану клавіатури, показуючи, які клавіші натискає учень. Дайте дітям можливість просто "погратись” з клавіатурою — натискати літери, дивлячись лише на екран, спробувати знаходити пальцями задумані літери, не дивлячись на реальну клавіатуру.

Починаючи гру, поясніть учням сам принцип підказок, які дає екранна клавіатура. Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру (або знак пунктуації), зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стане зеленою, коли натиснути Shift. Якщо замість Shift натиснуто Ctrl, то ця помилково натиснута клавіша підсвічується червоним — її треба відпустити. Так само буде підсвічено червоним і клавішу Shift, яку учень помилково тримає натиснутою, коли символ, що треба ввести, не потребує цього.

Екранна клавіатура реагує на утримання клавіші Shift зміною зображення символів. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається саме той символ, який буде введений, якщо клавішу натиснути. Аналогічним чином клавіатура реагує на перемикання режиму CapsLock та на зміну розкладки.

Програма має 7 рівнів, які послідовно змінюють один одного.

Рівень 1. (4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри. Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.

 Рівень 2. (4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри. Рибка упливає за екран, якщо учень помилково натискає не ту клавішу.

Рівень 3. (6 символів). Тільки великі літери, що вводяться при натиснутій клавіші Shift. Чутливості до помилок немає.

Рівень 4. (6 символів). Великі та маленькі літери вводяться почергово. Рибки чутливі до помилок.

 Рівень 5. (6 символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок немає.

Рівень 6. (10 символів). Маленькі, великі літери та знаки пунктуації. Чутливість до помилок. Обмеження часу: рибка не повертається, пропливає повз гачок тільки один раз.

Рівень 7. Введення одного з заохочувальних слів: "Чудово!”, "Молодець!”, "Вітаю!”, "Добре!”.

Вчитель може обрати бажаний рівень з меню, яке відкриється, коли клацнути лівою або правою кнопкою миші в будь-якому місці на малюнку. В тому ж меню він може скасувати автоматичну зміну рівня.

Релаксація.

Уявіть, що ви стоїте на березі озера. Тихо хлюпає водичка. Ви вдихаєте чисте свіже повітря. Легенький вітерець лоскоче щічки. Подивіться в далечінь. Покліпайте очима. Закрийте їх. Повільно порахуйте до п’яти. Відкрийте очі. Знову подивіться в далечінь. Покліпайте очима, закрийте їх. Подумайте про щось приємне. Повільно відкрийте очі. От ми й відпочили.

5. Робота в зошитах.

6. Завдання для розумників та розумниць (с.45).

. Підсумок уроку..

- Що нового дізналися на сьогоднішньому році?

- Що найбільше вас зацікавило?

- Яким гномиком ви б хотіли виразити почуття від сьогоднішнього уроку?

(Діти обирають гномика і, таким чином, визнаємо, чи сподобався їм урок).

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 2602 | Рейтинг: 0.0/0
Школа ввічливості. Гостини
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з...
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Вітальні листівки. Оздоблення листівки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]