Тема: У місті опер Мета: • навчальна: дати визначення поняттям «соліст», «хор», «голос»; • розвивальна: розвивати емоційну сферу та уяву учнів, навички уважного слухача й виконавця, здібності тонко відчувати й розуміти зміст і характер музичних творів; підтримувати весняні настрої учнів засобами музики; • виховна: виховувати в учнів музичну культуру. Музичний матеріал: М. Коваль. Тема Кози, хор козенят «Цілий день співаєм, граєм», тема Вовка з опери «Вовк та семеро козенят»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця». Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет М. Коваля; зображення палаців, оркестру, фрагмента оперної вистави. Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід («Зимонька-зима» А. Мігай). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель, Наші подорожі країною Музика були дуже різноманітними: разом із Музикою ми відвідали Норвегію, Німеччину, Росію; дізналися про музику, яку склав народ та яку створили композитори, ознайомились із трьома «китами», тобто жанрами музики,— піснею, танцем та маршем. А сьогодні на нас чекає подорож до красивого палацу, де можна не тільки почути, але й побачити різні цікаві історії, що розповідатимуть нам мовою музики. У цьому палаці на нас очікує зустріч ще з одним музичним жанром. Чи здогадалися ви, куди саме ми сьогодні помандруємо? 3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Учитель (під час розповіді вчителя учні розглядають ілюстрації). Які чудові палаци — урочисті, красиві! Це незвичайні будинки — це будівлі театрів, де панує музика. Якщо ми зайдемо до театру, то спочатку потрапимо у фойє — просторе приміщення, де можна зняти верхній одяг та трохи відпочити. Потім ми пройдемо до великої зали зі зручними кріслами, великою сценою та оркестровою ямою перед нею, де розміщуються музиканти. Отже, займаємо свої місця! Повільно гаснуть люстри, і тільки з оркестрової ями ллється таємниче світло. Музиканти, тримаючи різні музичні інструменти, завмерли в очікуванні. Велика завіса, що закриває сцену, здається нерухомою. Ще мить — і почнеться казка! Ось між музикантами йде людина — це диригент. Але зараз він перетвориться на справжнього чарівника: підніме свою чарівну паличку — і зазвучить музика! Ще один помах паличкою — відкривається завіса і починається казка! Але це незвичайна казка: у ній усі герої спілкуються співаючи. Коли співає один артист — його звуть солістом, а коли на сцені багато дійових осіб співають разом — ми знаємо, що це співає хор. Чи здогадалися ви, як називають цю музичну виставу? Так, це — опера, музична вистава, у якій усі герої співають, і тому театр, де відбувається опера, називають оперним. Пишуть опери композитори. Вони справжні казкарі, і, мабуть, тому вони часто звертаються до казки. Слухання музики Учитель (демонструє ілюстрацію до казки «Вовк та семеро козенят»). Розгляньте малюнок. ♦ Яку казку він вам нагадує? («Вовк та семеро козенят») ♦ Хто є персонажами цієї опери? (Коза, козенята і Вовк) Композитор Маріан Коваль за сюжетом цієї казки створив оперу. ♦ Послухайте кілька фрагментів опери та спробуйте впізнати персонажів. Слухання фрагментів опери «Вовк та семеро козенят» М. Коваля (тема Кози, хор козенят, тема Вовка) ♦ Чи можете ви здогадатися, хто зараз співає? ♦ Якими є голоси Кози, козенят та Вовка? (Високі, низькі, грубі, ніжні) Найдавніший і надзвичайний інструмент — це людський голос. У кожного з нас він має неповторний тембр. Вокально-хорова робота Виконання поспівки «Коляд, коляд, колядниця» Учитель. Домалюйте ритмічний рисунок поспівки «Коляд, коляд, ко-лядниця». Ко_ляд, ко ляд, ко_ляд_ни_ця, доб ра з ме дом па_ля_ни_ця. А без ме ду не та_ка, дай_те, тіт ко, п’я_та_ка. Розучування хору козенят «Цілий день співаєм, граєм» з опери «Вовк та семеро козенят» М. Коваля 4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Бесіда ♦ Як називається театр, у якому можна переглянути оперу? ♦ Що таке опера? ♦ За якою казкою М. Коваль написав оперу? Учні виходять із класу під музичний супровід (хор козенят «Цілий день співаєм, граєм» з опери «Вовк та семеро козенят» М. Коваля) | |
| |
Переглядів: 3012 | |
Значення повітря для живої природи |
Риби |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
З чого все почалося |
Всього коментарів: 0 | |