Тема: Пісня, танець і марш... Зустрічаються Мета: • навчальна: розкрити поняття «танцювальна», «пісенна», «маршова музика», «коломийка»; надати учням уявлення про музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків; підготувати учнів до уроку узагальнення знань; • розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів; • виховна: виховувати музичну культуру та моральні якості учнів (доброту, співчуття, людяність, любов до рідного краю та народних традицій). Музичний матеріал: Б. Фільц «Коломийка», П. Чайковський «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро», Г. Татарченко «Гей, ви, козаченьки», поспівка «Дзвінка пісенька», А. Філіпенко «Веселий музикант». Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Б. Фільц, П. Чайковського, Г. Татарченка, А. Філіпенка; схема жанрів музики. Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (П. Чайковський «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро»). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда * Про яких трьох «китів» музики йшлося на попередніх уроках? Назвіть їх. ♦ Поміркуйте, що в них є спільним, а чим вони різняться. (Розглядання схеми на дошці.) 3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Сьогодні до нас на урок я запросив (-ла) всіх трьох «китів», але вони почали сперечатися: хто з них найголовніший гість? А щоб вони не сварилися, спробуємо з’ясувати це і допомогти їм потоваришувати. 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики Учитель. Послухайте твір української композиторки Богдани Фільц «Коломийка» та дайте відповідь на запитання. ♦ Яким є настрій цього твору? Слухання «Коломийки» Б. Фільц ♦ Чи можна під цю пісню танцювати? ♦ Які «кити» потоваришували у цій музиці? Отже, коломийка — найпоширеніший вид української музики, що поєднує пісню і танець. Кожна коломийка може бути як приспівкою до танцю, так й існувати незалежно від нього. А ось ще одна музична зустріч: ми потрапили на балетну виставу «Лебедине озеро», музику до якої створив П. Чайковський за добре відомою казкою. У замку велике свято. Син принцеси Зіґфрид відзначає своє повноліття. Принц бенкетує в колі своїх друзів. Невтомно трудяться музиканти, під ласкаву мелодію скрипок пари кружляють у вальсі. У глибині алеї з’явилася урочиста процесія. Це — її величність принцеса. Вона оголосила синові, що йому час одружуватися. Завтра на балу, куди з’їдуться найвродливіші й знатні дівчата, Зіґфрид має обрати наречену. Друзі Зіґфрида засмутилися: добігає кінця їхнє веселе й безтурботне життя. Але Зіґфрид попросив їх не засмучуватися. Він наказав принести ще вина і підняв наповнений келих за вірність товаришам юності, за молодість, за дружбу. Послухайте фрагмент «Танець із кубками» із цього балету та дайте відповідь на запитання. ♦ Які «кити» допомогли створити цей танець? Слухання «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро» П. Чайковського Так, ми почули у цьому творі і марш, і танець. ♦ Який характер музики ви почули? На нас чекає зустріч ще з одним музичним твором — «Гей, ви, козаченьки» Геннадія Татарченка. Послухайте цю пісню та дайте відповідь на запитання. ♦ Які типи музики поєднуються у цьому творі? Слухання пісні «Гей ви, козаченьки» Г. Татарченка ♦ Чи можна цю пісню назвати маршем? Чому? Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Дзвінка пісенька» з показом руху мелодії рукою Продовження роботи над піснею «Веселий музикант» А. Філіпенка. Виконання з інсценуванням (1-й куплет — учні передають пісенність мелодії, імітуючи гру на скрипочці; 2-й куплет — танцювальність, виконуючи «пружинку»; 3-й куплет — маршовість, «граючи на барабані», на останніх словах — біг на місці) 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Бесіда ♦ Чи є хтось головний поміж музичних «китів» ? ♦ Які музичні твори допомогли потоваришувати нашим «китам» ? Учитель. Отже, ми переконалися, що у музиці, як і у житті, злагода та дружба допомагають змінити життя на краще та знайти друзів. Учні виходять із класу під музичний супровід (Б. Фільц «Коломийка»). | |
| |
Переглядів: 2788 | |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Всього коментарів: 0 | |